Jump to content

Onderhoud apparatuur

Midcall
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Ik heb m'n cdp557esd al zo'n 11 jaar en heb 'm gewoon behandeld als een zonie en hij doet het nog steeds als een (ouderwetse) zonie    :D  Gewoon perfect.    eek.gif

De rest stof ik af en toe wat af    :rolleyes:

als je hem nooit gebruikt gaat hij ook niet stuk

:)

Interessant inderdaad. Sowieso lijkt het me geen overbodige luxe om zo'n lensencleaner te gebruiken om je cd speler schoon te maken. Voor je cassettedeck is natuurlijk een wattenstaafje met pure alcohol prima om te reinigen. Maar dat is dus meer, hoe hou ik het schoon.

Omdat je natuurlijk regelmatig naar je set luistert merk je niet echt of het allemaal langzaam aan wat minder begint te klinken. Maar goed, als je set vreemd begint te doen, dan is het tijd voor onderhoud.

"If it ain't broken, don't fix it".

Ik heb nog maar 1 keer een cd-speler schoongemaakt (de lens) en dat heb ik gewoon met een vochtige katoenen zakdoek gedaan. Nou weet ik niet of dat de ideale oplossing is, maar het werkte bij mij wel iig. Krassen deed het iig niet en hij is weer schoon. De elektronica zelf heb ik nog nooit schoon gemaakt, maar als dat erg stoffig is, is het een kwestie van ff schoonblazen lijkt me...