dekkersj Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 [...]De benadering van Jacco is iets anders, Jacco is volgens mij een liefhebber van post processing en daarom wil hij van iedere kabel een tijdsignaal vastleggen om achteraf een manier te vinden om kabels te karakteriseren. Vandaar dat hij niet per se hoeft te luisteren. Buitenom dat, ik heb er totaal geen probleem mee dat ik als enige niet kan beamen dat er verschil te horen is. Ik maak al 15 jaar mee dat ik als enige verschil hoor in mijn omgeving. Ik zou het eigenlijk wel eens andersom willen zien... Misschien zijn er dingen die wel te meten zijn, maar dat daar nog geen meetmethoden voor zijn. Als ik daarvan uitga, heb ik nog maar 1 optie: als de sodemieter zorgen dat die tijdsignalen vastgelegd worden. Want die komen nooit meer terug. Post-processing is inderdaad een favoriete bezigheid van me, maar het is ook als slag om de arm. Ik ben mij als geen ander bewust van het probleem met niet-periodieke signalen, hoe daarmee te meten? Antwoord: zorg dat je de tijdinformatie hebt. Het liefst relatief en gesampled op exact dezelfde momenten. Nauwkeuriger kan niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts