Jump to content

Laag weergeven tot 1Hz?

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

ach je bent gewoon het prototype van de luie consument, zelf nooit iets gefabriceerd , en het kritiek geven en afkraken tot intellect verheven , je bent politicus zeker ! :lol::o:lol:

Zalig zijn de simpelen van geest, want zij zullen topics uit een ver verleden op hun pad vinden..... :angry:

Oh, daar hebben we Sjors en Sjimmie weer die alle topics de grond in boren en alles als onzin bestempelen. Zoals gewoonlijk maar weer eens de vragen.... hebben jullie het ooit gezien, laat staan gehoord?

zo is het niemand durft nog een topic te starten en het hele forum bloed dood

het is hifi forum geen hifi afzeik plaats

en als mensen het leuk vinden om geld uit te geven is hun goed recht consumentenbond heeft eigen wesite!

Het is "bloedt" met dt. En een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt.

Niet om af te zeiken hoor, maar om het niveau wat op te krikken.

Het niveau naar beneden halen doe je zelf al , je bent echt het prototype van de luie consument , zelf nooit iets gefabriceerd, maar wel het afkraken en kritiek hebben tot een soort van miskend intellect verheven, je bent politicus zeker!! :lol::o:lol: dit sloeg een beetje op ravon en ssss0000888444 overigens

haha dit topic had ik eerder moeten vinden. maar zomaar even tussen door "hoelang is de golf van een 1hz toon uberhaupt.

verder ben ik het helemaal niet met je eens (wie laat ik in het midden) :lol:

ik luister muziek in een ruimte gevuld met ordinaire lucht. Jij?

ik luister muziek in een ruimte gevuld met ordinaire lucht. Jij?

Ja, ik meestal ook ;):D

Maar het was meer om aan te geven, dat je niet zomaar kan zeggen hoe lang een golf van 1 Hz is. Daarvoor moet je de snelheid weten waarmee die golf zich verplaatst. In dit geval de geluidssnelheid dus. Maar het kan ook om andere golven gaan natuurlijk...

De formule voor de golflengte is als volgt:

λ = v∙T = v/f

Waarbij:

λ = golflengte

v = snelheid (in dit geval dus de geluidssnelheid = 343m/s)

f = frequentie = 1/T

T = periode tijd

In dit geval geldt dus:

v = 343m/s

f = 1Hz (en dus geldt: T = 1sec.)

Dus:

λ = 343 / 1 = 343m

Voor de muggenzifters ;) onder ons: de geluidssnelheid is niet alleen afhankelijk van het medium zelf. De temperatuur speelt ook een rol. Ik heb de kamertemperatuur van M44 voor het gemak op 20

hee bedankt. dus wat merk je daarvan in een huiskamer van gemiddeld 10 m lang.? voel je em dan. van horen is al helemaal geen sprake. Dus ik vraag me echt af wat de bedoeling ervan is.

hee bedankt. dus wat merk je daarvan in een huiskamer van gemiddeld 10 m lang.? voel je em dan. van horen is al helemaal geen sprake. Dus ik vraag me echt af wat de bedoeling ervan is.

1Hz kun je sowieso niet horen, of ie nou wel of niet in je woonkamer past. Volgens mij maakt het ook helemaal niet uit of een golf in je huiskamer past of niet. Met een hoofdtelefoon op kun je immers ook lage tonen horen...

Of je 1Hz kunt voelen, weet ik niet. Misschien op extreem hoge volumes. Het lijkt me ook niet erg interessant, aangezien de gemiddelde speaker niet veel lager gaat dan misschien 20Hz (en dat halen de meeste al niet)...