CableTalk Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ennuh, van parallel import of grijze import is alleen sprake als geimporteerd wordt met het oog op wederverkoop. Vind ik althans. Als mijn buurman en ik allebei een doos wijn meenemen van vakantie in Frankrijk, is dat toch geen parallel import? De zuivere definitie van parallelimport / grijze import is dat ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Ennuh, van parallel import of grijze import is alleen sprake als geimporteerd wordt met het oog op wederverkoop. Vind ik althans. Als mijn buurman en ik allebei een doos wijn meenemen van vakantie in Frankrijk, is dat toch geen parallel import? De zuivere definitie van parallelimport / grijze import is dat ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Je kunt het defecte app. altijd bij een td brengen die voor de imp. werkt.De meeste imp. hebben zelf geen td. Dus een ramp is het niet. Dat klopt, maar waar ik op doelde is de praktijk die al eerder aan de kaak gesteld werd: namelijk dat importeurs 2erangs service bieden bij reparatie van grijs geimporteerde spullen. Het vrije goederenverkeer binnen de EU verplicht trouwens de NL-importeurs om volledige service en garantie te bieden aan spullen gekocht binnen de EU zoals dat zou moeten indien datzelfde apparaat in NL is aangeschaft. Deze verplichting beperkt zich overigens wel tot de modellen die de importeur hier in NL normaal voert. Dus: koop je in Spanje een model dat hier niet gevoerd wordt dan geldt deze verplichting in principe niet. Voor de goede orde: ik vind het prima hoor, als je een serieus financieel voordeel kunt halen door zelf te importeren, waarom niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 20 april 2006 Author Report Share Posted 20 april 2006 Als ik daar toch ben, zal ik meteen mijn invloed uitoefenen om Korea lid te maken van de EU. Ik vind het toch verbazend dat een zoektocht alleen April Music oplevert. Had meer electronica verwacht in Korea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Hoi, Gewoon kopen daar als ie bevalt. Je gaat er hoe dan ook vanuit dat het ding niet kapot gaat. Doet ie dat wel binnen een normale garantie tijd dan is dat wel lullig. Maar stel hij gaat over een jaar of 8 eens moeilijk doen dan is er altijd wel een plaatselijke beun of iemand hear die je kan en wil helpen. Onderdelen zijn altijd wel ergens vandaan te halen. Als het veeeel goedkoper is en hij bevalt je, meenemen die hap. Inderdaad heeft sony het goed geregeld met die europese garantie, en als merken als Pass labs dit wereldwijd hebben nog beter. Maar tot die tijd kunnen we wel onze "dure" importeurs dwingen om goedkoper te worden. Het verschil met Duitsland en Nederland is al aanzienlijk. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Maar tot die tijd kunnen we wel onze "dure" importeurs dwingen om goedkoper te worden. Het verschil met Duitsland en Nederland is al aanzienlijk. Andre Nou, ik vind dat reuze meevallen. Er worden voor deze uitspraak altijd voorbeelden aangehaald van apparaten die eruit gaan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 25 april 2006 Author Report Share Posted 25 april 2006 Net aangekomen in het hotel, en ertegenover zit... een HiFi-shop Nu is dit wel zo'n hotel-beach-food-funshop-omgeving en dit zal wel zo'n merkgebonden outlet zijn als de B&O en Sony-stores. Maar ik wilde jullie dit niet onthouden: wat hier blijkbaar hot is is Nakamichi apparatuur met Martin Logan Vantage speakers, (en LG TV's, maar dat terzijde) De goedkopere sets zijn Nakamichi met Nakamichi speakers. De Vantage staat hier trouwens voor omgerekend ruim E 5000 per paar. Morgen in de verloren uurtjes maar eens verder kijken. Het is nu bedtijd, hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts