Jump to content

Mooie nieuwe speakers en advies nodig

Roadrunner
 Share

Recommended Posts

Hoi, ik ben op zoek naar nieuwe speakers, helaas heeft mijn vriendin hier ook iets over te zeggen. Dus moet ik op zoek naar iets wat er mooi uitziet en net zo mooi klinkt. Kleine satellietjes zijn geen optie, want die heb ik nu zelf al, maar wil dus upgraden. BTW iemand nog interesse in een mooi setje Sony Pascal speakers (SA-VE705)?

Ik wil dus gaan voor zuilluidsprekers, mijn vriendin is al "tevreden" (want tevreden zijn ze nooit als het over het design van zuilluidsprekers gaat, te groot),maar ze is dus al "blij" als de luidsprekers in het zilver kunnen.

Hebben jullie nog suggesties?

Oh ja, budget is 500 euro per stuk.

alvast bedankt.

Jammer voor dat budget heb je nog geen Piega P4 (zijn rond 900 per stuk, dacht ik). Echt aluminium, denk dat je vriendin ze wel mooi zal vinden. Zijn ook vrij goed. http://www.piega.nl/Thuispagina.html

Quadral heeft ook diverse zuilspeakers in de Ascent range (zilver kleurtje) of in de Chromium range (verchroomd), maar bij die laatste is wel een sub gewenst. http://www.quadral.com/en/index.htm

Ook Magnat Needle en bepaalde Canton modellen worden in zilverkleur geleverd.

En natuurlijk zijn er verder genoeg zuilachtige speakers, wat denk bv. je van Spendor? O nee, die is er alleen in houttinten denk ik. Jammer, ze zijn erg goed.

Magnat heeft ook wel aluminium(kleurige) zuilspeakers: de Needle serie. Ze zijn ook niet zo beed en diep (140mm resp. 240mm) maar wel hoog (1120mm). Hoe ze klinken weet ik niet...

Eens kijken of ik een plaatje kan toevoegen (want dat heb ik nog nooit gedaan)... :)

needle-b.jpg

Die Magnats zitten trouwens precies binnen je budget (ik had ff over het hoofd gezien wat voor budget je hebt, maar het zit er dus precies binnen). Hier nog wat meer info (zie ook www.magnat.nl):

Configuratie: 3- weg standluidspreker, bassreflex. Tweeter: 3/4” ferrofluid gekoelde Keramische dome tweeter. Power handling: 200/320 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 20 – 35.000 Hz. SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 140 x 1120 x 240 mm. Prijs: 449,- Euro

Ha die Roadrunner,

Even tussendoor, maar je gaat toch niet alleen op het uiterlijk af he??????? Eerst luisteren dan kan je pas zeggen of de speakers iets voor jullie zijn.

Magnat is bijvoorbeeld aardig hard, en ik vind persoonlijk Quadral beter klinken.

Groetjes Raymond

Of deze en zilver spuiten confused.gif

De Impact 35 is gebaseerd op zijn dynamische voorganger de Impact 30, echter in een slankere en meer hedendaagse vorm. De inhoud van de behuizing combineert ideaal met de laag-eenheid die voorzien is van een speciaal ontwikkelde conus en een extra grote magneet. Tezamen geeft dit een mooi doortekend laag en een nauwkeurig gedefinieerd middengebied. De hoog-eenheid is in de Impact 35 naar achteren geplaatst en zorgt ervoor dat zowel de hoge als lage tonen op het zelfde moment het oor bereiken. Dit resulteert in een heel precies muziekbeeld en een uitstekend impulsgedrag (muziek). Verder vormen de hoogwaardige TRANSLATOR bedrading en standaard bijgeleverde 'spikes' en een bi-wire of bi-amp aansluiting hier tenslotte een aantrekkelijke toegevoegde waarde.

Muziek wordt een belevenis..

Specificaties Impact 35

Systeem : 2 -weg gesloten

Hoog : 25 mm softdome

Laag : 22 cm

Inhoud : 43 liter

Filter : 6 dB/octaaf

Impedantie : 8 Ohm

Freq.ber. : 45 Hz - 25.000 Hz

Versterker : 25 - 125 Watt

Gewicht : 15 kg

Q - factor : 0,7

Afmetingen : 83 x 24 x 28 cm

(h x b x d)

Prijs/stuk :

Geplaatst door Henrie:

Nee gelukkig niet. Als bedrijven ook al luistermoeheid gaan garanderen, dan wordt het wel heel gek...   :) LOL

Grappig, je zou ze eens moeten beluisteren speakers die je na een paar uur graag uitzet

:( , ze zijn er echt :rolleyes:;)

Hallo Roadrunner,

Misschien de Expression van Hepta. Afmetingen zijn HxBxD: 86x18,5x25cm.

Ze kosten 499 Euro per stuk en zijn standaard in zwart hoogglans of licht kersen laminaat, tegen meerprijs leverbaar in donkerkersen spuitwerk of in spuitwerk met een keuze uit 175 RAL kleuren.

Groetjes

Hai Roadrunner,

Functie en vorm kunnen goed samengaan hoewel altijd sprake zal zijn van een bepaald compromis. Zoeken naar meubels (en wat is een luidspreker anders dan een gebruiksmeubel) moet je met een open mind doen, dus niet aleen "ik wil zuil in zilver ", maar kijk ook verder. Een vorm moet je in het echt zien om het al of niet mooi te vinden.

Je hebt ook heel goede en mooie monitorluidsprekers op standaarden die het in diverse meubelstijlen goed doen. Neem je vriendin mee naar een goede Hifi zaak waar je rustig kunt luisteren naar een paar luidsprekers die je voorgeselecteerd hebt.

Je vriendin ziet ze dan niet alleen in het echt maar hoort ze dan ook. Ik denk dat ze dan bij de uiteindelijke beslissing niet alleen naar de vorm kijkt maar ook de functie laat meewegen.

Grappig, je zou ze eens moeten beluisteren speakers die je na een paar uur graag uitzet, ze zijn er echt  

Ja dat zal best. Al zal de een kieskeuriger zijn dan de andere. Goede apparatuur kan ook een hoop schelen (zie mijn topic over de cd-rom-speler) :)

Nee, natuurlijk ga ik niet alleen op het uiterlijk af. Ik wil het lieftst iets wat mijn vriendin ook mooi vindt, maar die kijkt alleen naar de vorm, want voor haar is een MONO-luidspreker ook goed, ongelooflijk dat ze dat zegt, maar ja. Maar goed als we het niet eens kunnen worden, dan gaat toch echt mijn stem het zwaarst wegen. Ik bedoel ik heb toch inmiddels al 2 jaar concessies gedaan aan het geluid omwille van het uiterlijk. Nu wordt het toch echt tijd voor mijn wens.

Hallo Roadrunner,

Nee, ik heb ze niet beluisterd, maar in Luister en HVT waren het afgelopen jaar een aantal recensies van Hepta luidsprekers

en ze werden goed beoordeeld. Iemand op dit forum of hifi.nl vroeg een keer waar men Hepta luidsprekers kon beluisteren, omdat hij ze gehoord heeft en goed vond klinken.

Op www.Hepta.nl kun je verschillende recensies lezen over hun luidsprekers en over de dealers die ze leveren.

Groetjes

Hallo Roadrunner, Wat je vriendin betreft is het vrij simpel. 1. Je neemt haar mee naar de hifi winkel 2. Je loopt naar een paar grote speakers (groter dan jou keuze) 3. Ze gaat zeuren over "te groot, te breed, lelijk, etc. 4. Nu trek je een zielig gezicht en wijst naar het door jou uitgekozen model. 5. Je zegt nu wat denk je dan van deze? 6. Deze zijn kleiner dus is de kans erg groot dat ze hiermee akkoord gaat!

Waarom? Ze denkt nu bepaald te hebben in de keuze van speakers. Deze komen uiteindelijk ook in het interieur dus is dat niet meer dan normaal! Het is helaas altijd zo dat design en prestaties niet samen gaan.

Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest. Niks tegen de mening van vrouwen maar soms moet je hun spel meespelen.

Vriendelijke groet,

Thierry

Je zou ook eens op de website van Nubert kunnen bekijken. (WWW.Nubert.de). De luidsprekers komen vaak behoorlijk goed uit diverse testen en zien er ook nog goed uit.

Ik zelf pas de Nubox 310 besteld voor op mijn dochters. Het klinkt voor het geld goed en de kast is zeer solide. Op deze website staan ook veel ervaringen van mensen met deze speakers. Kijk ook even onder de Sn

• 3 weeks later...