Jump to content

Behringer Ultracurve voor de pc?

niels007
 Share

Recommended Posts

Dag!

Terwijl het album Post van Bjork bij nr 2 (Hyper ballad) aan het spelen is en elk van de 3 bas tonen duidelijk een paar db van elkaar verschilt..

Ik gebruik mijn pc als audio bron. Natuurlijk kan een 2.5gHz AMD64 veeeeeeeeel meer dan een Behringer Ultracurve dus het zou toch mogelijk moeten zijn dat ik een meetmic op de geluidskaart aansluit, UC achtige software draai, en vervolgens in een gecorrigeerde situatie beland?

Dit moet dan toch weer een plugin voor Foobar2000 oid kunnen zijn?

Maar de vraag is natuurlijk.. bestaat zoiets?

Groeten,

Niels

Dag!

Terwijl het album Post van Bjork bij nr 2 (Hyper ballad) aan het spelen is en elk van de 3 bas tonen duidelijk een paar db van elkaar verschilt..

Ik gebruik mijn pc als audio bron. Natuurlijk kan een 2.5gHz AMD64 veeeeeeeeel meer dan een Behringer Ultracurve dus het zou toch mogelijk moeten zijn dat ik een meetmic op de geluidskaart aansluit, UC achtige software draai, en vervolgens in een gecorrigeerde situatie beland?

Groeten,

Niels

Zoiets?

Waarom zou je niet de pc uitgang door de UC heen leiden?

Dat scheelt een hoop CPU usage!

Maar verder zou ik het antwoord ook wel willen weten.

Groetjes Simon

Dag!

Groeten,

Niels

Zoiets?

Kan die realtime corrigeren dan?

Eigenlijk wil ik geen UC aanschaffen.. ik heb hier kweetniethoeveel megaflops onder het bureau staan en kweetwelhoeweinig euros in op de bankrekening...

Doet de UC (sorry ik heb de draadjes niet uitgebreid gelezen) niets meer dan een nauwkeurig 64band equalizer of is het een stuk ingewikkelder? Een 'veel bands' EQ moet toch haast wel voor de PC te downloaden zijn.. Dan gaan sweepen / ruissen, analyseren, corrigeren, nog een keer meten..

oh kijk.. Ik moet dus een situatie 'opname' maken, die inladen in de Foobar convolver plugin en ik ben een aardig eind op weg? Is dat complex of een kwestie van een goede microfoon op de luisterpositie, druk op de knop, save as wav en importeren in Foobar?

wel erg interessant dit! Een 'goede' vorm van room correctie, op een pc.. Als dat toch je enige audio bron is.. En Foobar kan er ook heel anders uit zien!

http://img505.imageshack.us/img505/6153/foobar5ra.jpg

Kijk dat is dan mooi.. een goedkope 15'' TFT in de kamer, stille audiopc / home theater pc, leuke speakers en versteker.. en genieten maar..

Ik ben daar wat aan het lezen en heb al wat 'gepielt' met wat software om de geluidskaart te meten. Het grappige is dat een Creative SBlive 'front speakers' uitgang minder is dan de 'rear' uitgang. Ik gebruik '3rd party' drivers waarmee een aantal muziek / componeer programma's tenminste goed werken, en daar is de standaard 'front' uitgang verplaatst naar de 'rear'.

In tegenstelling tot wat ik las over de normale sblive gaat deze uitgang gewoon flat tot 20khz en is de impulsresponse i.i.g. ook zoals het 'hoort'.

Nu nog een vrij weekend en een geleende mic en mic versterker.. en wat dropveters..

• 2 weeks later...

Hoi,

Ik ben nogal fan van Voxengo en dan met name hun VST plugins en ik kwam daar een deconvolver tegen. Tegelijkertijd kun je er impulsresponsies mee opnemen. Volgens de tekst dan. Ik heb het geinstalleerd, maar nog niet mee gespeeld. Iemand anders wel?

Je kunt een demoversie downloaden die volgens mij prima werkt: hear dus.

Groet,

Jacco

• 2 years later...

Ik ben er niet verder mee gegaan. De luidspreker opstelling is nog wat beter geworden en ik pas de standaard equalizer toe om een iets oplopend hoog en een bas bultje eruit te halen. Klinkt naar behoren, vooral gezien de weinige uurtjes dat ik echt muziek luister.. En als ik dat doe klinkt het altijd weer prima!