Gitaarwerk Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Titel zegt genoeg. Ik draai een klein tijdje nu via Marantz receiver en de pre outs gebruik ik naar de AVM eindbak. na een tijdje bakken slaat ie af, lichtje in het linkerkanaal gaat zwak branden en als ik de amp voel is die zeg maar wel wat warmer als dat ie normaal doet. hijs verder klasse AB, weet niet of dat verder nog wat is. Waar zou dit aan kunnen liggen, hoe kan ik het oplossen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Ik weet niet of de Competition Amp er ook last van heeft, maar de M1 monoblokken willen nog wel eens uitfikken omdat de ruststroom verlopen is. Ik heb zo'n vermoeden dat jouw Competition Amp daar nu ook last van begint te krijgen. Heeft Duck er vroeger niet ook al eens een reparatie aan laten doen? Vraag Duck eens wat er toen is gedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Vervelend Jordy. Hij is toen (via Poulissen) terug gegaan naar de fabriek. Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet (een monteur had het wel over wat onderdeeltjes vervangen), maar het kostte wel 150 euro of zoiets. Hij werd altijd al redelijk warm voor een AB, maar wat jij nu meldt dat is nieuw. Is het de hitte beveiliging die aanslaat? @Roger, wat bedoel je precies met uitfikken. De eindtrap? of de voeding? Kan zo'n Marantz pre-out meer sap geven dan de AVM pre die er eerst bij gebruikt werd?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Kan zo'n Marantz pre-out meer sap geven dan de AVM pre die er eerst bij gebruikt werd?? De voorversterker geeft natuurlijk niet meer dan de belasting (eindversterker) vraagt. Het kan natuurlijk wel zijn dat de nieuwe pre een hogere (te hoge) spanning geeft. Maar in dat geval zou je vervorming horen (als het echt te veel is)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Vervelend Jordy. Hij is toen (via Poulissen) terug gegaan naar de fabriek. Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet (een monteur had het wel over wat onderdeeltjes vervangen), maar het kostte wel 150 euro of zoiets. Hij werd altijd al redelijk warm voor een AB, maar wat jij nu meldt dat is nieuw. Is het de hitte beveiliging die aanslaat? @Roger, wat bedoel je precies met uittfikken. De eindtrap? of de voeding? Kan zo'n Marantz pre-out meer sap geven dan de AVM pre die er eerst bij gebruikt werd?? Hoi Duck, Met uitfikken bedoel ik de eindtrap. Een vriend van mij heeft 4 van die blokken en 3 werken er nog. Eentje is in rook opgegaan. Complete pintbanen zijn weggesmeuld. Het zit iig niet in de voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Is dat visueel makkelijk te herkennen? (aan de pcb's?). Klinkt een beetje als een aflopende zaak. Kast kun je nog mooi gebruiken voor een UcD180 amp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 april 2006 Report Share Posted 26 april 2006 Ja, dat kun je zien. De print hoort iig niet bruin of zelfs zwart te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 1 mei 2006 Author Report Share Posted 1 mei 2006 zal em eens van de week open maken en kijken of ik er wat aan kan zien. Ik heb em nog niet los gekoppeld. Ik zal ook eens checken of met niets erop aangesloten hij ook nog deze warmte krijgt. misschien is het wel de pre die niet lekker werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts