ravon Posted 1 mei 2006 Author Report Share Posted 1 mei 2006 En ik maar denken dat die muziek van Satie juist heel ontspanend zou moeten zijn. In plaats van als een stresskip precies uit te zoeken op welke seconde welk ruisje of kraakje hoorbaar is zou je natuurlijk lekker onderuitgezakt in je luie stoel met een glaasje wijn op de muziek kunnen wegdommelen. Waarom zou het Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 En ik maar denken dat die muziek van Satie juist heel ontspanend zou moeten zijn. In plaats van als een stresskip precies uit te zoeken op welke seconde welk ruisje of kraakje hoorbaar is zou je natuurlijk lekker onderuitgezakt in je luie stoel met een glaasje wijn op de muziek kunnen wegdommelen. Ja, nou ja. Ik word dus erg onrustig als ik een week niets gemeten heb. Bovendien, ik heb deze muziek ook, maar dan op sacd. Ik denk opgenomen in dezelfde tijd, maar dan zonder ruis. Is een mooi alternatief. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 Goed, de hele avond bezig geweest met die piano tonen en harmonischen weggehaald. En toen een frequentieplot gemaakt. Het beangstigt mij dat ravon de frequentie van 5 kHz noemt, als ik naar het volgende plaatje kijk. Hear dus. Bijna alle piano invloeden zijn eruit genotched en vanaf 5 kHz is heel duidelijk de noise shaping zichtbaar. Alles is natuurlijk wel vele malen uitversterkt, maar de noise shaping is zeer herkenbaar. Volgens mij is de gebruikte noise shaping verre van ideaal. Had toch geen noise shaping gebruikt, denk ik dan...Maar ja, wie ben ik. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 2 mei 2006 Author Report Share Posted 2 mei 2006 Goed, de hele avond bezig geweest met die piano tonen en harmonischen weggehaald. En toen een frequentieplot gemaakt. Het beangstigt mij dat ravon de frequentie van 5 kHz noemt, als ik naar het volgende plaatje kijk. Heb je dat notchen handmatig gedaan of heb je een slim algoritme bedacht? Hoezo beangstigt jou mijn opmerking over 5 kHz? 5 kHz is ongeveer de lokatie waar ik bij afspelen van dit stuk in het real time spectrum een ruisbult zie verschijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 mei 2006 Report Share Posted 2 mei 2006 Goed, de hele avond bezig geweest met die piano tonen en harmonischen weggehaald. En toen een frequentieplot gemaakt. Het beangstigt mij dat ravon de frequentie van 5 kHz noemt, als ik naar het volgende plaatje kijk. Heb je dat notchen handmatig gedaan of heb je een slim algoritme bedacht? Hoezo beangstigt jou mijn opmerking over 5 kHz? 5 kHz is ongeveer de lokatie waar ik bij afspelen van dit stuk in het real time spectrum een ruisbult zie verschijnen. Handmatig. Maar het waren er best veel. Ik bedacht me dat ik waarschijnlijk sneller klaar zou zijn als ik het met de hand zou doen. Ik vind het eng dat de shaping (althans, ik denk dat het de shaping is) nadrukkelijk aanwezig is op die frequenties. Net alsof het inderdaad een bult is geweest. En twee dalen: eentje op 13 a 14 kHz en eentje op hoop ik daar waar het menselijk gehoor het meest gevoelig is. Deze laatste is of weggenotched of niet meer zichtbaar door de piano zelf. Ik vind het een vreemde shaping die begint bij 5 kHz. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
rene59 Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Volgens mij hoor je het ademhalen van de pianist en geluiden om de piano heen. Doet mij denken aan Keith Jarrett: the Koln concert. Daar ook vergelijkbare bijgeluiden en het ademhalen. Stoort mij niet, geeft wel live sfeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts