Pjotr Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 Dit is ook wel een schatje Erik: (plaatje is klikbaar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 DAT? Dat is met tape. Nee, ik zou het of op hardeschijf of die MD schijfjes houden. MD gaat een miljoen keer mee (opnemen/wissen) en is zeer schokbestendig. Trouwens, die Roland is inderdaad wel aardig. Heeft Nagra ook niet van dat soort speelgoed? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 juni 2006 Author Report Share Posted 26 juni 2006 Dit is ook wel een schatje Erik: (plaatje is klikbaar) idd, alleen heeft ie maar 64 Mb. ik bedoel deze Pjotr, http://www.mdcenter.nl/redirect.php?file=h...rtikelen/mzrh1/ heeft ook een plug in power mic ingang. als ik hier nou twee grensvlak microfoons op aansluit , en ik monteer de microfoons op een houten plaat met een soort schijf ertussen voor de kanaal scheiding , dan kan ik denk ik hele mooie opnames maken in kerken of kathedralen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 [...]http://www.mdcenter.nl/redirect.php?file=h...rtikelen/mzrh1/ [...] Dat is inderdaad een supermooi ding. Quanta costa? (hoeveel kost ie?) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 juni 2006 Author Report Share Posted 26 juni 2006 [...]http://www.mdcenter.nl/redirect.php?file=h...rtikelen/mzrh1/ [...] Dat is inderdaad een supermooi ding. Quanta costa? (hoeveel kost ie?) Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 Dit is ook wel een schatje Erik: (plaatje is klikbaar) idd, alleen heeft ie maar 64 Mb. ik bedoel deze Pjotr, http://www.mdcenter.nl/redirect.php?file=h...rtikelen/mzrh1/ heeft ook een plug in power mic ingang. als ik hier nou twee grensvlak microfoons op aansluit , en ik monteer de microfoons op een houten plaat met een soort schijf ertussen voor de kanaal scheiding , dan kan ik denk ik hele mooie opnames maken in kerken of kathedralen. Beste Erik, Er kan 2 GB CF in en daar kun je 3 uur in 16bit @ 44.1kHz mee opnemen of 2 uur op 24bit @ 44.1kHz. Alleen loopt ie op 2 alkaline batterijtjes maar 1 uur. Dus een extern batterijpack met grotere batterijen is dan wel handig voor langere opnamen, of je moet een pak extra batterijtjes meenemen. Overigens is ie zondermeer geschikt voor elektret microfoontjes. Voordeel vind ik dat ie direct op 16bit @ 44.1kHz wav op kan nemen wat je later rechtstreeks naar CD kunt branden. Maar zo'n minidisk is ook mooi natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 juni 2006 Author Report Share Posted 26 juni 2006 kost ie eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 kost ie eigenlijk? Linkje: http://www.feedback.nl/?id=55&b=ER1 (Feedback zit op de Centuurbaan in R'dam Noord) Ik heb hem vorig jaar wel in mijn handen gehad maar nog niet mee gewerkt. Overigens bij het in elkaar knutselen van 2 grensvlakmicrofoons wil ik je wel helpen met de elektronica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 Of deze: Roland R-09, Hear dus. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juni 2006 Report Share Posted 26 juni 2006 Of deze: Roland R-09, Hear dus. Groet, Jacco Dat is volgens mij de opvolger van de R1 en is bij Feedback goedkoper ( http://www.feedback.nl/?id=55&b=R09 ) Vind de R1 wel overzichtelijker en hanteerbaarder. Zo'n poppendingetje wordt gewoon te klein om handig mee te kunnen werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 juni 2006 Author Report Share Posted 27 juni 2006 kost ie eigenlijk? Linkje: http://www.feedback.nl/?id=55&b=ER1 (Feedback zit op de Centuurbaan in R'dam Noord) Ik heb hem vorig jaar wel in mijn handen gehad maar nog niet mee gewerkt. Overigens bij het in elkaar knutselen van 2 grensvlakmicrofoons wil ik je wel helpen met de elektronica. alvast bedankt voor de aangeboden hulp. vind ik tof van je, ps: wat maakt een microfoon een grensvlakmicrofoon? is dit alleen het feit dat ie verzonken ligt in een vlak? (wat ben ik goed in domme vragen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juni 2006 Report Share Posted 27 juni 2006 (...)ps: wat maakt een microfoon een grensvlakmicrofoon? is dit alleen het feit dat ie verzonken ligt in een vlak? (wat ben ik goed in domme vragen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 juni 2006 Author Report Share Posted 28 juni 2006 hier lag ik vannacht aan te denken! ik lag iets te bedenken om met twee grensvlakmicrofoons toch een mooie kanaalscheiding te krijgen. toen kwam ik op een Jecklin disc uit. ik dacht als ik nu eens een halve disc op een plankje zet , en dan links en rechts van de disc twee grensvlakmicrofoons dan ben ik er! wat blijkt : iemand anders was al zo slim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 juni 2006 Report Share Posted 28 juni 2006 iemand anders was ook al zo slim. Tsja, als jij je zelf niet kietelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 juni 2006 Author Report Share Posted 29 juni 2006 iemand anders was ook al zo slim. Tsja, als jij je zelf niet kietelt. ik zal even het woordje 'ook' weghalen. het staat idd wat onbescheiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 juli 2006 Author Report Share Posted 3 juli 2006 zou dit wat zijn voor mijn minidisc opnames? http://www.feedback.nl/?id=55&b=CSGII Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 augustus 2006 Author Report Share Posted 15 augustus 2006 even op de opname perikelen terugkomen, ik heb besloten de nieuwe minidisc speler van Sony aan te schaffen. de MZ-RH1 nu ben ik alleen nog aan het twijfelen tussen twee microfoons. deze Stage Line Microfoon voor grensvlak ECM-304BD/WS of deze Crown Sound Grabber II ik ga deze microfoons op deze wijze monteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 16 augustus 2006 Report Share Posted 16 augustus 2006 even op de opname perikelen terugkomen, ik heb besloten de nieuwe minidisc speler van Sony aan te schaffen. de MZ-RH1 nu ben ik alleen nog aan het twijfelen tussen twee microfoons. deze Stage Line Microfoon voor grensvlak ECM-304BD/WS of deze Crown Sound Grabber II ik ga deze microfoons op deze wijze monteren. Dit is, denk ik, beter, Erik! Compact Flash recorder (geen bewegende delen), maximum: 24bit, 192Khz sample rate, XLR microfoon ingangen.... TASCAM HD-P2 www.tascam.be effe knippen en boven in adres plakken aub, URL werkt ni mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 augustus 2006 Author Report Share Posted 16 augustus 2006 kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 16 augustus 2006 Report Share Posted 16 augustus 2006 kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 17 augustus 2006 Report Share Posted 17 augustus 2006 kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2006 Author Report Share Posted 17 augustus 2006 En dan denk ik dat een minidisc met plaatmicrofoon wel de discreetste, handigste en meest prijs-kwaliteitsgunstige optie is. mvg RastaPhil denk ik ook, ik heb wat opnames gehoord van Fokke Reiding, die neemt op met een oude minidisc recorder en twee dasspeld microfoons die hij heeft omgebouwd tot grensvlakmicrofoons. als je een goede positie kiest in de kerk (midden in het kruis ver bij pilaren en muren vandaan) dan klinken de opnames heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 augustus 2006 Author Report Share Posted 21 augustus 2006 deze kwam ik ook nog tegen, voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts