Headshell Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Trouwens: dat met die skoda moet niet ohc zijn maar ohv: met een echt stelletje vooroorlogse stoterstangen! Het echte werk. Autovisie: Mat dit ding voel je de motrortrillingen voor het stoplicht tot in je knieen. Het hele interieurtje swingt heen en weer. O, meneer, dat wist ik niet . Volkomen onbelangrijk toch? Best acceptabel hoor! Skoda- Benthuizen, nu Seat. Op de hoek bij het Shell- station, ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ome Henk, de tekst is in zijn geheel herhaald. Lees de laatste versie en je bent helemaal het mannetje. Inhoudelijke vragen? Kom er gerust mee. Aangezien ik vaak een tekst blijf aanvullen, is het sosms nodig de laatste versie te herhalen. Wie neemt de moeite naar de oorspronkelijke plek terug te gaan? Je hebt er toch geen notie van dat iemand dat ding blijft verandren? Dus veel bezoekers weten niet wat er nu weer is bijgevuld. Als je dat onoverzichtelijk noemt: kan ik me eigenlijk wel voorstellen. Dus : excuses voor dit mogelijk wat chaotisch forumgebruik. Te enthoussiast misschien..... Maar ik vind deze hobby ook best interessant hoor! Anders was ik wel begonnen met tapdancing. Of met bandschuurmachineraces. Of het vervaardigen van schotse kilts.... Zou dat niks voor me zijn? Misschien papier- maschjeee.... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Beste Jan, Mooie voorbeelden, hou ik wel van , nog sterker doe ik zelf ook vaak. Maar die Thorens arm is 16,5 gram eff. dat is dus 16,5 gram plus 5,5 gram van het element is dus 22 gram plus 0,5 gram voor montage mat. maakt totaal 22,5 gram x waarschijnlijk compl. 20 = exact 450 daar de wortel uit is 21,21 deze 21,21 nemen we en pakken 159 gedeeld door 21,21 is dan 7,5 Hz dit is inderdaad aan de lage kant , maar als ik een draaitafel heb , een Thorens met een arm van 16,5 gram en verder niets en ook geen geld om wat anders aan te schaffen, ook heb ik nog een Grado liggen die nog goed is en nog steeds geen geld om wat anders aan te schaffen, bovendien wil ik toch erg graag Vinyl draaien, dan ga ik het wel monteren, omdat het niet anders kan anders zou ik het niet doen , maar dat had ik al gezegd. MvG, Haudio . Okee, het is me duidelijk. Je berekening klopt. Hoewel ik misschien 1.5 tot 2 gr zou nemen voor de bevestiging. Toegegeven: ik heb het nooit gewogen. Maar heel hifi-minnend Nederland houdt alsmaar vol dat theorie ze niks kan schelen. Hun oren zijn de enige maatstaf. Dus als je ze vertelt dat bij 10Hz zowel rumble als w&f veel beter meten dan bij deze 7.5 Hz. gaan ze gelijk op die fora op hun achterste poten staan, omdat het bij hun zo ongeloofwaardig overkomt. Nou , daaar heb ik dus plechtig maling aan. En ik huo het nog steeds vol: de combinatie tussen de arm van een Dual 721 en het Shure V15- III-element is om dezelfde reden als waar we het nu over hebben niet een erg geslaagde combinatie te noemen. En dit element is zeker naar tegenwoordige maatstaven erg over het paard getild. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Beste Jan, Mooie voorbeelden, hou ik wel van , nog sterker doe ik zelf ook vaak. Maar die Thorens arm is 16,5 gram eff. dat is dus 16,5 gram plus 5,5 gram van het element is dus 22 gram plus 0,5 gram voor montage mat. maakt totaal 22,5 gram x waarschijnlijk compl. 20 = exact 450 daar de wortel uit is 21,21 deze 21,21 nemen we en pakken 159 gedeeld door 21,21 is dan 7,5 Hz dit is inderdaad aan de lage kant , maar als ik een draaitafel heb , een Thorens met een arm van 16,5 gram en verder niets en ook geen geld om wat anders aan te schaffen, ook heb ik nog een Grado liggen die nog goed is en nog steeds geen geld om wat anders aan te schaffen, bovendien wil ik toch erg graag Vinyl draaien, dan ga ik het wel monteren, omdat het niet anders kan anders zou ik het niet doen , maar dat had ik al gezegd. MvG, Haudio . Okee, het is me duidelijk. Je berekening klopt. Hoewel ik misschien 1.5 tot 2 gr zou nemen voor de bevestiging. Toegegeven: ik heb het nooit gewogen. Maar heel hifi-minnend Nederland houdt alsmaar vol dat theorie ze niks kan schelen. Hun oren zijn de enige maatstaf. Dus als je ze vertelt dat bij 10Hz zowel rumble als w&f veel beter meten dan bij deze 7.5 Hz. gaan ze gelijk op die fora op hun achterste poten staan, omdat het bij hun zo ongeloofwaardig overkomt. Nou , daaar heb ik dus plechtig maling aan. En ik huo het nog steeds vol: de combinatie tussen de arm van een Dual 721 en het Shure V15- III-element is om dezelfde reden als waar we het nu over hebben niet een erg geslaagde combinatie te noemen. En dit element is zeker naar tegenwoordige maatstaven erg over het paard getild. . Beste Jan , En een Stanton Triple EEE ook. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Maar heel hifi-minnend Nederland houdt alsmaar vol dat theorie ze niks kan schelen. Hun oren zijn de enige maatstaf. Dus als je ze vertelt dat bij 10Hz zowel rumble als w&f veel beter meten dan bij deze 7.5 Hz. gaan ze gelijk op die fora op hun achterste poten staan, omdat het bij hun zo ongeloofwaardig overkomt. Nou , daaar heb ik dus plechtig maling aan. Beste Headshell: Ik schaar mijzelf niet onder het gremium waar je op doelt, integendeel. Ik vind het ook zeker niet ongeloofwaardig overkomen. Het is in mijn specifieke geval een toevalstreffer dat het (rekenkundig) verkeerd uitkomt. Ik houd mij juist aan deze formule (daarom staat 'ie paraat in mijn PDA, als mensen eens mijn mening vragen) en had na een invulfout de conclusie getrokken dat het goed zou moeten zijn en dus die Grado gemonteerd. Nu ik de uitkomst zie, trek ik zelf ook de conclusie dat dit element in mijn TD145 eigenlijk geen goede match is. Het resultaat valt desondanks klankmatig niet tegen, maar ik zie zelf ook wel dat het geen aanrader is. Dan nu svp een stukje advies over hoe de situatie te verbeteren (suggesties voor andere arm, nieuw loopwerk, allemaal van harte welkom, ik luister graag!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik zit net nog eens te neuzen in de "Tonearm database" op Vinyl Engine en op Thorens-Info.de. Ik heb een Thorens TD145 mkII en die heeft een TP16 mkII. Volgens die database heeft de arm een effectieve massa van 7,5 gram. Dat maakt nogal verschil! De TD145 heeft een TP16 met idd eff.massa 16,5 gram. Ik kom dan uit op een resonantiefrequentie van 9,6764 Hz - dat is dan kennelijk de verklaring waarom bij mij dan toch wel goed klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Dan nu svp een stukje advies over hoe de situatie te verbeteren (suggesties voor andere arm, nieuw loopwerk, allemaal van harte welkom, ik luister graag!) Als je daar allemaal advies over wilt zul je toch eerst een budget moeten noemen want anders kan je werkelijk alle kanten op. Welnu, een goed element heb ik al (vind ik zelf ) Voor een andere arm op mijn Thorens: geen idee wat zoiets zou moeten kosten. Omdat het een verbouwing van een "draaitafel op leeftijd" betreft, moet het ook weer niet te gek worden. Voor een nieuw loopwerk, inclusief arm, zonder element: in eerste instantie dacht ik aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Da's een goede suggestie, Kraus, is visueel ook helemaal mijn smaak. Had eerder niet gedacht dat die in mijn budget zou passen. Wat kost deze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik zit net nog eens te neuzen in de "Tonearm database" op Vinyl Engine en op Thorens-Info.de. Ik heb een Thorens TD145 mkII en die heeft een TP16 mkII. Volgens die database heeft de arm een effectieve massa van 7,5 gram. Dat maakt nogal verschil! De TD145 heeft een TP16 met idd eff.massa 16,5 gram. Ik kom dan uit op een resonantiefrequentie van 9,6764 Hz - dat is dan kennelijk de verklaring waarom bij mij dan toch wel goed klinkt Geweldig CableTalk En daar zit Jan nu hele lappen tekst voor te typen. Vind hem wel goed. P.s. Als je die TP16 MK II staks over hebt wil ik hem wel van je ovenemen voor op een TD 160 met een MK I arm. Zo'n slecht armpje is dat niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik sta toch paf van die Leonardo; ik verkeerde in de kennelijk onnozele veronderstelling dat een Transrotor je gaat vergezellen tot aan gene zijde. Nee maar,.... Ik heb 'm ook gezien Denk ik maar eens even over na: aanslag op de portemonne valt (relarief gezien) mee. Dit is jouw tafel, Ome Henk? Wat is de opvolger? (Nieuwsgierig als ik ben ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Blijven mooie tafels, die transrotors! Heeft Arcus niet ook zo iets? Of zit die een prijsklasse hoger? @ Ome Henk: Die uitvoering van kou is de doppio, dat houdt toch in dat hij wordt geleverd met een dubbele plinth, met de voeding op de onderste en het feitelijke loopwerk en de arm op de bovenste? Hoe kan bij jou de onderste dan van een soort natuursteen zijn? Zelfbouw, of kan je hem zo kopen. (Vind hem nl. mooi!!! ) Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ben benieuwd ! Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Grappig draadje, is iemand op zoek naar een MM element krijgt ie een hele Leonardo in zijn maag Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Grappig draadje, is iemand op zoek naar een MM element krijgt ie een hele Leonardo in zijn maag En 't is nog een MC-element ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Da's een goede suggestie, Kraus, is visueel ook helemaal mijn smaak. Had eerder niet gedacht dat die in mijn budget zou passen. Wat kost deze? Hier staan redelijk wat platenspelers met de daarbij horende prijzen. De site heeft momenteel wat kuren zie ik. Deze dozenschuiver? heeft ook wat prijzen op de site staan. Vergelijk de prijzen op beide sites ook eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 28 april 2006 Report Share Posted 28 april 2006 Daar ben ik idd ook erg nieuwsgierig naar. Enneh....oh wat jammer dat mijn budget 't net niet trekt, anders had ik 'm al gekocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts