rli Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Hallo, Ik loop nog een beetje te twijfelen of ik de Incognito cradas armbebekaleing zal gaan aanschaffen of niet! Ik heb er goede dingen over gelezen. 250 euro is echter flink aan de prijs. Ik heb nu vdh mcs 150 interne armbekabeling gesoldeerd bij de armbasis aan een blauwe soepele oelhbachkabel. Mijn soldeervaardigheid is echter niet echt hoogstaand. Wie kan mij overtuigen? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markinton Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Hallo, Ik loop nog een beetje te twijfelen of ik de Incognito cradas armbebekaleing zal gaan aanschaffen of niet! Ik heb er goede dingen over gelezen. 250 euro is echter flink aan de prijs. Ik heb nu vdh mcs 150 interne armbekabeling gesoldeerd bij de armbasis aan een blauwe soepele oelhbachkabel. Mijn soldeervaardigheid is echter niet echt hoogstaand. Wie kan mij overtuigen? Robin Die 250 euro is een forse investering, de kabel is bijna even duur als de arm. Dat moet inderdaad goedkoper kunnen. Zie: Hot Wired Rega en Rega Hot Rodding Met die van den Hul MCS - 150 M heb je denk ik al een grote stap voorwaarts gemaakt. Heb je ook betere element connectors gebruikt (bv de Van den Hul CC - 1.2)? Die standaard koperen Rega connectors zijn niet veel soeps, ze zien bij mij (nieuwe arm) al geoxideerd uit. Ik ga waarschijnlijk ook die den Hul MCS - 150 M kabel in de arm toepassen en deze dan met een van den Hul D - 502 HYBRID interlink kabel met WBT pluggen aansluiten. Waar heb je de den Hul MCS - 150 M kabel gekocht en wat koste hij? Goed solderen is echter een must (zeer kleine signalen) Heb je zilver soldeer gebruikt om de den Hul MCS - 150 M te solderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 22 april 2006 Author Report Share Posted 22 april 2006 Hallo, Ik loop nog een beetje te twijfelen of ik de Incognito cradas armbebekaleing zal gaan aanschaffen of niet! Ik heb er goede dingen over gelezen. 250 euro is echter flink aan de prijs. Ik heb nu vdh mcs 150 interne armbekabeling gesoldeerd bij de armbasis aan een blauwe soepele oelhbachkabel. Mijn soldeervaardigheid is echter niet echt hoogstaand. Wie kan mij overtuigen? Robin Die 250 euro is een forse investering, de kabel is bijna even duur als de arm. Dat moet inderdaad goedkoper kunnen. Zie: Hot Wired Rega en Rega Hot Rodding Met die van den Hul MCS - 150 M heb je denk ik al een grote stap voorwaarts gemaakt. Heb je ook betere element connectors gebruikt (bv de Van den Hul CC - 1.2)? Die standaard koperen Rega connectors zijn niet veel soeps, ze zien bij mij (nieuwe arm) al geoxideerd uit. Ik ga waarschijnlijk ook die den Hul MCS - 150 M kabel in de arm toepassen en deze dan met een van den Hul D - 502 HYBRID interlink kabel met WBT pluggen aansluiten. Waar heb je de den Hul MCS - 150 M kabel gekocht en wat koste hij? Goed solderen is echter een must (zeer kleine signalen) Heb je zilver soldeer gebruikt om de den Hul MCS - 150 M te solderen? ja ik heb zilversoldeer gebruikt. Ik heb ook clearaudio element connectoren. Dat gepriegel is irritant. Ik kan de pincet natuurlijk nooit helemaal stil houden. Het soldeer glimt wel enigzins maar kan volgens mij beter. De verbinding van element naar phonotrrap middels een ononderbroken kabel staat mij wel aan van Incognito. Klankmatig is het natuurlijk altijd afwachten. Waarom is zo'n set nu in jezusnaam weer zo duur. Voor 100 euro had ik de incognito meteen aangeschaft. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Ook ik heb al getwijfeld om de Incognito aan te sluiten op de RB 600 weliswaar de vdHul-kabel + degelijke WBT + aansluitpinnen hebben ook hun prijs hoor Welke WBT zou je trouwens nemen? Het moeilijke is dat je niet vooraf kunt vergelijken tussen de oude en de nieuwe kabel Van horen zeggen De Incognito is beter dan de genoemde vdHul Wat ik mij afvraag is, hoe is de overgang van extern nr intern gemaakt bij de Incognito? er moet toch ergens een verbindingselement of weet ik wat zijn die deze 2 met elkaar verbindt... Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 26 april 2006 Author Report Share Posted 26 april 2006 Ook ik heb al getwijfeld om de Incognito aan te sluiten op de RB 600 weliswaar de vdHul-kabel + degelijke WBT + aansluitpinnen hebben ook hun prijs hoor Welke WBT zou je trouwens nemen? Het moeilijke is dat je niet vooraf kunt vergelijken tussen de oude en de nieuwe kabel Van horen zeggen De Incognito is beter dan de genoemde vdHul Wat ik mij afvraag is, hoe is de overgang van extern nr intern gemaakt bij de Incognito? er moet toch ergens een verbindingselement of weet ik wat zijn die deze 2 met elkaar verbindt... Gr stef hi, Nee, volgens mij is het echt 1 ononderbroken kabel die buiten de arm heel goed afgeschermt wordt. Volgens Rik Stoet wordt er hele goede kwaliteit koper gebruikt in deze kabel. Maar jij hebt de kabel dus ook voor jouw RB600? Ja ik heb besloten om de kabel aan te schaffen. Waarschijnlijk aanstaande zaterdag in huis. Groet Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
iggypoep Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Hallo, Ik heb de finewire c 37 tonarmkabel gekocht op ebay aangeboden voor 129 euro, http://cgi.ebay.de/Cardas-T-Cable-XLO-Isod...1QQcmdZViewItem voor mijn rb300 arm en hij voldoet prima deze is net als de incognitokabel uit 1 stuk.Ik had nog een paar Bullet-pluggen liggen dus ik heb 'm zonder de standaard pluggen gekocht. Heb de kabel nooit vergeleken met een andere kabel dan de originele rega. Groeten, jaap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Maar jij hebt de kabel dus ook voor jouw RB600? Ik heb getwijfeld, en speel dus nog steeds met de originele kabel. Sommige zeggen dat de upgrade niet zo groot is vr een RB 600 Daarentegen is het vr de RB300 en de 250 zeker de moeite Nee, volgens mij is het echt 1 ononderbroken kabel die buiten de arm heel goed afgeschermt wordt. Volgens Rik Stoet wordt er hele goede kwaliteit koper gebruikt in deze kabel. Ja ik weet dat het een kabel uit 1 stuk is, maar wat gebeurt er als de externe (dikke) kabel overgaat en 4 fijne draadjes voor in de tonearm? Hoe zit de verbinding in elkaar tussen die 2, dat vraag ik mij af... Mss is er ook wel gesoldeerd ofzo. Kun je me volgen? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 27 april 2006 Author Report Share Posted 27 april 2006 Maar jij hebt de kabel dus ook voor jouw RB600? Ik heb getwijfeld, en speel dus nog steeds met de originele kabel. Sommige zeggen dat de upgrade niet zo groot is vr een RB 600 Daarentegen is het vr de RB300 en de 250 zeker de moeite Nee, volgens mij is het echt 1 ononderbroken kabel die buiten de arm heel goed afgeschermt wordt. Volgens Rik Stoet wordt er hele goede kwaliteit koper gebruikt in deze kabel. Ja ik weet dat het een kabel uit 1 stuk is, maar wat gebeurt er als de externe (dikke) kabel overgaat en 4 fijne draadjes voor in de tonearm? Hoe zit de verbinding in elkaar tussen die 2, dat vraag ik mij af... Mss is er ook wel gesoldeerd ofzo. Kun je me volgen? Gr Stef volgens mij is het dus 1 kabel bestaande uit 4 dunne draadjes!!! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markinton Posted 2 mei 2006 Report Share Posted 2 mei 2006 Maar jij hebt de kabel dus ook voor jouw RB600? Ik heb getwijfeld, en speel dus nog steeds met de originele kabel. Sommige zeggen dat de upgrade niet zo groot is vr een RB 600 Daarentegen is het vr de RB300 en de 250 zeker de moeite Nee, volgens mij is het echt 1 ononderbroken kabel die buiten de arm heel goed afgeschermt wordt. Volgens Rik Stoet wordt er hele goede kwaliteit koper gebruikt in deze kabel. Ja ik weet dat het een kabel uit 1 stuk is, maar wat gebeurt er als de externe (dikke) kabel overgaat en 4 fijne draadjes voor in de tonearm? Hoe zit de verbinding in elkaar tussen die 2, dat vraag ik mij af... Mss is er ook wel gesoldeerd ofzo. Kun je me volgen? Gr Stef volgens mij is het dus 1 kabel bestaande uit 4 dunne draadjes!!! Robin En Robin, heb je de Ingognito al gekocht? Zoja, bevalt hij en is het verschil goed te horen? Dat wordt in elk geval mijn volgende upgrade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 2 mei 2006 Report Share Posted 2 mei 2006 Ja ik weet dat het een kabel uit 1 stuk is, maar wat gebeurt er als de externe (dikke) kabel overgaat en 4 fijne draadjes voor in de tonearm? Dat gebeurt in een messing plug die in de armbasis past. Binnen in die plug is alles waarschijnlijk geklemd of verlijmd. Een heel stevige en elegante oplossing. Mijn bespreking van de Incognito: http://www.tnt-audio.com/sorgenti/analogue_bits_e.html Vroeger had ik een Rega bekabeld met fijn Deskadel draad. De overgang maakte ik toen door de originele plastieken Rega plug uit te boren, en de draadjes erin te kitten met BluTac. Mooi is anders. 250 euro voor een kabel is idioot. Maar een ding heeft het Incognito-product: het is af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 2 mei 2006 Report Share Posted 2 mei 2006 Werner, we hebben het er vroeger ook al over gehad... over die herbekabeling van een RB600. dat zou jij nu niet doen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Was ik niet diegene die de RB-600 zou verkopen en vervangen door een TecnoArm(a)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 6 mei 2006 Author Report Share Posted 6 mei 2006 zo ik heb de cradas bekabeling in de rega tr2.5 arm gezet. Ik vind dat solderen van de stekkertjes voor het element echt een kl..te werk. Met de soldeerbout kon ik het isolatiemateriaal van de dunne draadjes er een beetje afbraden, maar dan??? Eerst wat soldeer op de stekkertjes, of gewoon de draadjes in de stekkertjes schuiven en dan soldeer erop?? Ik vind de originele stekkertjes met een gaatje in het soldeergedeelte veel handiger. Maar goed het is gelukt en er zal wel een handigheidje voor zijn. Jammergenoeg heb ik nog steeds het nieuwe lager niet ontvangen voor de Porcino via Haudio, dus spelen ho maar. Ik vind dat een afgang voor Transrotor. Henk heeft Transrotor daar eind februari al over benaderd en nog steeds geen nieuw lager. Een forse reductie op de prijs van het nieuwe lager lijkt mij hierdoor op z'n plaats. Gelukkig kan ik het oude lager inruilen en krijg daar nog een schappelijke prijs voor terug. Kortom qua service kan Transrotor nog heel veel verbeteren. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markinton Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Ik heb sinds vorige week de Incognito Cardas bekabelingkit in mijn Rega RB250 zitten. Je hoort het verschil behoorlijk goed, meer details, pinpoint, stage en een homogener geluidsbeeld. Kortom een behoorlijk verbeterd beeld. Kan ook niet anders als je de standaar kabel en connectors van de RB250 ziet. Een relatief dure maar zinvolle modificatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 25 mei 2006 Report Share Posted 25 mei 2006 Mischien kan ik dit ook ooit een keer overwegen om te doen. Wel leuk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts