SpeedyAndr Posted 25 april 2006 Report Share Posted 25 april 2006 Of het nuttig is laat ik even in het midden, maar ik zag een subwoofer die bijna recht is tot DC Lijkt me leuk bij The hunt for Red October of andere films met overdreven diep laag Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 25 april 2006 Report Share Posted 25 april 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 25 april 2006 Report Share Posted 25 april 2006 Dat is een audiofiele ventilator. Patent is aangevraagd, ze nemen zichzelf erg serieus Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 25 april 2006 Report Share Posted 25 april 2006 Dat is een audiofiele ventilator. Patent is aangevraagd, ze nemen zichzelf erg serieus En dat ze zichzelf serieus nemen met zoiets vind ik al een hele prestatie. Een slechte luidspreker als goed verkopen is al bewonderenswaardig, maar een apparaat dat geen geluid maakt op het grootste deel van zijn bandbreedte (behalve tussen 20-30 Hz) en slechts bijdraagt aan vervorming (akoestische modulatie) als revolutionair te verkopen slaat werkelijk alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? En die Pavlov reactie iedere keer door iets zelf als audiofiel te bestempelen en vervolgens, omdat je zelf alles waar de term audiofiel aan kleeft haat, iets enkel om die reden de grond in boren is best een beetje triest. Er zijn vast psychiaters die je van deze fobie af kunnen helpen denk ik. Anyway... Ik heb er wel eens naar gekeken (op het internet), puur uit nieuwsgierigheid. Ik dacht dat het nogal grote systemen waren met nog een buizenstelsel erbij wat het voor normale particulieren niet zo heel erg interessant maakte, of je moet zo'n geluidsbunker hebben zoals jij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? zo is het niemand durft nog een topic te starten en het hele forum bloed dood het is hifi forum geen hifi afzeik plaats en als mensen het leuk vinden om geld uit te geven is hun goed recht consumentenbond heeft eigen wesite! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? Wat heeft dat er mee te maken? Over Pavlov gesproken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 wat zouden mijn buren vinden van zo'n subsoon luchtverplaats--ding. denk dat ze na een paar dagen de politie bellen omdat ze er gek van worden (hoeveel van dit soort laag-signaal zit er eigenlijk in je muziekjes). dit soort laag reikt nogal ver meen ik. en voortdurend je ramen bol van de luchtdruk als er al signaal op deze frequenties is. lijkt me geen echt goed idee. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Welke versterker stuurt laagfrequenties uit tot DC? De meesten gaan niet lager dan zo'n 10 hZ. Leuke met je draaitafel ook, als je phonotrap geen subsonic filter heeft Zou hem overigens best wel eens in bedrijf mee willen maken, volgens mij een bijzondere ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Bij sommigen hier krommen de tenen als het om een kabel / tweak review en 'wat een soundstage!' gaat, bij anderen krommen deze extremiteiten zodra iets als onzin wordt afgedaan voordat het gehoord is. In principe is daartussen geen verschil.. maar toch: De ene groep neemt niet zomaar iets aan en wil metingen zien. Waarom zou het 'werken' en heeft het zin? Worden we een poot uitgedraaid in 9 van de 10 gevallen? Afzetterij? Verschil ver achter de comma? De andere groep staat dermate open dat een audiofiel kopje suiker naar de buren brengen je soundstage dieper breder en hoger maakt. (maar alleen als dit suiker gedemagnetiseerd is natuurlijk) Kritisch vs open. Het eerste kamp is te negatief soms maar dat is 'kritisch' al snel. Het tweede kamp is vaak wel 'heel' open op audio gebied. Of doet de vaatwasser het ook beter op masterbase en met een speciale stroomkabel? Natuurlijk niet maar als het om audio gaat kan ineens alles misschien wel iets doen, en vaak nog 'veel doen' ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? En die Pavlov reactie iedere keer door iets zelf als audiofiel te bestempelen en vervolgens, omdat je zelf alles waar de term audiofiel aan kleeft haat, iets enkel om die reden de grond in boren is best een beetje triest. Er zijn vast psychiaters die je van deze fobie af kunnen helpen denk ik. Wat een zonnig humeur heb jij vandaag. Heb je vanmorgen een functioneringsgesprek gehad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? zo is het niemand durft nog een topic te starten en het hele forum bloed dood het is hifi forum geen hifi afzeik plaats en als mensen het leuk vinden om geld uit te geven is hun goed recht consumentenbond heeft eigen wesite! Het is "bloedt" met dt. En een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Niet om af te zeiken hoor, maar om het niveau wat op te krikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? En die Pavlov reactie iedere keer door iets zelf als audiofiel te bestempelen en vervolgens, omdat je zelf alles waar de term audiofiel aan kleeft haat, iets enkel om die reden de grond in boren is best een beetje triest. Er zijn vast psychiaters die je van deze fobie af kunnen helpen denk ik. Wat een zonnig humeur heb jij vandaag. Heb je vanmorgen een functioneringsgesprek gehad? Heeft hij niet een heel ietsiepietsie gelijk Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? En zoals ik zo vaak zeg: dat is precies datgene dat je niet moet doen. Gewoon klakkeloos luisteren en je hersenen+oren (die van een objectief oordeel niets overlaten met placebo, zelfbedrog enz.) het oordeel laten vellen. Denk eerst eens LOGISCH na of je wilt dat een apparaat geluid produceert dat je NIET hoort, en dat waarschijnlijk ook geen muzikale toevoeging geeft omdat in die band voornamelijk subsonische ruis/rommel op slechte opnames staat niet niets met de muziek zelf van doen hebben. Afgezien van het feit dat het een gigantische vervormingsbron is. Nee, gelijk het audiofiele recept uit de kast (luisteren=alles). Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 In principe is daartussen geen verschil.. Het verschil is dat ik vertrouw op (niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 dat zeg ik daarna ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 dat zeg ik daarna ook Ik doel meer op het feit dat het gehoor een slechtere 'informatiebron' is dan de technische achtergrond van audio, als het om het beoordelen van componenten gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Bij sommigen hier krommen de tenen als het om een kabel / tweak review en 'wat een soundstage!' gaat, bij anderen krommen deze extremiteiten zodra iets als onzin wordt afgedaan voordat het gehoord is. Volgens mij ging het eerder om de gebakken lucht er omheen, en dat heeft niets met wel of niet horen te maken. Oh ja, 1 Hz hoor ik sowieso niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? En die Pavlov reactie iedere keer door iets zelf als audiofiel te bestempelen en vervolgens, omdat je zelf alles waar de term audiofiel aan kleeft haat, iets enkel om die reden de grond in boren is best een beetje triest. Er zijn vast psychiaters die je van deze fobie af kunnen helpen denk ik. Wat een zonnig humeur heb jij vandaag. Heb je vanmorgen een functioneringsgesprek gehad? Heeft hij niet een heel ietsiepietsie gelijk Met opgewekte groet, Hij hoeft toch niet te gaan schelden? Of hij gelijk heeft? Een verstelbare ventilator die luchtstroming en drukvariaties produceert met frequenties tussen 1 en 30 Hz is net zo onzinnig als een tweeter die geluid weergeeft van 100 kHz tot 1 Mhz. En omdat sommige audiofielen zich graag bezig houden met dingen die makkelijk als onzinnig beschouwd kunnen worden noem ik het een audiofiele ventilator. Het idee is onzinnig om een aantal redenen. Ten eerste hoor je onder 20 Hz niets meer maar je voelt het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? En die Pavlov reactie iedere keer door iets zelf als audiofiel te bestempelen en vervolgens, omdat je zelf alles waar de term audiofiel aan kleeft haat, iets enkel om die reden de grond in boren is best een beetje triest. Er zijn vast psychiaters die je van deze fobie af kunnen helpen denk ik. Anyway... Ik heb er wel eens naar gekeken (op het internet), puur uit nieuwsgierigheid. Ik dacht dat het nogal grote systemen waren met nog een buizenstelsel erbij wat het voor normale particulieren niet zo heel erg interessant maakte, of je moet zo'n geluidsbunker hebben zoals jij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 [...]Ten vierde is het maar de vraag of er bronmateriaal bestaat met zulke lage frequenties (zeer lage frequenties kun je beschouwen als vlagerige wind).[...] Laagste toon bij een orgel: 16.7 Hz. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord? En die Pavlov reactie iedere keer door iets zelf als audiofiel te bestempelen en vervolgens, omdat je zelf alles waar de term audiofiel aan kleeft haat, iets enkel om die reden de grond in boren is best een beetje triest. Er zijn vast psychiaters die je van deze fobie af kunnen helpen denk ik. Wat een zonnig humeur heb jij vandaag. Heb je vanmorgen een functioneringsgesprek gehad? Heeft hij niet een heel ietsiepietsie gelijk Met opgewekte groet, In wat? Je kunt kiezen uit: 1) Of Sjors en Sjimmie er weer zijn? 2) Of deze twee alle topics in de grond boren en alles als onzin bestempelen? 3) Of er echt sprake is van een Pavlovreactie? 4) Of er een haat bestaat tegen alles wat met de term audiofiel te maken heeft (al dan niet in combinatie met die veronderstelde Pavlovreactie)? 5) Stel dat het zo is, of het een fobie is? Zeg het maar. Ik kan er zelf ook eentje uitkiezen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Ik houd m'n bek wel weer, tegen zoveel verbaal geweld ben ik niet opgewassen. Durven jullie wel, met z'n drie Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Laagste toon bij een orgel: 16.7 Hz. En die hoor je nooit. De 1e harmonische van de lage C hoor je wel (andere harmonischen dan de C erboven, dus perceptioneel andere noot). Dat is ook de gewenste klank v/d componist, mocht ie gebruikmaken van die noot. In een zuivere sinus van 16.7 Hz zit geen tonale informatie meer voor ons gehoor. Echter wordt deze toon altijd als excuus gebruikt om muzieksystemen volledig onterecht tot 20 Hz te laten doorlopen. Dat bereik heb je voor de klank van een pijporgel niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Ik houd m'n bek wel weer, tegen zoveel verbaal geweld ben ik niet opgewassen. Durven jullie wel, met z'n drie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts