cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 in jou ogen.. maar we hebben het over audiofiele oren, een door evolutie of God gecreeerd perfect zintuig voor objectieve meting en waarneming... ondeugd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 nauja het lijkt wel alsof audiofielen denken dat het hele orkest / de band (met instrumenten / groupies / roadies / PA / Mengpaneel en het band busje allemaal door de kabel moeten.. Terwijl het alleen maar een stroompje is.. En gaat dat dan niet door de kabel? Luchtpost misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 nauja het lijkt wel alsof audiofielen denken dat het hele orkest / de band (met instrumenten / groupies / roadies / PA / Mengpaneel en het band busje allemaal door de kabel moeten.. Terwijl het alleen maar een stroompje is.. En gaat dat dan niet door de kabel? Luchtpost misschien? Het gaat erom dat het een elektrisch signaal is. Een 'stroompje' dus... En niks is zo 2-dimensionaal als een elektrische stroom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 nauja het lijkt wel alsof audiofielen denken dat het hele orkest / de band (met instrumenten / groupies / roadies / PA / Mengpaneel en het band busje allemaal door de kabel moeten.. Terwijl het alleen maar een stroompje is.. En gaat dat dan niet door de kabel? Luchtpost misschien? Het gaat erom dat het een elektrisch signaal is. Een 'stroompje' dus... En niks is zo 2-dimensionaal als een elektrische stroom... De vraag is natuurlijk wel of het een stroom is. Bij luidsprekerkabels is dat natuurlijk wel zo, maar bij interlinks zie ik vaak dat een kant van de afscherming niet aangesloten wordt en dan kan de stroom niet retour...Of de stroom moet via een andere weg gaan. Ook bij buizen is er alleen een spanning nodig. Alleen bij bipolaire transistoren loopt er een stroom. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 klinkt allemaal leuk maar heeft een van jullie het geprobeert of geluisterd naar een van deze bewerkte kabels, pas dan kun je denk ik een oordeel vellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 klinkt allemaal leuk maar heeft een van jullie het geprobeert of geluisterd naar een van deze bewerkte kabels, pas dan kun je denk ik een oordeel vellen. dooddoener alarm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 klinkt allemaal leuk maar heeft een van jullie het geprobeert of geluisterd naar een van deze bewerkte kabels, pas dan kun je denk ik een oordeel vellen. Heb je het nu over de kabels van John/Jan van Gent of de door Siltech opgebakken kabels? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 nauja het lijkt wel alsof audiofielen denken dat het hele orkest / de band (met instrumenten / groupies / roadies / PA / Mengpaneel en het band busje allemaal door de kabel moeten.. Terwijl het alleen maar een stroompje is.. En gaat dat dan niet door de kabel? Luchtpost misschien? Het gaat erom dat het een elektrisch signaal is. Een 'stroompje' dus... En niks is zo 2-dimensionaal als een elektrische stroom... De vraag is natuurlijk wel of het een stroom is. Bij luidsprekerkabels is dat natuurlijk wel zo, maar bij interlinks zie ik vaak dat een kant van de afscherming niet aangesloten wordt en dan kan de stroom niet retour...Of de stroom moet via een andere weg gaan. Ook bij buizen is er alleen een spanning nodig. Alleen bij bipolaire transistoren loopt er een stroom. Groet, Jacco Mijnheer Deckers ik heb steeds genoten van uw fanatieke en ook wel erudiete (in mijn ogen alleszins) postings rond kabelmetingen etc... Maar hier maakt u m.i. een foutje: zelfs een niet (of slechts aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Mijnheer Deckers ik heb steeds genoten van uw fanatieke en ook wel erudiete (in mijn ogen alleszins) postings rond kabelmetingen etc... Maar hier maakt u m.i. een foutje: zelfs een niet (of slechts aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 nauja het lijkt wel alsof audiofielen denken dat het hele orkest / de band (met instrumenten / groupies / roadies / PA / Mengpaneel en het band busje allemaal door de kabel moeten.. Terwijl het alleen maar een stroompje is.. En gaat dat dan niet door de kabel? Luchtpost misschien? Het gaat erom dat het een elektrisch signaal is. Een 'stroompje' dus... En niks is zo 2-dimensionaal als een elektrische stroom... De vraag is natuurlijk wel of het een stroom is. Bij luidsprekerkabels is dat natuurlijk wel zo, maar bij interlinks zie ik vaak dat een kant van de afscherming niet aangesloten wordt en dan kan de stroom niet retour...Of de stroom moet via een andere weg gaan. Ook bij buizen is er alleen een spanning nodig. Alleen bij bipolaire transistoren loopt er een stroom. Groet, Jacco [...] Maar hier maakt u m.i. een foutje: zelfs een niet (of slechts aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Oke RastaPhil, dan kunnen we stellen: er is altijd een retourkanaal in een interlink. Dan zal er dus altijd wel een stroom lopen. Dat stelt me gerust. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 respec fe di man! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 respec fe di man! Nou als je voor relatief weinig geld zelf zit te breien aan een paar kabels, ze uitleent ter beluistering enz... ik zou er de moeite niet voor kunnen doen hoor! Ik zou wel willen... zo heb ik voor 200 euri een paartje WireWorld Starlight Gold gekocht met een ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 [...]Een WW Gold kabel kost normaal makkelijk 700 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 respec fe di man! Nou als je voor relatief weinig geld zelf zit te breien aan een paar kabels, ze uitleent ter beluistering enz... ik zou er de moeite niet voor kunnen doen hoor! Ik zou wel willen... zo heb ik voor 200 euri een paartje WireWorld Starlight Gold gekocht met een ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Gold ??? Slaat toch nergens op. Zou voor platina of misschien rhodium gaan op zijn minst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Industrieel koper. Twee getwiste aders van 0,75 mm2 met een goede afscherming. Soldeer er een paar leuke connectoren aan en meer heb je volgens mij niet nodig, zo'n kabeltje doorstaan voor mij iedere luistertest. Ik heb stukjes van deze kabel ter evaluatie aan twee forumleden meegegeven. Even afwachten wat hun resultaten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Wat een geouwehoer voor een setje interlinks van rond de 100 euro, die uitstekend klinken. Het gaat toch om een betaalbaar alternatief voor die maffe marketing aanpak van Siltech, waar de starter van deze topic terecht mee begonnen is? Gaan we proberen te bewijzen dat goud of zilver niet klinkt, of theoretisch bewijzen dat ze niet correct zijn gemonteerd, terwijl je die kabels niet eens beluisterd hebt. Wees nou eens blij met een goed en betaalbaar alternatief in plaats van afzeiken van een product wat je niet eens kent. De klanten van John van Gent (en dat worden er steeds meer) spreken uit luisterervaring. En dat is het enige wat telt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Nog 2 zeer betaalbare en hele goed interlinks: Twisted Pair Designs Foundation en Twisted Pair Designs Ascent. Respectievelijk 69,50 en 157,50. Beter heb ik nog niet gehoord. Niet voor die prijs en ook niet duurder. Hubertinus PS alles subjectief Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Goed en betaalbaar: Oehlbach, de dure is iets van 15 euro bij MM, goed en betaalbaar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Goed en betaalbaar: Oehlbach, de dure is iets van 15 euro bij MM, goed en betaalbaar.. Tja Oehlbach... Ik heb er nog 'n paar speakerkabels van liggen. Hardstikke mooi gemaakt, strak getwist, perfect koper..... jammer genoeg laten ze een hoop muziek liggen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Goed en betaalbaar: Oehlbach, de dure is iets van 15 euro bij MM, goed en betaalbaar.. Tja Oehlbach... Ik heb er nog 'n paar speakerkabels van liggen. Hardstikke mooi gemaakt, strak getwist, perfect koper..... jammer genoeg laten ze een hoop muziek liggen.... ??? Levert je versterker wel alle muziek af? Zo ja, dan moet er ergens muziek lekken. Neem aan dat er geen muziek in de kabel blijft zitten, anders zou ie namelijk verstopt raken met muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Goed en betaalbaar: Oehlbach, de dure is iets van 15 euro bij MM, goed en betaalbaar.. Tja Oehlbach... Ik heb er nog 'n paar speakerkabels van liggen. Hardstikke mooi gemaakt, strak getwist, perfect koper..... jammer genoeg laten ze een hoop muziek liggen.... En hoe komt dat volgens jou? Te weinig capaciteit? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 (edited) Industrieel koper. Twee getwiste aders van 0,75 mm2 met een goede afscherming. Soldeer er een paar leuke connectoren aan en meer heb je volgens mij niet nodig, zo'n kabeltje doorstaan voor mij iedere luistertest. Ik heb stukjes van deze kabel ter evaluatie aan twee forumleden meegegeven. Even afwachten wat hun resultaten zijn. Anyway, dit lijkt mij een aardig kabeltje. Je hoort ook weleens mensen koeterwalen over ruis in zo'n interlink. Ik heb effe niets te doen dus heb ik het maar uitgerekend. Het kan natuurlijk zo zijn dat mijn berekeningen niet kloppen... Dat interlinkje van 0.75e-6 m^2 heeft een weerstand dat ruist. Dit komt neer op 3.66 nV in een bandbreedte van 22k05. Ofwel een resolutie van pak-haar-beet 28 bits. Da is nie verkeerd man! Capaciteit van de kabel speelt hier bijna geen rol. Ook met bronweerstand = 220 Ohm is er nog niets aan de hand qua ruis. Voor het geval dat de capaciteit 56 pF is, noteren wij 280.25 nV en bij 560 pF is dat 280.27 nV. 21 bits dus aan resolutie. He, dat is precies sacd kwaliteit. Grappig. Je hebt dan dus een interlink die net zo goed is als sacd... Deze berekening gaat direct naar de afdeling "silly calculations" alwaar zij direct zal worden geaccepteerd. Groet, Jacco Edited 24 april 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Je hebt dan dus een interlink die net zo goed is als sacd... Waaaauwww. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts