basje Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Hallo mensen, Ik ben sinds net nieuw op dit forum. Ik had een vraag maar meerdere mensen zich uiteraard over mogen buigen.... Ik heb sinds kort dezelfde 'ziekte'als jullie. Het begon een beetje toen ik 5/6 jaar geleden een nieuwe reciever van Kenwood kocht. Volgens mij een KRF 6030 (zal nog even kijken). Daarna heb ik nog een aantal dingen angeschaft, DVD speler en een MD speler. Echt begon het pas toen ik een paar maanden geleden een paar Tannoy's MX3 speakers heb gekocht, wat een verschil met je surroundsetje!!! Maar nu ben ik dus echt verslaafd, en een moet een nieuwe versterker komen. Zelf zit ik te denken aan een Marantz SR-4600. Grote rede hiervoor is dat deze pre-outputs heeft op alle kanalen zodat ik er ten zijner tijd aparte eindversterkers op aan kan sluiten (Marantz MA-500 heb ik op het oog daarvoor). Mijn vraag aan jullie is, is dit verstandig? Ik ga natuurlijk niet vragen wat beter klint, dat is persoonlijk, maar graag zou ik wel advies krijgen over kwaliteit en andere zaken. weten jullie nog een ander merk wat in aanmerking kan komen hiervoor. Helaas ben ik nog maar een arme student dus het butget is beperkt. Ook wil ik graag mijn 5.1 opstelling houden dus overshakelen op stereo is ook geen optie... Bij voorbaat dank voor jullie advies Groetjes van Bas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Dat klinkt verstandig als tussenstap. Losse eindversterking (om te beginnen op je fronts) geeft je meer flexibiliteit en een makkelijkere upgrade pad. Nieuwe receivers kosten klauwen met geld en de waardevermindering van die apparaten is vergelijkbaar met computers. Met losse eindversterking ben je daar minder kwetsbaar voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 18 april 2006 Report Share Posted 18 april 2006 Een veel geziene combinatie met Tannoy is overigens inderdaad Marantz. Kan je verder niets aanraden, ik ben niet bepaald Tannoy fan (erg zacht uitgedrukt), anderen kunnen je vast beter adviseren in deze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basje Posted 19 april 2006 Author Report Share Posted 19 april 2006 Een veel geziene combinatie met Tannoy is overigens inderdaad Marantz. Kan je verder niets aanraden, ik ben niet bepaald Tannoy fan (erg zacht uitgedrukt), anderen kunnen je vast beter adviseren in deze. Mag ik vragen wat je tegen Tannoy hebt? Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik nog niet zo lang met deze hobby bezig ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Bij Joopus heb ik Tannoy icm Cyrus gehoord. Klonk goed waarbij er heel veel detail in de lagere tonen te horen was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 april 2006 Report Share Posted 19 april 2006 Een veel geziene combinatie met Tannoy is overigens inderdaad Marantz. Kan je verder niets aanraden, ik ben niet bepaald Tannoy fan (erg zacht uitgedrukt), anderen kunnen je vast beter adviseren in deze. Mag ik vragen wat je tegen Tannoy hebt? Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik nog niet zo lang met deze hobby bezig ben. Ik vind Tannoys nogal kleuren en heb zonder uitzondering in de 8 keer dat ik het bij verschillende setups heb kunnen beluisteren heel veel problemen in het laag gehoord. Het liep dicht door een bult in het laag, hoogstwaarschijnlijk door de baspoorten, waardoor iedere definitie/detaillering in het laag afwezig was. En het laag wat er dan was ging mij lang niet diep genoeg. Plaatsing van de speakers was bij bijna iedereen een probleem, maargoed.... de eigenaren waren er allemaal happy mee, ze hadden al jaaaaaaaaren Tannoy (diverse modellen gehad), maar gek genoeg toch vaak al die problemen in meer of mindere mate gehad. Het ergste die ik ken, de Dx00 modellen, de D300 en D900, wat een rampendingen zeg. Die dual-concentrics, pfff.... al hebben die wel een mooi midden, (vrouwen)stemmen klinken magnifiek, maar voor de rest.... Anyway, natuurlijk een smaak kwestie, als iemand Tannoy wel mooi vind (en die zijn er genoeg) dan ben ik enorm blij voor ze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts