Jump to content

Phono-pre van Allard

BellaVista
 Share

Recommended Posts

Zelf zie ik mijn torentje als een meer-jaren project. Doe ik nu een top phono-pre, dan wacht ik nog een jaartje met de speakers. 

Wel, dan zou ik idd toch een trapje hoger gaan dan de Bluenote Phono 1 hoor...

Massaal duurder wordt het dan nog niet en op termijn zal je zeker tevredener zijn. Je gaat er geen gevoel van: "Had ik toen maar..." overhouden ;)

Als je evt toch bij Bluenote wilt blijven, ga dan eens hun topphono beluisteren/vergelijken!!

Je komt er wel uit + een jaartje is zo om en dan maak je je set compleet met nieuwe speakers

Gr

Stef

wat kost die bluenote eigenlijk? en die benz lukaschek?

• Members

Die Lukaschek in de 2e (T-9) versie kost rond de 1400 euro. Een hele hoop geld, zeker als je hem in je handen hebt. Na het aansluiten ben je dat echter gelijk vergeten.

Je kunt hem ook wel voor minder scoren, maar let er wel goed op dat je de laatste versie krijgt. Ik zelf heb het verschil nooit gehoord, maar volgens diverse gebruikers moet het verschil bijzonder groot zijn. Mocht je weer een keer richting Kraus gaan, laat het even weten, dan gooi ik hem effe af. Mocht je hem hier willen komen beluisteren, ben je ook welkom hoor, herrie zat in huis...

De prijs van de Bluenote... geen flauw idee, maar er zijn hier geloof ik zat Bluenote adepten die je dat haarfijn kunnen uitleggen. Misschien een keer een vergelijk ?

Het is allemaal verdomde moeilijk dat vergelijken. Ik heb laatst op een mij onbekende set een Benz vergeleken met een Lehmann Black Cube en een Lehmann Decade. Ik vond die Lehmann Decade absoluut het mooist in die set. Daarbij met ruime instelmogelijkheden zoals een uitschakelbaar Subsonic Filter. Daar wordt ook altijd moeilijk over gedaan in de audiowereld. Het kan aan mijn leeftijd liggen maar ik hoorde niet of nauwelijks verschil met dat filter aan. Overigens heb ik Norbert Lehmann een mailtje gestuurd en die beweerde dat het wel hoorbaar kan zijn.

Ik heb nu een rekje voor aan de muur besteld. Als dat erop zit denk ik dat ik ga kiezen tussen een Whest en een Lehmann Decade. Als het me nog lukt probeer ik ook nog een Silver Cube hoewel die buiten mijn prijsklasse zit. Die laatste twee hebben het voordeel van een SF.

Groet,