Jump to content

Garantie op Element

audiokees
 Share

Recommended Posts

Geachte allemaal,

Kan een van de forum leden vertellen wat de garantie op een element inhoud ???

Tot voor kort had ik een Claeraudio Aurum element in mijn Clearaudio Emotion platenspeler. Dit element begaf het na enkele maanden draaien (normaal gebruik in draaiuren en afgesteld door de dealer !)

De naaldhouder is met dit element verdraaid en staat er scheef op.

Waarschijnlijk is volgens de dealer de naald bij de afslag van de plaat uit de groef geraakt en heeft hierdoor een beschadiging opgelopen????

Conclusie Garantie GEEN !

Ben de enige die aan de platenspeler komt en bij geen gebruik zit de naaldbeschermer erop. Dus ben er absoluut zeker van dat deze niet door iemand anders beschadigd is.

Ben benieuwd naar wie me hiermee tips of advies kan geven.

Kan helaas hier geen foto van posten omdat de dealer het element naar Clearaudio gestuurd zou hebben en dit niet retour heeft gekregen.

Je moet het zien als de naaldhouder ( cantilever ?? ) staat normaal recht in lijn met de behuizing en er nu met een hoek van 40o onder.

I I

I I

I I

I I

Eigenlijk zoals hierboven met een beetje fantasie.

Tja, scheve naaldjes. Komt nog wel eens voor.

De meeste daarvoor te bedenken oorzaken liggen toch eerder in de gebruikerssfeer dan in de fabricagefoutensfeer.

Nogal wiedes dat een fabrikant erg voorzichtig is met het garantie geven op een element. Voor je weet draai je op voor andermans onvoorzichtheid.

Vaak heeft men wel een remplaceregeling, waarbij je in staat wordt gesteld om bij inlevering van het oude element tegen gereduceerd tarief een nieuw element aan te schaffen.

In dit geval zou je de dealer kunnen vragen om het element naar de fabriek te sturen, en de fabrikant te vragen het element eens goed op zijn defect te beoordelen. Als de cantilever verbogen is, is er sowieso sprake van een uitwendige oorzaak, en dus vette pech voor de eigenaar. Maar staat hij scheef in het blokje zonder dat de cantilever verbogen is, dan kan het element wellicht nog hersteld worden. Of men ruilt hem om voor een nieuwe.

In ieder geval is mijn praktijkervaring dat element-fabrikanten zich in de regel nergens op vast willen leggen, maar doorgaans wel eerlijk en netjes zijn in hun service.

Succes ermee!

Ik denk dat het een heel moeilijke discussie is. Is dat ding nu kapot gegaan omdat jij er te ruw mee bent omgegaan of is dat element niet deugdelijk geweest. Daarbij wie bepaalt de waarheid. Ik denk dat de oplossing erin zit of de betrokken dealer je als klant wil terughebben.

Carl

PS

Marcel van Mijn Hifi al lang niet meer op het forum gezien - zou hij de dealer zijn?

Aardige vent trouwens en hij heeft er veel verstand van.

Carl

De Cantilever staat inderdaad verdraaid (scheef ) in het blokje en deze is niet verbogen.

Als ik het element te ruw zou hebben behandeld of ergens achter ben blijven hangen ga ik ook geen garantie halen!

Dit heb ik mijn werk ook " iemand die de boel zelf verpest maar wel zegt dat was al"

De platenspeler heb ik ook niet bij Marcel mijn Hifi gekocht maar in Rotterdam bij de dealer in de buurt. Vandaar dat ik heel teleurgesteld was over de behandeling.

Bij melding van dit kapotte element was de eerste reactie van de verkoper tegen zijn colega al van " zal die zelf wel hebben gesloopt"

Erg leuk als mensen achter in de zaak hard praten en denken dat klanten niets horen !!

Gevraagd of hij het element toch wil opsturen en Clearaudio en deze wil laten bekijken.

Na 5 weken heb ik dan een belletje gekregen dat er een nieuw element door Clearaudio was opgestuurd. Mijn gevoel was toen ook dat het wel netjes was maar erg lang duurde.

Toen ik het element wilde ophalen bleek echter dat ze me wel wilde matsen en ik geen 100 maar 75 moest betalen.

Dit schoot toen echt wel in het verkeerde keelgat.

Dit heb ik met de buisjes van Mijn Unico Cd ook al bij dit bedrijf gehad " Geen garantie op buizen maar werd wel gematst met een scherpe prijs voor de buisjes.

Blijkt nu ik dit heb nagezocht gewoon de normale prijs te zijn !

Krijg het idee ongelooffelijk gepakt te zijn door deze dealer !

Laatst nog bij Mijn Hifi langs gefietst. Ze hebben een mooie retro set in de elalage staan. Quad 33/303/FM3, Revox, Thorens125 /SME en de onvolprezen ESL 57.

De laatste heb ik in Duitse versie nog eens in combinatie met de Sugden versterker gehoord op de VAD. Ik kan ze niet plaatsen anders kocht ik ze in de Braun versie. Fantastische luidspreker.

Carl

De Cantilever staat inderdaad verdraaid (scheef ) in het blokje en deze is niet verbogen.

Als ik het element te ruw zou hebben behandeld of ergens achter ben blijven hangen ga ik ook geen garantie halen!

Dit heb ik mijn werk ook " iemand die de boel zelf verpest maar wel zegt dat was al"

De platenspeler heb ik ook niet bij Marcel mijn Hifi gekocht maar in Rotterdam bij de dealer in de buurt. Vandaar dat ik heel teleurgesteld was over de behandeling.

Bij melding van dit kapotte element was de eerste reactie van de verkoper tegen zijn colega al van " zal die zelf wel hebben gesloopt"

Erg leuk als mensen achter in de zaak hard praten en denken dat klanten niets horen !!

Gevraagd of hij het element toch wil opsturen en Clearaudio en deze wil laten bekijken.

Na 5 weken heb ik dan een belletje gekregen dat er een nieuw element door Clearaudio was opgestuurd. Mijn gevoel was toen ook dat het wel netjes was maar erg lang duurde.

Toen ik het element wilde ophalen bleek echter dat ze me wel wilde matsen en ik geen 100 maar 75 moest betalen.

Dit schoot toen echt wel in het verkeerde keelgat.

Dit heb ik met de buisjes van Mijn Unico Cd ook al bij dit bedrijf gehad " Geen garantie op buizen maar werd wel gematst met een scherpe prijs voor de buisjes.

Blijkt nu ik dit heb nagezocht gewoon de normale prijs te zijn !

Krijg het idee ongelooffelijk gepakt te zijn door deze dealer !

Misschien eens een belletje naar Clearaudio doen.

De meeste fabrikanten hebben totaal geen moeite met vragen

van gebruikers.

Het mooiste zou zijn wanneer je het serie nummer van het element nog zou hebben.

Mijn BM MC20E zakte ook na bijna 2 jaar door. Spandraadje over

Belletje naar de dealer en na overleg met de importeur kon ik een nieuwe krijgen.

Kon zelfs een ander merk kiezen, niet gedaan overigens. Ik zou er niet aan moeten denken, zo'n service en dan kiezen voor een ander merk

Wel een een ACE genomen dat wel.

Duurde even maar uiteindelijk zeer schappelijk geholpen.

Mark

Misschien eens een belletje naar Clearaudio doen.

De meeste fabrikanten hebben totaal geen moeite met vragen

van gebruikers.

Het mooiste zou zijn wanneer je het serie nummer van het element nog zou hebben.

Dat zou ik zeker eens navragen. Dikke kans dat je dealer het gratis opgestuurd heeft gekregen.

;)