iggypoep Posted 17 april 2006 Report Share Posted 17 april 2006 Hallo, Ik heb een probleem met mijn versterker nl. een "krakend" geluid over een kanaal.Dit is duidelijk hoorbaar als ie in rust staat maar ook tijdens zachtere passages in de muziek.Wie weet wat dit kan zijn?Nu mijn versterker toch open moet zat ik er over te denken gelijk wat zaken te laten verbeteren.Het geluid mag ruimtelijker en soms vind ik het wat traag dus iets meer ballen mag.Wie heeft er tips?Hier een aantal foto's en helaas ik kan geen Chinees.amp8.com (dit is de A1000 de opvolger van de Pegasus met volgens mij als eenig verschil dat ie alleen een mm-phonostage heeft en geen mc.) Mijn speakers zijn de Thiel cs 3.5, deze hebben een apart bass-equalizer kastje en aangezien er geen tape-loop op mijn versterker zit is er door Bas van Soundevolution een nieuwe in-en uitgang tussen de voor-en eindversterker gemaakt zodat ik deze toch kan aansluiten.Nu komt er ipv de thiel equalizer een Ultracurve tussen hangen,ik heb deze al maar nog niet kunnen gebruiken dus weet ik ook niet wat deze gaat brengen in mijn set,ben heel benieuwd.Tevens zoek ik iemand die mij wegwijs kan maken met de Ultracurve, Bas heeft aangeboden dit te doen maar heeft het volgens mij veel te druk?Hopelijk zijn dit niet teveel vragen? Groeten, Jaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Dat gekraak kan worden veroorzaakt door een slechte transistor, is deze afhankelijk van de volumeregelaar? Ook Elco's zijn verdacht, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat een weerstand rot was. De versterker kan wel wat meer buffering gebruiken als daar ruimte voor is, verder kunnen er betere condensatoren in het signaalpad waarmee de ruimte en diepte in het geluid verbeterd. voor reparaties en mods kun je ook terecht bij de Audiofabriek in Haarlem. www.deaudiofabriek.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
iggypoep Posted 19 april 2006 Author Report Share Posted 19 april 2006 Hey Mr Tube, Thanks voor je advies! Groeten, Jaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts