dekkersj Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Oh, dan ben ik een van die elektropiefen die weinig met gewone refeltechniek van doen hebben Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Oh, dan ben ik een van dieelektropiefen die weinig met gewone refeltechniek van doen hebben Groet, Jacco Altijd weer frappant om die lui zich in allerlei bochten te zien wringen om van de duvel en zijn ouwe moer weerstanden, spoelen en condensatoren te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Gyrator De betekenis zoals ik hem ken uit de regeltechniek is feitelijk de volgende tweepoort: effort in = A * flow out flow in = 1/A * effort out ofwel een kruiselingse relatie, ongeacht of de domeinen dezelfde zijn of verschillende (flow = stroom of snelheid, effort = spanning of kracht). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Oh, dan ben ik een van dieelektropiefen die weinig met gewone refeltechniek van doen hebben Groet, Jacco Altijd weer frappant om die lui zich in allerlei bochten te zien wringen om van de duvel en zijn ouwe moer weerstanden, spoelen en condensatoren te maken Dat is inderdaad een tekortkoming van vonkentrekkers en ook van werkbanktuig, ze snappen elkaars vakgebied niet. Regelneven zijn wat dat betreft bevoordeeld, die denken in analogie Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 wacht effe... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 wacht effe... Groet, Jacco ... en ik vroeg alleen maar of er al supergeleidende luidsprekerkabels bestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Zijn we het er dan over eens dat dit hetzelfde is: Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Als we het daarover eens zijn, dan kom ik tot deze overdracht: Waarbij de overdracht is gedefinieerd als a/Uin. De overdracht Hris0 is als de weerstand ontbreekt. Deze heeft dus een nulpunt in de oorsprong en 2 polen. Die twee polen hebben een negatief reeel gedeelte, dus linkerhalfvlak (als ik het goed afgeschat heb). Ok dus. Tot slot de overdracht voor omega=oneindig. Deze is netjes 0. Ik zie het probleem niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Maar als ik Ds=K2=0 maak en ook R=0, ja dan krijg ik een complex geconjungeerd paar zonder reeel deel. Een oscillator dus. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Maar als ik Ds=K2=0 maak en ook R=0, ja dan krijg ik een complex geconjungeerd paar zonder reeel deel. Een oscillator dus. Groet, Jacco Beste Jacco, Wat L er nu weer bij doet? Lijkt mij voor deze discussie mbt het 2e orde mechanisch systeem niet relevant. Dus laten we die nu maar even weglaten. Anyway als je R nul maakt en L weglaat wordt de overdracht in jouw formule bovenaan voor a/Uin : s/Bl. De mechanische demping K2 doet er dan niet eens meer toe voor deze overdracht. Dan hou je bij mijn weten een differentiator over, zoals ik eerder meldde. Ook kun je concluderen dat K3 er uit valt waarmee je kunt concluderen dat de elektrische demping dus niet nul wordt maar juist maximaal is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Ook kun je concluderen dat K3 Hebben we het nu eindelijk weer over een muziekgroepje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 Misschien kan een wat beter begrip van een speaker helpen. Het is in feite een 2e orde elektro-mechanisch systeem. In het geval van gesloten behuizingen dan wel dipolen klopt dit. Basreflexkasten / passief radiatorsystemen zijn 4e orde. (...) Gesloten systemen best Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 mei 2006 Report Share Posted 19 mei 2006 ja dat leek me altijd ook al. dat zo'n gesloten ding lek is. de tegendruk neemt namelijk af als je de woofer zacht indrukt. voor de rest snap ik hier niks van. of zo. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Beste Robx, Ik bedoelde niet dat een kast pneumatisch (t.a.v. aanhoudende druk) lek kan zijn, maar akoestisch (t.a.v. geluid). Om een kast pneumatisch dicht te maken, hoef je eigenlijk alleen maar de naden goed te sealen met kit e.d. Maar om 'm akoestisch dicht te maken, zodat er geen geluid meer uit het inwendige van de kast door de panelen heen naar buiten treedt, zou je heel zware en stijve constructies moeten toepassen. En dan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Beste mede liefhebbers, Ik heb laatst een tweede hypotheek genomen en mijn hele set bekabelt met Crystal cable Reference. Nu lees ik net deze laaiend enthousiaste test van de Crystal Cable Ultra van Guru van Es (zonder Jacobse) http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2636 Nu twijfel ik, zal ik deze snel kopen of zal ik wachten op de "non plus ultra" serie die over een half jaar verschijnt? Ik kan altijd nog een nier verkopen. Wie kan mij adviseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ach en als de deurwaarder voor de deur staat, kun je er altijd nog een strop van maken. Bij dit soort "reviews" krijg ik wel een stuk meer sympathie voor de strijd van S0000884 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Beste, Van Es moet blijven! Toegegeven na 2 minuten het stukje lezende was ik de draad volledig kwijt en ben ik maar gelijk door gegaan naar zijn conclusie. De man heeft het tot ware kunst gemaakt om zoveel mogelijk letters achter elkaar te zetten zonder ook maar iets zinnigs te zeggen. Dat is knap en zou meer gewaardeerd moeten worden. Het is wel sneu voor Duck dat deze nu na het lezen van van Es zijn stukje ernstige geestelijke en materiele schade heeft opgelopen maar that's life. Het beste blijft om geen kabels te lopen en eerst alle recenties van Es af te wachten zodat je een goed overzicht krijgt. Van Es zal voorlopig nog wel door gaan met recenceren dus voorlopig ben je goedkoop uit. Niet slim om nu al dure kabels te kopen als je niet weet wat er komen gaat. Tot die tijd kun je je altijd nog behelpen met financieel overzichtelijke dropveters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ik kan altijd nog een nier verkopen. Wie kan mij adviseren? Verkoop je linkernier. Rechts kan ook. Ik zou links doen. Alhoewel... voor een paar kabeltjes.... misschien is rechts toch beter BTW, zijn die kabels het nou echt waard om er meer dan twee tientjes aan uit te geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Natuurlijk chargeer ik (iedereen ziet dat toch ) Hoewel zo'n strop toch wel best past in dit rijtje http://www.crystalcable.com/gallery.html Toch kan zo'n "site" best wel veel invloed hebben op een startende (goedgelovige) liefhebber. Ergens kan je toch de illusie hebben dat een reviewer het belang van de consument verdedigt. Naast de reviewer vind fabrikanten discutabel die interconnect die er vrijwel identiek uitziet (*) verkoopt in 5 smaken (Picollo, Micro, Standaard, Reference en nu ook Ultra) met een prijsrange van 299 euro t/m 2499 euro voor 1 stereo meter. Dat de marketing afdeling beweert dat het product weer iets beter geworden is, is tot daar aan toe. Maar breng dan een Mk2 versie uit die de oude vervangt. Waarschijnlijk verkoopt zo'n range beter. Voor iedere prijsklasse heb je een "oplossing". Het grootste verschil is de naam en de verpakking (en de prijs!) Maar goed, natuurlijk is dat allemaal hear al eerder geschreven. Ik verbaas me alleen dat het kennelijke steeds een graadje erger kan. (*) nergens op de http://www.crystalcable.com/index.html site zie je de 5 product ranges naast elkaar. Feitelijk krijg je nergens duidelijk info over de verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Dior, Rolex, Transrotor, Bentley, etc. etc. Welk product past vandaag de dag niet meer in dit rijtje thuis? De kunst is om je product, ongeacht de kwaliteiten, in dat rijtje opgenomen te krijgen. Transrotor???????????? Wat bedeol je nu met Transrotor in dit rijtje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Beste Kraus, Je hebt het over het verkopen van illusies en over een positief imago. Dat zijn twee verschillende zaken. Transrotor heeft zeker een positief imago. Het zijn gewoon goede draaitafels en een aantal van hun producten zijn niet extreem duur en bieden waar voor hun geld. Volgens mij koop je bij een Fat Bob geen illusie maar een mooi (zowel qua klank als qua geluid) product met een goed imago. Dat is wat anders dan een Rolex. Iedereen weet eigenlijk wel dat een rolex geen beter horloge is dan een veel goedkoper merk en ook (vind ik) niet bijzonder mooi vormgegeven. Rolex heeft wel een duidelijk imago: Met een Rolex behoor je tot de "rijken" der aarde. Kortom: De een vindt het een een patser horloge en de ander voelt zich daardoor bij een groep horen waar hij graag onderdeel van wil uitmaken: Een illusie dus voor de een en voor de ander werkelijkheid. Dus volgens mij hoort in dat rijtje mijn Fat Bob ( ) niet thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Ik kan altijd nog een nier verkopen. Wie kan mij adviseren? Verkoop je linkernier. Rechts kan ook. Ik zou links doen. Alhoewel... voor een paar kabeltjes.... misschien is rechts toch beter Ik weet niet of ie links of rechts zit bij mij, maar ik weet wel dat ik er maar 1 kwijt zou willen. Als die andere eruit gaat, heb ik een probleem. Maar ja, wel een megasupergafekabel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Dat Chrystal Cable en Siltech (zelfde firma ) is een typisch marketing led company. Voor een keer geef ik s0000884 gelijk. Van Es krijgt waarsschijnlijk een setje gratis. Kan hij doorverkopen en verdient er een zakcentje bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Dat Chrystal Cable en Siltech (zelfde firma ) is een typisch marketing led company. Voor een keer geef ik s0000884 gelijk. Van Es krijgt waarsschijnlijk een setje gratis. Kan hij doorverkopen en verdient er een zakcentje bij. Hartverwarmend. Even in het algemeen: Het ergste vind ik niet wat Van Es (en talloze andere recensenten) zegt (zeggen) over audiospullen (hoe fout dat soms ook is). Erger vind ik dat hij nooit zegt: "als ik blind luister hoor ik het eigenlijk niet (dat ben ik wel eens tegengekomen in reviews, maar veel te weinig)", "laat de techniek hiervan eens uitleggen door een Ir. ", of "probeert u het eens blind te horen" of "ik vind" ipv "ik garandeer" (hij garandeerde bijvoorbeeld dat die isoclear onderzetters onder luidsprekers de klachten van de buren vermindert, zou je die hebben). Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 20 mei 2006 Report Share Posted 20 mei 2006 Gesloten systemen best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts