s0000884 Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 Ondertussen heeft 't ook nog over Rolexen, draaitafels en weet ik al wat al niet meer gegaan.... Ik vind trouwens dat de geldbespaarders die mij willen behoeden voor een foutieve uitgave, eens op een ander forum gaan zeuren. Auto's b.v. of boten... Beste Hans, Misschien is het wat om je eigen forum te beginnen. Zeuren over zeuren lijkt wel jouw grootste passie. Btw. http://www.zeuren.nl is nog vrij Mijn leven zou 1 groot feest zijn als IK d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 Beste Spido, Het ging om de vraag of supergeleidende spreekspoelen dan wel speakerkabels een betere speaker opleveren. En om de vraag of luchtlekkage van een kast wel zo dramatisch is. Kom jij met een heel epos over jouw mening van simulaties omdat hier een paar voorbeeldjes van een modelletje gegeven worden. Op de eigenlijke vraag weet je kennelijk het antwoord niet en komt er alleen een rookgordijn van jouw kant. Tja ... Beste Pjotr, De essenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 (edited) Beste Spido, Het ging om de vraag of supergeleidende spreekspoelen dan wel speakerkabels een betere speaker opleveren. En om de vraag of luchtlekkage van een kast wel zo dramatisch is. Kom jij met een heel epos over jouw mening van simulaties omdat hier een paar voorbeeldjes van een modelletje gegeven worden. Op de eigenlijke vraag weet je kennelijk het antwoord niet en komt er alleen een rookgordijn van jouw kant. Tja ... Beste Pjotr, De essenti Edited 22 mei 2006 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 A (...) Wat zou supergeleiding bij kamertemperatuur betekenen voor bijvoorbeeld de spreekspoel van een woofer. Misschien begrijp je dat beter... B (...) (ik ben wat agressief doordat Tool met 10000 days knoeterhard mijn gehoororgaan aan het verkrachten is, geweldig!) Beste Jacco, Ad A. Mijn boerenverstand zegt mij dat dit zou inhouden dat de spreekspoel niet meer warm zou worden en dat het rendement van de unit (bij gelijke spreekspoelinductie, magnetische veldsterkte enz.) zou toenemen. Iets fluistert mij verder in het oor dat de versterker dan kortsluiting zou zien en dat-ie dat niet erg leuk zou vinden. Ad B. Doe mij maar liever de 1001 nachten van Sheherazade... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 A (...) Wat zou supergeleiding bij kamertemperatuur betekenen voor bijvoorbeeld de spreekspoel van een woofer. Misschien begrijp je dat beter... B (...) (ik ben wat agressief doordat Tool met 10000 days knoeterhard mijn gehoororgaan aan het verkrachten is, geweldig!) Beste Jacco, Ad A. Mijn boerenverstand zegt mij dat dit zou inhouden dat de spreekspoel niet meer warm zou worden en dat het rendement van de unit (bij gelijke spreekspoelinductie, magnetische veldsterkte enz.) zou toenemen. Iets fluistert mij verder in het oor dat de versterker dan kortsluiting zou zien en dat-ie dat niet erg leuk zou vinden. Ad B. Doe mij maar liever de 1001 nachten van Sheherazade... Ad Ad A) Die spreekspoel wordt inderdaad niet meer warm. Mooi! Dat een versterker dat als kortsluiting ziet, is slechts alleen waar bij DC, gelijkstroom dus. Daar zou het weleens een probleem kunnen vormen. Bij alle andere frequenties niet. Je kunt die woofer onwijs belasten en de beperking in de ontwikkeling van de Lorentzkracht zit hem in het uitlopen van de spoel uit het (permante) magneetveld. Een natuurlijke begrenzing dus. Ad Ad Ik hou het op Tool... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 (...) Je kunt die woofer onwijs belasten en de beperking in de ontwikkeling van de Lorentzkracht zit hem in het uitlopen van de spoel uit het (permante) magneetveld. Een natuurlijke begrenzing dus. (...) Beste Jacco, Een "natuurlijke begrenzing" die resulteert in beschadiging of zelfs overlijden door bottoming en/of scheuren van de ophanging? Dat kun je niet menen! Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 22 mei 2006 Report Share Posted 22 mei 2006 (...) Je kunt die woofer onwijs belasten en de beperking in de ontwikkeling van de Lorentzkracht zit hem in het uitlopen van de spoel uit het (permante) magneetveld. Een natuurlijke begrenzing dus. (...) Beste Jacco, Een "natuurlijke begrenzing" die resulteert in beschadiging of zelfs overlijden door bottoming en/of scheuren van de ophanging? Dat kun je niet menen! Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 (...) Ik waardeer je insteek. Origineel en kietelend. (...) Nou ja zeg...m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 mei 2006 Report Share Posted 23 mei 2006 Ondertussen heeft 't ook nog over Rolexen, draaitafels en weet ik al wat al niet meer gegaan.... Ik vind trouwens dat de geldbespaarders die mij willen behoeden voor een foutieve uitgave, eens op een ander forum gaan zeuren. Auto's b.v. of boten... Beste Hans, Misschien is het wat om je eigen forum te beginnen. Zeuren over zeuren lijkt wel jouw grootste passie. Btw. http://www.zeuren.nl is nog vrij WIE... zeurt er altijd over zeuren...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Zullen we deze maar bewaren voor als het weer eens saai wordt...? Goeie investering trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Zullen we deze maar bewaren voor als het weer eens saai wordt...? Goeie investering trouwens Daar gebruik ik de "System Tune Up Disc" voor, van Hifi Choice magazine. Daar staan ook allemaal van die "burn in", "tune-up", "woofermassage-programs", "tweeter-blowers", en frequentiesweeps op. Werkt eigenlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Daar gebruik ik de "System Tune Up Disc" voor, van Hifi Choice magazine. Daar staan ook allemaal van die "burn in", "tune-up", "woofermassage-programs", "tweeter-blowers", en frequentiesweeps op. Werkt eigenlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Daar gebruik ik de "System Tune Up Disc" voor, van Hifi Choice magazine. Daar staan ook allemaal van die "burn in", "tune-up", "woofermassage-programs", "tweeter-blowers", en frequentiesweeps op. Werkt eigenlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts