Jump to content

cambridge en herman kardon

mfranssen
 Share

Recommended Posts

Welkom op dit forum!

Bovenstaand advies is niet te onderschatten: voordat je iets indoet, wil je het eerst kunnen beluisteren.

Voor wat richting in je orientatie via dit forum zal je toch wat meer info moeten geven, zoals wat heb je nu staan, wat je budget is , muziekvoorkeur, ervaringen tot nu toe, etc.

(Zelf zou ik in eerste instantie voor een goede draaitafel gaan... :wub: )

Waar woon je ongeveer? Ik ken (verhalen over) verschillende winkels, hoe aangenaam, "bekwaam", en welke richting qua prijs / merken...

Groet,

Azh

"bekwaam"

En dan nu een voorbeeld van een zeer bekwaam advies:

Herman Kardon ?? Ik neem aan dat dat een vergissinkje is ? Wel een leuke

Iemand komt met goede wil op het forum voor advies en krijgt dan dit. :(

Wellicht is het beste advies om naar helemaal niemand te luisteren. Niet in een audiozaak. Niet in een audioblad. En vooral niet hear want blijkbaar heeft een gedeelte hear de behoefte zijn/haar eigen smaak te ventileren, die je misschien als 'waarheid' bestempelt omdat ze 'meer ervaring' hebben.

Luister ipv daarvan naar luidsprekers. Heel veel verschillende, zodat je weet wat bij je smaak past. Die bepalen, samen met de akoestiek in je luisterruimte 99% van het uiteindelijke geluid (probeer dan luidsprekers ook thuis uit als het mogelijk is). Alle andere componenten samen zijn van verregaand ondergeschikt belang (hoe graag mensen hear dat ook zullen willen ontkennen), tenzij ze doelbewust sterk vervormen (zoals de draaitafel of een slecht ontworpen buizenversterker), dan hangt het van je smaak af of je dit mooi vind.

Heb laatst een Cambridge Azur 640 versterker + 640CD-speler gehoord met KEF Q-serie zuilspeakers (weet daar het typenummer niet van) en dat klonk erg muzikaal. Volgens mij ben je dan ongeveer voor EUR 1500 klaar.

Zou ik wel de Azur DVD-speler nemen ipv de CD-speler: ze klinken hetzelfde maar dan heb je voor iets meer geld ook DVD.

Mag het nog iets meer kosten dan zou de 640 surroundversterker uit de Azur-lijn eventueel nog een optie kunnen zijn.

Natuurlijk selecteer je het beste eersteeen stel luidsprekers en vervolgens de rest.

Een luistertip wil ik je niet onthouden

http://www.monitoraudio.com/products/silver/series/rs6.htm

http://stereophile.com/floorloudspeakers/306monitor/

oa. bij http://robgoossens.hear.nl/ (denk ik)

Begrijp me niet verkeerd; niks mis met Harman Kardon, vond het alleen

een grappige "mis"-spelling. :unsure:

Cambridge nog niet gehoord maar HK is niet verkeerd als het gaat om drive

en dynamiek. Het rockt lekker, zeg maar.

HK scoort wat minder als het gaat om verfijning en detaillering; wordt over

het algemeen beweerd, wat ik kan beamen.

groet max

badankt alvast!!!wat ik nu heb is jvc all in one,buget 2000 euro en woonachtig in limburg (brunssum).....

Je woont in Brunssum schrijf je.

Ga eens naar Heerlen of Echt daar geven ze goed advies.

Groeten

Woon zelf ook in het mooiste stuk van Nederland.

Onder de rook van de grootste vervuilers van NL :P;)

BTW, wel leuk dat iemand uit Den Haag een zaak in Echt promoot :) Ik kom er regelmatig en ik kan je vertellen dat ze weten waar ze het over hebben B)

Onder de rook van de grootste vervuilers van NL :P;)

BTW, wel leuk dat iemand uit Den Haag een zaak in Echt promoot :) Ik kom er regelmatig en ik kan je vertellen dat ze weten waar ze het over hebben B)

Ja ja zo kan het wel weer.

Scheelt veel dat ik weet wie het zegt.

Wat betreft Echt moet ik je volkomen gelijk geven.

Groeten

Cambridge nog niet gehoord maar HK is niet verkeerd als het gaat om drive en dynamiek. Het rockt lekker, zeg maar.

Ik ken velen die dergelijke statements doen. Om maar eens de advocaat van de duivel te spelen; wat zou er van deze statements overblijven met een blinddoek om?

Ik ken iemand die het volgende statement heeft gemaakt:

"...luidsprekers bepalen, samen met de akoestiek in je luisterruimte, 99% van het uiteindelijke geluid...".

Wat zou er van dit statement overblijven met een blinddoek voor? ;)

Beste S000884

Het is allemaal relatief natuurlijk maar ik heb een HK 630 versterker gehad en

direct vergeleken met verschillende andere merken-versterkers in de zelfde

prijsklasse.

Het is soms erg moeilijk om verschillen te horen, dat weet ik maar al te goed, maar twijfel niet over mijn eerder gedaan "statement" over Harman

Kardon.

Als je op zoek bent naar een versterker of iets anders kan het verdomd

handig zijn om hier ervaringen over terug te lezen van anderen om

een dan ruwe selectie te maken. Per slot van rekening kun je niet

alles uit proberen; tenzij je daar, pak een beet, een jaar of 30 voor

uittrekt. :ph34r:

Cambridge nog niet gehoord maar HK is niet verkeerd als het gaat om drive en dynamiek.  Het rockt lekker, zeg maar.

Ik ken velen die dergelijke statements doen. Om maar eens de advocaat van de duivel te spelen; wat zou er van deze statements overblijven met een blinddoek om?

Ik stel voor dat je zelf een blinddoek voordoet, zodat je dergelijke postings niet meer kunt lezen en niet telkens met dezelfde stompzinnige opmerking aan komt draven. <_<

Als je op zoek bent naar een versterker of iets anders kan het verdomd handig zijn om hier ervaringen over terug te lezen van anderen om een dan ruwe selectie te maken.

Dat is dus juist waar ik anders over denk. Andermans ervaringen kleuren wellicht jouw persoonlijke oordeel (nu jij het zegt hoor ik het ook!). Bovendien versterkt het een placebo effect. Harman staat bekend om vrij pittige voeding, en flinke eindtrappen. Dan kan me het goed voorstellen dat velen het 'rocky' vinden klinken met dat idee in hun achterhoofd. Waarom zou je met deze vooroordelen willen luisteren, terwijl die nooit objectief zijn aangetoond? Misschien klinkt met een blinddoek om een harman wel juist ineens 'heel zacht'. Wie zal het zeggen. Hetzelfde gaat op voor alle "welke versterker past bij speaker X" threads.