rienberends Posted 29 april 2006 Report Share Posted 29 april 2006 Heb gisteren 2 borstbeelden gekocht. Gewicht:11 kg per beeld. Heb ze op mijn zuilluidsprekers geplaatst. Voor het interieur mooi. Voor het geluidsBEELD heb ik mijn twijfels. Heb het idee dat de bas droger (doder) klinkt. Kan te zwaar overkill veroorzaken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 april 2006 Report Share Posted 29 april 2006 Hoe zwaarder hoe beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 29 april 2006 Report Share Posted 29 april 2006 11 kg per stuk, hoe groot is het draagvlak. Ze verzwaren de kast, dus slecht zal het niet wezen omdat het item geen extra resonanties gaat veroorzaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 29 april 2006 Author Report Share Posted 29 april 2006 11 kg per stuk, hoe groot is het draagvlak. Ze verzwaren de kast, dus slecht zal het niet wezen omdat het item geen extra resonanties gaat veroorzaken. 21x21cm 105 cm hoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 29 april 2006 Report Share Posted 29 april 2006 21x21cm 105 cm hoog Zijn die beelden echt zo hoog? Of is dat de maat van je speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 april 2006 Report Share Posted 29 april 2006 ik kan me indenken dat de bas verandert, strakker, droger etc. ff wennen? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Heb gisteren 2 borstbeelden gekocht. Gewicht:11 kg per beeld. Heb ze op mijn zuilluidsprekers geplaatst. Voor het interieur mooi. Voor het geluidsBEELD heb ik mijn twijfels. Heb het idee dat de bas droger (doder) klinkt. Kan te zwaar overkill veroorzaken? objecten op luidsprekers kunnen het ruimtelijke beeld negatief beinvloeden. Er ontstaat dan een toename van vroege reflecties vanuit punten waar je ze niet wilt hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Heb gisteren 2 borstbeelden gekocht. Gewicht:11 kg per beeld. Heb ze op mijn zuilluidsprekers geplaatst. Voor het interieur mooi. Voor het geluidsBEELD heb ik mijn twijfels. Heb het idee dat de bas droger (doder) klinkt. Kan te zwaar overkill veroorzaken? objecten op luidsprekers kunnen het ruimtelijke beeld negatief beinvloeden. Er ontstaat dan een toename van vroege reflecties vanuit punten waar je ze niet wilt hebben. Leg dat dan eens uit ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Heb gisteren 2 borstbeelden gekocht. Gewicht:11 kg per beeld. Heb ze op mijn zuilluidsprekers geplaatst. Voor het interieur mooi. Voor het geluidsBEELD heb ik mijn twijfels. Heb het idee dat de bas droger (doder) klinkt. Kan te zwaar overkill veroorzaken? objecten op luidsprekers kunnen het ruimtelijke beeld negatief beinvloeden. Er ontstaat dan een toename van vroege reflecties vanuit punten waar je ze niet wilt hebben. Leg dat dan eens uit ? Je vergroot eigenlijk je baffle op die manier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Bij Totem hebben ze daar de Beak voor op de markt gebracht. Geeft ook een anderd geluidsbeeld maar ik vond dat niet slechter. Hoef jij geen Beaks meer te kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanD Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 objecten op luidsprekers kunnen het ruimtelijke beeld negatief beinvloeden. Er ontstaat dan een toename van vroege reflecties vanuit punten waar je ze niet wilt hebben. Leg dat dan eens uit ? Je vergroot eigenlijk je baffle op die manier. Ik ben gek op dit soort uitleg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Zijn het massieve beeld? Anders krijg je wellicht ongewenste bijgeluiden. Verder schat ik in dat het effect niet zo groot is. Je dempt voornamelijk de trillingen van de (kleine) bovenplaat schat ik. Maar dat zou je eigenlijk moeten onderzoeken met een goede (oppervlakte) microfoon. Ik ga ook eens op zoek naar een mooie buste, bv Weer eens wat anders dan een paar damstenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Zijn het massieve beeld? Anders krijg je wellicht ongewenste bijgeluiden. Verder schat ik in dat het effect niet zo groot is. Je dempt voornamelijk de trillingen van de (kleine) bovenplaat schat ik. Maar dat zou je eigenlijk moeten onderzoeken met een goede (oppervlakte) microfoon. Ik ga ook eens op zoek naar een mooie buste, bv Weer eens wat anders dan een paar damstenen. Hij kijkt wel een beetje chagrijnig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 30 april 2006 Report Share Posted 30 april 2006 Natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 objecten op luidsprekers kunnen het ruimtelijke beeld negatief beinvloeden. Er ontstaat dan een toename van vroege reflecties vanuit punten waar je ze niet wilt hebben. Leg dat dan eens uit ? Ons gehoor is er op gebouwd om razendsnel de locatie van een geluid te bepalen. Het kraken van een tak door een roofdier dat ons besluipt. Om dat goed te kunnen moeten het geluid en de reflecties van het geluid aan objecten in een bepaalde volgorede bij ons oor aan lomen en moet er ook nog eens voldoende tussenruimte zijn, ca. 10 ms. Laten we eens naar een puls luisteren, het directe geluid is snel bij ons, de eerste reflectie duurt iets langer, moet eerst een zijwand raken. Tusssen puls en reflectie wil het oor eigenlijk geen informatie hebben. Als je nu iets (onregelmatigs) op je speaker gaat zetten reflecteren geluiden daaraan (min of meer bolvormige afstraling van de speaker). Deze reflecties komen bij het oor aan na de puls en voor de eerste reflectie. De puls wordt dus min of meer versmeerd waardoor het locatiemechanisme van het orr minder goed werkt. Daarnaast vergroot iets op de speaker de baffle, dit kan weer invloed hebben op "rechtheid" van de frequentie curve. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts