Jump to content

Go tweak yourself

dick jansen
 Share

Recommended Posts

Als parafrase op de Engelse verwensing "Go f*ck yourself" zou ik eenieder de heilwens willen toeroepen: "Go tweak yourself".

Binnen het tijdsbestek van enkele dagen twee onderwerpen op dit forum van mensen die lijden onder ernstige vertwijfeling of er meer is tussen hemel en aarde ( ja dus) of die het spoor bijster zijn geraakt na het tweaken van hun geliefde geluidsinstallatie.

En de zomer met al die warme dagen moet nog beginnen :(

Er lijkt zich dus een stijgende lijn af te tekenen van het aantal gevallen van roepen om hulp. En als serieuze senior acht ik het altoos mijn plicht waar mogelijk de helpende hand te bieden aan de nooddruftige medeforummer.

En bij het onderhavige probleem dient zich naar mijn onbescheiden mening maar

Het is geen gezwam, ik denk er zelfs ongeveer hetzelfde over. Ik heb al eerder gezegd dat het een kwestie is van tevreden zijn met je set, en dan hoef je niet meer te tweaken. Verder denk ik dat veel mensen hier het juist leuk vinden om met dat soort dingen bezig te zijn.

btw Mijn topic is geen roep om hulp in de zin zoals jij dat beschrijft, ik wil alleen eens proberen uit te zoeken of er echt iets te vinden is waar geen verklaring voor is zoals hier vaak beweerd wordt.

En als jij beaamt dat er op audio gebied meer is tussen hemel en aarde, wat bedoel je dan?

Hai Dick en CQM,

Alles met mate denk ik. Er is niks mis met tweaken zolang je dat gepast doet. Een wetenschappelijke verklaring hoeft ook niet altijd. Om maar eens een ervaringsregel te noemen bij mij die moeilijk is te verklaren. Het aanzetten van de verwarming heeft een zeer goede invloed op de geluidskwaliteit. Waarom zou dat zijn:

- Haudio beweert dat een Benz element een bepaalde werkapparatuur nodig heeft;

- Martin Collums testte mijn luidsprekers en beweerde dat de metalen conussen een bepaalde werkapparatuur nodig hebben;

- zou geluid beter overgebracht worden in een kamer die niet koud is ?

- tot slot zouden mijn oren en de rest van mij beter presteren bij wat hogere apparatuur?

Het zou allemaal wel zo kunnen zijn. Maar het werkt in mijn huis en daar ben ik 100% zeker van.

Groet,

Misschien is het ook wel een vorm van verslaving.

Ik merk dat in ieder geval wel bij mezelf. Als ik een sacd zie liggen die ik nog niet heb, kan ik hem bijna niet laten liggen. Alleen het idee al dat ik later op de dag dingen ga horen die ik nog nooit gehoord heb en die mij iets doen...

Groet,

Jacco

Hai Dick en CQM,

Alles met mate denk ik. Er is niks mis met tweaken zolang je dat gepast doet.

Is ook zo, maar ik merkte bij mezelf dat ik continu ontevreden was toen ik met kabels enz. bezig was. Altijd maar weer het idee dat het beter zou kunnen, en wat zou het effect zijn van..

Op een gegeven moment is er een schakelaar omgegaan bij mezelf, ben er mee gestopt, en geniet nu gewoon van muziek.

Dekkersj heeft het over een verslaving en dat klopte bij mij wel denk ik, net als roken. Met mate kon niet bij mij.

Is ook zo, maar ik merkte bij mezelf dat ik continu ontevreden was toen ik met kabels enz. bezig was. Altijd maar weer het idee dat het beter zou kunnen, en wat zou het effect zijn van..

Op een gegeven moment is er een schakelaar omgegaan bij mezelf, ben er mee gestopt, en geniet nu gewoon van muziek.

Continu klooien met dingetje zus, kabeltje zo en ga zo door zorgt alleen maar voor onrust want je maakt je constant zorgen of het wel beter is gaan klinken. Nou dat vind ik dus zonde van de tijd.

Ik heb wel ge

hear hear

Als ik nou half zo goed kon luisteren als dat mijn set kon spelen dan was ik al een heel eind.

Maar doorsnee genomen ben ik te opnrustig om helemaal in de muziek te kunnen verdwijnen.

En als het dan toch beter moet:

dan rook ik een joint!

Dan ben je in een mum van tijd vergeten dat je uberhaubt aan het luisteren bent.

Dan beleef je de muziek pas echt ongeremt, onberedeneerd en zonder alle kul die men er uit geldklopperij bij verzonnen heeft.

Zoals men vroeger neigde te zeggen aan tafel:

Aangebrand of niet gaar, hou je mond en eet maar.

Dat zou voor muziek nog harder moeten gelden.

:rolleyes:

Groeten Simon

(...)

En als jij beaamt dat er op audio gebied meer is tussen hemel en aarde, wat bedoel je dan?

Dan bedoel ik dat er ook op audiogebied meer is tussen hemel en aarde :blink:

Met opgewekte groet,

(...)

Dan bedoel ik dat er ook op audiogebied meer is tussen hemel en aarde :blink:

Met opgewekte groet,

Waar moeten we dat zoeken Dick? De aarde ken ik wel maar wat of waar de hemel is is mij niet bekend. Er zijn wel verhalen over maar ja dat blijven verhalen ...

;)

En als het dan toch beter moet:

dan rook ik een joint!

Dan ben je in een mum van tijd vergeten dat je uberhaubt aan het luisteren bent.

Dan beleef je de muziek pas echt ongeremt, onberedeneerd en zonder alle kul die men er uit geldklopperij bij verzonnen heeft.

Hee, jij ook? ;)

Dat is wel een flinke -tijdelijke- tweak aan je hersenen, wat je dan allemaal voor het eerst hoort.. Maakt best wel een verschil :rolleyes: Ik doe dat als ik echt