fmjwillems Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Van henno appel krijg ik nog steeds 80 euro voor een teruggestuurde en nooit terug betaalde set. Ze waren namelijk te stijf om achter mijn toenmalige opstelling te installeren. Weet iemand of die Appel nog leeft?John van Gent is wat mij betreft zeer betrouwbaar en snel, zoals al uit een vorige reactie is gebleken. Volledig te vertrouwen dus en zijn kabels klinken uitstekend. Dan heb je nog geluk gehad ik heb namelijk wel betaald en niets gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Wat doet die Jan van Gent precies in kabels en wat levert hij zoal tegen welke prijzen? Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Je kunt hem mailen en dan krijg je keurig alle informatie doorgemaild. johnvangent@tiscali.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Nee serieus, vlgs Aalt Tjouk VDH klinkt goud n Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Overigens veel plezier met het kabelgebeuren...laat je alleen niet gek maken. Sander Vind ik ook, als ik zo al die promotie hier lees.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Vraagje: Ken je de beste man eigenlijk wel .....????????????? Ik wel, hij is al eens bij mij thuis geweest. Bijzonder vriendelijke en spontane man met een gigantische liefde voor muziek. Frank. Ik ken John ook, ben een hele zaterdagmiddag bij hem geweest , woont maar 11 km bij mij vandaan en net als Frank zegt het is een hele spontane man wat betreft MUZIEK Henk, Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Dan zou je in ieder geval de persoon achter deze kabels kennen, en weten dat hij zijn kabels zeer zeker niet als de beste aanprijst. Zoals zo vaak Hear, wordt zomaar wat aangenomen en geroepen. En dat verdient deze persoon zeer zeker niet. Frank. Ik roep niets want ik ken de persoon niet het zal best een aardige kerel zijn. En zijn kabels zijn zeker niet te duur. Ik zeg ook niet dat jij wat roept. John is zelfs bereid om een proef set op te sturen. Dan kun je aan den lijve ondervinden of deze kabel wat is. Ook kun je dan zijn afwerkingsniveau bepalen en evt. vergelijken met andere interlinks. Je zult dan ook zien dat vele "gerenormeerde" merken hier toch wel door de mand vallen. En kosten vervolgens een veelvoud van John's kabels. En zijn kabels zijn er niet in twee maar drie uitvoeringen. Verzilverd koper, zilver en zilver/goud. En inderdaad zijn zijn prijzen redelijk te noemen. En zeer zeker voor de geleverde kwaliteit. Frank. Deze is ook van John van Gent http://home.planet.nl/~ronde386/kabels.jpg Zijn dat zilverkabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Dit zijn verzilverde kabels en de prijs is 85 euro per meter, Maar als je meer wilt weten over de L.S kabels kan je altijd naar J.V:G mailen. Henk, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Ik moet eerlijk zeggen dat ik verzilverde kabels wantrouw. Persoonlijk ga ik tot nu toe voor echt koper. Die Siltech is natuurlijk een volledig marketing driven bedrijf. Elk systeem wat er op de markt komt wordt er in gebruikt. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Nee serieus, vlgs Aalt Tjouk VDH klinkt goud n Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Buiten het subtiel veranderen van de klank en de dynamiek was het vooral de plaatsing in de ruimte die opvallend veranderde, zoals in een CD opname van Sade: Lovers Rock CD, waar er galm effecten op de achtergrondstemmen in het crescendo van het nummer uit het klankbeeld treden en naar de luisterplaats geprojecteerd worden. De meetkundige plaats in de kamer waar deze echo's leken vandaan te komen, was wezenlijk veranderd. Waar bij koper de laatste echo uitsterft naast de luisterpositie, projecteert zilver tot tegen de achtermuur. En de eerste echo plaatst zich zo'n 40cm verder de kamer in. En dit was geen eenmalige al dan niet geestverruimde ervaring , het is de conclusie van aandachtig luisteren en herhaalde malen dezelfde resultaten te bereiken. mvg RastaPhil goud heb ik, buiten het dunne laagje op terminals, nog niet gehoord mvg RastaPhil Mooi omschreven man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Beste, Is het nou (de) Jan van Gent vroeger moderator van eht hifi.nl forum of is het een hele andere "John" van Gent? Of is John zijn artiestennaam? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 plaatsing, stage, diepte.. allemaal dingen die NIET aanwezig zijn in het signaal dat door kabels gaat. Audio is 2 dimensionaal (zoals CD: tijd en amplitude)... en de zweverige termen zijn allemaal ruimtelijk. Er kan niet iets ruimtelijks door een kabel worden toegevoegd omdat we hier nog alleen met een 'waveform' te maken hebben; een 2D plaatje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 plaatsing, stage, diepte.. allemaal dingen die NIET aanwezig zijn in het signaal dat door kabels gaat. Audio is 2 dimensionaal (zoals CD: tijd en amplitude)... en de zweverige termen zijn allemaal ruimtelijk. Er kan niet iets ruimtelijks door een kabel worden toegevoegd omdat we hier nog alleen met een 'waveform' te maken hebben; een 2D plaatje. Beste Niels, Maar het is juist tijd (fase) die illusie geeft van plaatsing diepte etc. Het zijn de verschillen in tijd die ons met ons ogen dicht kunnen laten bepalen waar geluiden vandaan komen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Nee serieus, vlgs Aalt Tjouk VDH klinkt goud n Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 plaatsing, stage, diepte.. allemaal dingen die NIET aanwezig zijn in het signaal dat door kabels gaat. Audio is 2 dimensionaal (zoals CD: tijd en amplitude)... en de zweverige termen zijn allemaal ruimtelijk. Er kan niet iets ruimtelijks door een kabel worden toegevoegd omdat we hier nog alleen met een 'waveform' te maken hebben; een 2D plaatje. Conclusie DROPVETER. HAHAHA LAAT MIJ NIET LACHEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 plaatsing, stage, diepte.. allemaal dingen die NIET aanwezig zijn in het signaal dat door kabels gaat. Audio is 2 dimensionaal (zoals CD: tijd en amplitude)... en de zweverige termen zijn allemaal ruimtelijk. Er kan niet iets ruimtelijks door een kabel worden toegevoegd omdat we hier nog alleen met een 'waveform' te maken hebben; een 2D plaatje. Conclusie DROPVETER. HAHAHA LAAT MIJ NIET LACHEN Je hoeft niet te schreeuwen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 plaatsing, stage, diepte.. allemaal dingen die NIET aanwezig zijn in het signaal dat door kabels gaat. Audio is 2 dimensionaal (zoals CD: tijd en amplitude)... en de zweverige termen zijn allemaal ruimtelijk. Er kan niet iets ruimtelijks door een kabel worden toegevoegd omdat we hier nog alleen met een 'waveform' te maken hebben; een 2D plaatje. Conclusie DROPVETER. HAHAHA LAAT MIJ NIET LACHEN Je hoeft niet te schreeuwen.. IK HEB ALLEEN MAAR GELACHEN HAHAHA Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Conclusie DROPVETER. HAHAHA LAAT MIJ NIET LACHEN Je hoeft niet te schreeuwen.. IK HEB ALLEEN MAAR GELACHEN HAHAHA Ja ik hoorde je wel, ben niet doof! Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 nauja het lijkt wel alsof audiofielen denken dat het hele orkest / de band (met instrumenten / groupies / roadies / PA / Mengpaneel en het band busje allemaal door de kabel moeten.. Terwijl het alleen maar een stroompje is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 plaatsing, stage, diepte.. allemaal dingen die NIET aanwezig zijn in het signaal dat door kabels gaat. Audio is 2 dimensionaal (zoals CD: tijd en amplitude)... en de zweverige termen zijn allemaal ruimtelijk. Er kan niet iets ruimtelijks door een kabel worden toegevoegd omdat we hier nog alleen met een 'waveform' te maken hebben; een 2D plaatje. Beste Niels, Maar het is juist tijd (fase) die illusie geeft van plaatsing diepte etc. Het zijn de verschillen in tijd die ons met ons ogen dicht kunnen laten bepalen waar geluiden vandaan komen. Groeten, Bas En tast een kabel die fase erg aan dan? Ja, dat kan wel, maar dan moet je heel veel capactiteit en/of inductie aan de kabel toevoegen. En dat lijkt me niet de bedoeling van een kabel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 plaatsing, stage, diepte.. allemaal dingen die NIET aanwezig zijn in het signaal dat door kabels gaat. Audio is 2 dimensionaal (zoals CD: tijd en amplitude)... en de zweverige termen zijn allemaal ruimtelijk. Er kan niet iets ruimtelijks door een kabel worden toegevoegd omdat we hier nog alleen met een 'waveform' te maken hebben; een 2D plaatje. Beste Niels, Maar het is juist tijd (fase) die illusie geeft van plaatsing diepte etc. Het zijn de verschillen in tijd die ons met ons ogen dicht kunnen laten bepalen waar geluiden vandaan komen. Groeten, Bas En tast een kabel die fase erg aan dan? Ja, dat kan wel, maar dan moet je heel veel capactiteit en/of inductie aan de kabel toevoegen. En dat lijkt me niet de bedoeling van een kabel... Mijn ergste interlink heeft een kleine 240 pF. Reken zelf maar uit wat de fasedraaiing is bij 10 kOhm. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Mijn ergste interlink heeft een kleine 240 pF. Reken zelf maar uit wat de fasedraaiing is bij 10 kOhm. Groet, Jacco Niet erg realistisch Jacco, De meeste uitgangen zijn iets van tussen de 200 ohm en 1 Kohm En als we het over de bron na de bron hebben, de microfoon, dan is dat meestal 200 ohm en kan daar al gauw zo'n 30m kabel aan hangen (a 56 pF/m). Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Mijn ergste interlink heeft een kleine 240 pF. Reken zelf maar uit wat de fasedraaiing is bij 10 kOhm. Groet, Jacco Niet erg realistisch Jacco, De meeste uitgangen zijn iets van tussen de 200 ohm en 1 Kohm En als we het over de bron na de bron hebben, de microfoon, dan is dat meestal 200 ohm en kan daar al gauw zo'n 30m kabel aan hangen (a 56 pF/m). Daar heb ik het ook niet over gehad. Het is een worst case scenario. Maar goed, praktisch heb ik 220 Ohm en 470 Ohm als uitgangsweerstand. Met phi := -arctan(omega*R*C) en groupdelay := R*C/(omega^2*R^2*C^2+1) Krijg je voor 220 Ohm een fasedraaiing van 0.19 graden op 10 kHz en een groupdelay van 52.8 nanosec. Onhoorbaar in mijn bescheiden ogen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 in jou ogen.. maar we hebben het over audiofiele oren, een door evolutie of God gecreeerd perfect zintuig voor objectieve meting en waarneming... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts