BellaVista Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Al surfend kwam ik deze phono-pre tegen. 't Ziet er potent uit en is het enige product van Allard Audio Technologies. Van dit merk heb ik nog nooit gehoord, laat staan van dit apparaat. Iemand hear wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 april 2006 Members Report Share Posted 23 april 2006 Het zegt mij ook helemaal niets, jammer dat de maximale gain maar 57 db is. Zo te zien is het ook een klein dingetje, dus wel eenvoudig weg te werken. Zou het iets met de zgn vinyl revival te maken hebben, de nieuwe merken schieten als paddestoelen uit de grond. Ik kreeg van de week een mailtje uit Zuid-Afrika over Da-Vinci Audio (schijnt het daar erg goed te doen), notabene een europees merk, ook nooit van gehoord, die hebben trouwens ook hele deftige armen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 april 2006 Author Report Share Posted 23 april 2006 Dit armpje ziet er idd fraai uit. 't Is inderdaad opmerkelijk al die nieuwe merken, maar ik zie dit positief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 april 2006 Author Report Share Posted 23 april 2006 Recenteijk is er een topic langs gekomen met het onderwerp dat het (te) rustig is op het forum. Sinds de paar uur dat dit topic is geopend zijn er ca. 80 bezoekers geweest, waarvan slechts 1 forummer heeft gereageerd. Ook bij andere topics is hetzelfde fenomeen te zien. Waarom wordt er wel gelezen, maar niet gereageerd?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Hey, BellaVista! Ben je op zoek dan naar een andere pre? Die reacties komen wel, maar vergeet niet dat er hear erg veel "lurkers" zijn, die niet aangemeld zijn als forumlid, maar wel gewoon meelezen. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 23 april 2006 Author Report Share Posted 23 april 2006 Hey, BellaVista! Ben je op zoek dan naar een andere pre? Die reacties komen wel, maar vergeet niet dat er hear erg veel "lurkers" zijn, die niet aangemeld zijn als forumlid, maar wel gewoon meelezen. Greetz, Lestat Hoi Lestat! Sja, ik ben zoekend. Een dingetje van Bluenote zou voor de hand kunnen liggen, maar ik ben er nog niet voor de volle 100% uit. Deze is lekker compact en zou wel eens bijzonder kunnen zijn. Wel heb ik ?? over de betaalbaarheid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Recenteijk is er een topic langs gekomen met het onderwerp dat het (te) rustig is op het forum. Sinds de paar uur dat dit topic is geopend zijn er ca. 80 bezoekers geweest, waarvan slechts 1 forummer heeft gereageerd. Ook bij andere topics is hetzelfde fenomeen te zien. Waarom wordt er wel gelezen, maar niet gereageerd?! Wil je dan 70 keer "nee" als antwoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond a Posted 23 april 2006 Report Share Posted 23 april 2006 Hallo, ik draai al weer een tijdje met veel plezier met een trichord. Misschien wat om eens in het vergelijk mee te nemen? groeten, Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 Dank voor de Tips*: Trichord is al enige tijd in beeld, evenals de Benz Lukaschek. Dank Kraus, voor de aanvullende recentie: dat Benz phono-trapje is idd erg begerenswaardig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Misschien is het iets om bij jou in je setup eens een vergelijkje te doen? Ik wil best eens naar B. toekomen met mijn Phono1! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 Dank Lestat voor je aanbod! Ik weet hoe goed de Bluenote trapjes zijn en die staat ook op de shortlist. Het gaat mij echter niet alleen om de klank, maar ook om de grootte van het kastje. Wellicht kan ik 1 en ander ondervangen met een oversized granieten plaat, maar die heb ik er nog niet door... Het is tasten in het duister: binnenkort maar weer op bedevaart... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 hoi Bellavista, Met jouw draaitafel en set, ga je je keuze toch niet laten afhangen van een de grootte van het kastje, zou echt zonde zijn in mijn ogen!! Zelf heb ik mijn keuze destijds mee laten bepalen door instellingen en prijs ben heel tevreden van de Bluenote phono 1 + ik had nog een stukje natuursteen uit de Jura liggen waar de phono 1 wonderwel op paste Ondanks de Trichord duurder is, zeker als je een externe voeding gaat aansluiten, zou ik die idd ook in de gaten horen. is 1000 euro geen bezwaar, dan zou ik eerder aan de Phono 2 van Bluenote denken ipv Phono 1 Phono 1 speelt in combi met een OC-9 + P25 (as you remember) succes stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 Hoi Stef! Ik weet dat we de filosofie achter onze draaitafels delen. Tot een jaar of drie geleden waren er slechts enkele mogelijkheden zoals een Blackcube voor mid, de Sphinx voor high en zoiets als de Silvercube voor extreme. Toen was het leven nog eenvoudig.... Tikkie off-topic, maar wat is dat voor plaat uit de Jura? Het enige wat ik mij kan voorstellen uit de Jura is het zgn. 'petit granit', een donkergrijze harde kalksteen-soort. Zelf heb ik een plaat wit marmer uit de groeves van Carrare. Fraai, maar sowieso te klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Yep, Stef! Jij kan meepraten over de Phono2! Hoe is't nu daar in het warme Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 De Roksan is een grote doos en de Silvercube is niet goedkoop. On-topic: heeft iemand deze Allard wel eens gezien/beluisterd/betast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 De Roksan is een grote doos en de Silvercube is niet goedkoop. On-topic: heeft iemand deze Allard wel eens gezien/beluisterd/betast? Beste Bellavista, Ik heb hem in ieder geval niet beluisterd en ook niet bevoeld, wel is er iets van een test van geweest in een HVT geloof ik, de naam deed toen vermoeden dat Jan Allaerts er iets mee van doen had, niets is minder waar. Verder lijken er steeds meer Phonotrappen bij te komen, was de Sphinx eerst mijn referentie , dat is nu een Bluenote geworden , alles wat erboven zit is beter en wat eronder zit is minder. Een Roksan Reference zit er in ieder geval boven (Bluenote Phono 1) wat ik nog moet vergelijken is de Bluenote Phono 2 en de Pamphili van Bluenote, wat ik wel heb vergeleken in div. configuraties is de Arcus Anniversary Phono Pre en ik ben van mening dat deze mooier is dan de Lehmann Silver Cube , en ook mooier dan de Roksan Reference, maar niet heel veel , bovendien is hij batterij gevoed en klein ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 @ BellaVista: Wat voo bedrag had je dan in gedachten? @ Haudio: wat kost dan die Arcus? En heb je de Pamphili al binnen? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Tot een jaar of drie geleden waren er slechts enkele mogelijkheden zoals een Blackcube voor mid, de Sphinx voor high en zoiets als de Silvercube voor extreme. Toen was het leven nog eenvoudig.... Zat je toen op een andere planeet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 Tikkie off-topic, maar wat is dat voor plaat uit de Jura? Het enige wat ik mij kan voorstellen uit de Jura is het zgn. 'petit granit', een donkergrijze harde kalksteen-soort. Zelf heb ik een plaat wit marmer uit de groeves van Carrare. Fraai, maar sowieso te klein. Hey, Het is een stukje overschot van een vensterbank. Welk gesteentje het juist is, i don't know!! Waarschijnlijk een soort graniet, er zitten in ieder geval hier en daar kristallen in. Als je wilt, leen ik een digitaal toestel en neem een paar foto's voor je! In Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 24 april 2006 Author Report Share Posted 24 april 2006 Budget, lastige vraag. Zelf zie ik mijn torentje als een meer-jaren project. Doe ik nu een top phono-pre, dan wacht ik nog een jaartje met de speakers. @ Haudio: dank voor de reactie! De ontwerper/bouwer of initiator/adviseur van deze Allard zou ik inderdaad koppelen aan een grotere naam op draaitafelgebied. Ik vind het iig een intrigerend phono-trapje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Zelf zie ik mijn torentje als een meer-jaren project. Doe ik nu een top phono-pre, dan wacht ik nog een jaartje met de speakers. Wel, dan zou ik idd toch een trapje hoger gaan dan de Bluenote Phono 1 hoor... Massaal duurder wordt het dan nog niet en op termijn zal je zeker tevredener zijn. Je gaat er geen gevoel van: "Had ik toen maar..." overhouden Als je evt toch bij Bluenote wilt blijven, ga dan eens hun topphono beluisteren/vergelijken!! Je komt er wel uit + een jaartje is zo om en dan maak je je set compleet met nieuwe speakers Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 mei 2006 Members Report Share Posted 25 mei 2006 Misschien dat ik ergens iets gemist heb, maar zijn er al nieuwe wijsheden/ervaringen opgedaan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 2 juni 2006 Author Report Share Posted 2 juni 2006 Misschien dat ik ergens iets gemist heb, maar zijn er al nieuwe wijsheden/ervaringen opgedaan ? 2.5k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 2 juni 2006 Report Share Posted 2 juni 2006 Hallo BellaVista en Arden, Enige tijd geleden heb ik contact gehad met de dealer/leverancier van de Allard. Wat ik ervan begrepen heb, is dat ze de Pass Xono als referentie hebben gebruikt om deze phono pre te bouwen. Kijkend naar prijsverschil is er iets voor te zeggen, naar het fysieke gedeelte zeker niet. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 2 juni 2006 Report Share Posted 2 juni 2006 Hey, BellaVista! Ben je op zoek dan naar een andere pre? Die reacties komen wel, maar vergeet niet dat er hear erg veel "lurkers" zijn, die niet aangemeld zijn als forumlid, maar wel gewoon meelezen. Greetz, Lestat "Lurker" is dat nu positief of negatief ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts