erik klijnsmit Posted 14 april 2008 Author Report Share Posted 14 april 2008 even niet gepost Hear omdat ik druk had met werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2009 Author Report Share Posted 17 augustus 2009 Zo, even weer een kleine update. in een ander topic heb ik al verteld dat er intussen een mooie Allen & Heath mengtafel is aangeschaft. leuk om mee te knutselen, vooral als je meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 17 augustus 2009 Report Share Posted 17 augustus 2009 Benieuwd naar je opnames. Is de opname van Haarlem beschikbaar voor derden? groet, Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 augustus 2009 Report Share Posted 18 augustus 2009 nu zitten ze op twee hele dunne aluminium pijpjes die de zelfde diameter hebben als de microfoons.zodoende "zien" de microfoons helemaal niets meer in hun omgeving. dit geeft minder reflecties. (ja dit is duidelijk hoorbaar ) Ha Erik, Dat ziet er mooi uit man! Gefeliciteerd. Wat betreft die reflecties. Ook de lopende golf reflectie die langs de statief buis loopt kan een hele vervelende zijn. Zelfde heb je ook met zo'n alu buisje als je beschrijft. Je kan die dan elimineren door het te omwikkelen met dempend matrieaal van staief/bevestiging etc., iets van ongesponnen wol o.i.d. Zeg niet dat dat bij jou uit gaat maken maar het is wel een punt van aandacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 augustus 2009 Author Report Share Posted 22 augustus 2009 Gisteren kwam ik er achter dat er ook een opname van mij te beluisteren is op een site van een organist. een opname uit de grote kerk van Schiedam waar ik in 2008 een speciale zomerserie heb opgenomen. >>>KLIK<<< het is track 1 opgenomen 12 augustus 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 augustus 2009 Report Share Posted 22 augustus 2009 Jaja, die Erik behaalt fraaie resultaten met iets wat begint als een beetje hobbyen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 augustus 2009 Report Share Posted 22 augustus 2009 Ja Erik, dat klinkt super. Per ongeluk drukte ik op I< en kwam toen in een rijstebrei terecht. Mooi hoor. En knap! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 augustus 2009 Report Share Posted 22 augustus 2009 is minidisc trouwens een goed opname medium? blind hoor jij geen verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 is minidisc trouwens een goed opname medium? blind hoor jij geen verschil Eigenlijk klinken alle orgeltingeltangelopnames wel hetzelfde, dacht je niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 Eigenlijk klinken alle orgeltingeltangelopnames wel hetzelfde, dacht je niet? Zeg Knor heb jij soms je oren op de barbeknoei achter moeten laten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 is minidisc trouwens een goed opname medium? blind hoor jij geen verschil Eigenlijk klinken alle orgeltingeltangelopnames wel hetzelfde, dacht je niet? zeker allen & heath mengtafel met betere pre amps hahahaha dat kan ie blind wel horen zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 zeker allen & heath mengtafel met betere pre amps hahahaha dat kan ie blind wel horen zeker Zit niet zo te stoken man... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 Ik? waarom zou ik dat nou toch doen............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 Het is gezien, Erik. En het is gehoord. Het is dus niet onopgemerkt gebleven... De opname van track 1 lijkt me prima in orde. De opnamen van de overige tracks ook, trouwens. Alleen kreeg ik de indruk dat er op tracks 2 en 4 stiekem een panfluit meespeelde. Nou ja, dat zal dan wel aan de opname liggen... Of aan het kleine speakertje dat in mijn Mac is ingebouwd. Je vroeg of een minidisk-recorder een goed opnamemedium is. Ongetwijfeld is dat het geval, qua technische eigenschappen (lineariteit, vervormingsvrijheid, dynamiek). Maar zo gebruikersvriendelijk als een ouderwetse spoelenrecorder met draaispoelmeters (VU-meters) of LED opnameniveau-indicators blijkt hij toch niet te zijn. Wanneer je een minidisk-opname met goede microfoons wilt maken, ben je bovendien vooraf wel een tijdje bezig... Onlangs heb ik zo'n minidisk-recorder (Denon DMD-800) tweedehands aangeschaft, maar ik heb het apparaat nog niet gebruikt. Voornamelijk omdat het ding digitaal is en daardoor veel te veel onnodige instellingen en mogelijkheden biedt... en daardoor ook een veel te dikke gebruiksaanwijzing heeft. Om microfoon-opnamen te maken, moet je zowel de microfoon-versterking als de microfoon-voeding extern aanleggen, want het apparaat biedt zelf geen fantoomvoeding en heeft geen ingebouwde microfoon-versterker. En voor zover ik weet heeft geen enkele minidisk-recorder dat. Dus: hoe goed zo'n apparaat technisch gezien ook moge zijn, het viel me al tegen voordat ik het ooit gebruikte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 Is een Casio DA-2 niet iets voor jou Spido? Die zijn er ook met XLR-fantoom ingangen. Heb die vroeger wel gebruikt voor live-opnames, werkt erg fijn en intuitief, met een heel goede programma-piekmeter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 Is een Casio DA-2 niet iets voor jou Spido?Die zijn er ook met XLR-fantoom ingangen. Heb die vroeger wel gebruikt voor live-opnames, werkt erg fijn en intuitief, met een heel goede programma-piekmeter. Hallo KT88! Bedankt voor de suggestie! Zo'n apparaat lijkt me inderdaad meer toegesneden op de bedoelde functie. Gaat het zoeken overigens nog redelijk snel, bij zo'n DAT? (Om iets tegen het einde van de tape terug te kunnen vinden, moet hij - net als elke analoge spoelenrecorder, dat geef ik grif toe! - wel bijna de hele band afspoelen, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 augustus 2009 Report Share Posted 23 augustus 2009 Dat spoelen gaat redelijk snel........ca. 1 minuut voor een volle tape. Zoeken is simpel, je kunt markers meegeven waardoor hij tracks kan terugvinden. Alhoewel ik nu twijfel of die Casio dat ook kon, mijn stationaire Tascam machine kon dat in ieder geval wel. Het grootste probleem zal zijn om een goeie te vinden, de meeste van die apparaten zijn nu wel aardig afgeragd denk ik. Een DAT-machine maakt gebruik van een soort video-8 loopwerkje, met een draaiende kop. Dat heeft dus ook ongeveer dezelfde levensduur (de band gaat er met een ohmega-lus omheen dus er is een vrij groot band-kop contact). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Lekker nat met je DAT Zijn die tapes nog wel te krijgen? Jongens de tijd gaat verder dus waarom zou je dat nog doen als er 16 Gig SD of flashkaartjes voor de prijs van 1 DAT tape'tje zijn? Die DAT tapes hebben net als videobanden maar een berperkte levensduur. Als er na 10 jaar nog wat op staat mag je blij zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sterremuur Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 http://www.ews.nl/products.asp?site=1&l=en&cid=80 DAT, nieuw Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Lekker nat met je DAT Zijn die tapes nog wel te krijgen? Jongens de tijd gaat verder dus waarom zou je dat nog doen als er 16 Gig SD of flashkaartjes voor de prijs van 1 DAT tape'tje zijn? Die DAT tapes hebben net als videobanden maar een berperkte levensduur. Als er na 10 jaar nog wat op staat mag je blij zijn. Beste Pjotr, Welk digitale apparaat vind jij dan het meest geschikt voor iemand die eigenlijk liever een analoge spoelenrecorder (met pegelaars en metertjes) zou gebruiken? Zo'n Zoom H2, waar de deerlijk gemiste S_K zo enthousiast over was, wellicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Is een antieke Nagra misschien, met 1/4" of zelfs 1/8" analoge tape, dan wat je zoekt? Even een pagina terug gaan Spido, daar geeft Erik een mooi voorbeeld waar je naar zou kunnen omzien in vergelijk met bovengetoonde DAT recorder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Verrek, die Marantz had ik helemaal niet gezien......... Dat lijkt me inderdaad de betere optie dan, geen bewegende delen en zo te zien werkt het ding net als een gewone recorder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 augustus 2009 Author Report Share Posted 24 augustus 2009 Verrek, die Marantz had ik helemaal niet gezien......... Dat lijkt me inderdaad de betere optie dan, geen bewegende delen en zo te zien werkt het ding net als een gewone recorder. Die Marantz werkt prima! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 Je vroeg of een minidisk-recorder een goed opnamemedium is.Ongetwijfeld is dat het geval, qua technische eigenschappen (lineariteit, vervormingsvrijheid, dynamiek). Maar zo gebruikersvriendelijk als een ouderwetse spoelenrecorder met draaispoelmeters (VU-meters) of LED opnameniveau-indicators blijkt hij toch niet te zijn. Voornamelijk omdat het ding digitaal is en daardoor veel te veel onnodige instellingen en mogelijkheden biedt... en daardoor ook een veel te dikke gebruiksaanwijzing heeft. Om microfoon-opnamen te maken, moet je zowel de microfoon-versterking als de microfoon-voeding extern aanleggen, want het apparaat biedt zelf geen fantoomvoeding en heeft geen ingebouwde microfoon-versterker. En voor zover ik weet heeft geen enkele minidisk-recorder dat. Dus: hoe goed zo'n apparaat technisch gezien ook moge zijn, het viel me al tegen voordat ik het ooit gebruikte. Ik zou die gebruiksaanwijzing toch eens doorkijken, Spido. MD heeft voor- en nadelen, een groot voordeel bij opnemen is dat je perfekt kunt monteren. In principe vergelijkbaar met tape knippen & plakken, maar dan veel gebruiksvriendelijker. Je kunt tot op een honderdste seconde (geloof ik) precies bepalen waar een fragment begint/eindigt, je kunt stukken verplaatsen enz enz. Wat ik dan weer waardeloos vind aan MD is het vooruit/terugspoelen, omdat het geluid een buffergeheugen ingaat werkt dat onbeholpen. Je kunt het geluid ondertussen ook amper horen. Ik heb wel eens een cd en een digitale kopie daarvan op md beluisterd, en het verschil was bijzonder klein (via dezelfde dac). Het enige wat mij opviel was dat er iets raars gebeurde met de ruimteinformatie, dat leek iets kunstmatig aangedikt. Als ik zo goed mogelijke opnames zou willen maken zou ik toch ook voor een analoog tapedeck gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 24 augustus 2009 Report Share Posted 24 augustus 2009 toch is de Tascam Hdp 2 een betere optie als je zonder externe pre-amp's wil gaan werken.deze ruist veel minder, en kan 24 bit opnemen, en slikt zonder problemen een 8 Gig kaart En met fantoomvoeding........maar wel $1000 (slik). Ach, vergeleken met "vroeger" is dat echt niet duur, zeker niet gezien wat je ervoor terugkrijgt. Voor wie maar af en toe eens iets opneemt lijkt het me aan de prijzige kant, maar wel een prachtmachine hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts