Pjotr Posted 25 augustus 2009 Report Share Posted 25 augustus 2009 En met fantoomvoeding........maar wel $1000 (slik). Ach, vergeleken met "vroeger" is dat echt niet duur, zeker niet gezien wat je ervoor terugkrijgt. Voor wie maar af en toe eens iets opneemt lijkt het me aan de prijzige kant, maar wel een prachtmachine hoor! Nee, vergeleken met mijn Sony TC-D5PRO compact cassette masjien van begin jaren '80 is dat niet duur. Die was toen FL1800,- voor de uitvoering met gebalanceerde mics in, maar zonder phantom. Dat was daarentegen wel een spuitgiet alu kast en redelijk bomvast in vergelijk met de kunststof kasten van het moderne spul. Linkje: sony-Tcd5Pro Maar misschien is dat dan wat: http://pro.sony.com/bbsc/ssr/cat-audio/cat...product-PCMD50/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 augustus 2009 Report Share Posted 26 augustus 2009 Zojuist wat rondgeneusd op http://www.bax-shop.nl/recorder/bekijk-all...75&limit=15 Het blijkt dat de digitale portable recorders van Marantz, uit dezelfde serie als die van Erik, allemaal voorzien zijn van gebalanceerde (XLR) microfoonaansluitingen met fantoomvoeding. Dat is wel gerieflijk. Erik meldde echter dat er wel wat ruis was. Vreemd, toch, als je de s/r cijfers ziet... Type PMD660 (dagprijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 augustus 2009 Report Share Posted 26 augustus 2009 Ik heb ook een DAT. Onkyo DT 2710. (1997) Deze is er ook onder de merknamen Pioneer en Fostex D-5 Het loopwerk is van Pioneer. Toen Maxell met 180 minuten tapes op de markt kwam, kocht ik die tapes. Die waren FL 27,50. CD-R bestond nog niet. Ik heb veel CD's op DAT gezet. De tapes zijn echter bijna hetzelfde als de DDS-1 90 meter tapes. Door de massa productie van die tapes zijn de tapes goedkoop geworden. Die DDS 1 tapes kosten nu 3 euro per stuk ofzo. Daarvan heb ik er ook veel, en ik heb er geen enkele problemen mee. ( zolang ze maar niet gebruikt zijn in een DDS backup systeem) Het spoelen van track naar track ( met markers Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 oktober 2009 Author Report Share Posted 28 oktober 2009 voor de gene die het leuk vinden, hier staan nog 2 opnames van een ongeloofelijk vakman als het gaat om uitvoeren en improviseren op orgel. >>>KLIK<<< klik op het mapje 2009 en dan "Haarlem" of "Gouda" Haarlem is echt het mooiste wat ik heb opgenomen, Gouda staat op nummer 2 zowel muziekaal als technisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Is een antieke Nagra misschien, met 1/4" of zelfs 1/8" analoge tape, dan wat je zoekt? Even een pagina terug gaan Spido, daar geeft Erik een mooi voorbeeld waar je naar zou kunnen omzien in vergelijk met bovengetoonde DAT recorder. Nagra is ook met zijn tijd mee gegaan, heur Durf de prijs niet op te zoeken. Mooie opnamen Erik. Downloaden kan niet, geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 oktober 2009 Report Share Posted 29 oktober 2009 Voor wie er in opnametechnieken ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 Nagra is ook met zijn tijd mee gegaan, heur Durf de prijs niet op te zoeken. Wat een behoorlijk onhandig ding is op lokatie: 1/ Hij is scherp en hoekig, niet handig/prettig als je hem met schouderriem wilt gebruiken. Of zit er een rubberen stoothoes bij zoals bij multimeters? 2/ Heel veel knopjes die gemakkelijk per ongeluk (stoten) ingedrukt kunnen worden als je hem niet stationair neerzet. En daar is zo te zien niet voor bedoeld. Nagra freakt op high tech design maar niet op praktisch gebruik, ze leren het ook nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 januari 2012 Author Report Share Posted 30 januari 2012 Even dit topic onder het stof vandaan halen Heb een setje andere microfoons gekocht. De B&K 4006 Ben intussen heel erg verknocht aan deze microfoons, en na twee opnames wil ik niets anders meer. Het is griezelig hoe weinig verschil je hoort als je tijdens de opname beurtelings tussen het live geluid en de koptelefoon luistert. Toch blijft de microfoonopstelling héél belangrijk. Gr. Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 januari 2012 Report Share Posted 31 januari 2012 Hallo Erik! (Leuk jou weer hier aan te treffen!) Zijn deze B&K's wellicht eigenlijk DPA-microfoons? http://www.dpamicrophones.com/en/products.aspx?c=Item&category=234&item=24385#specifications Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 31 januari 2012 Report Share Posted 31 januari 2012 Zijn dit je mics nu? Leuk om te horen, dat je zo tevreden bent. http://www.dpamicrop...og&category=234 Wat kosten deze juwelen en wat is je 'standaard' microfoonopstelling? Heb je er al een favoriete opname mee gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 februari 2012 Author Report Share Posted 2 februari 2012 Hallo Erik! (Leuk jou weer hier aan te treffen!) Zijn deze B&K's wellicht eigenlijk DPA-microfoons? http://www.dpamicrop...#specifications Beste Spido, Nee, eigenlijk zijn DPA microfoons B&K's DPA is de nieuwe naam, maar de 4006 is heel lang ongewijzigd gebleven. Tegenwoordig is er de DPA 4006 TL (transformerless) en die kost €2100,- per stuk. Maar de meningen zijn nog steeds verdeeld of deze mic wel beter is dan de oude B&K 4006. @Ivan 10: mijn standaard microfoonopstelling is ongeveer 80cm breed A-B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now