Jump to content

pied pipers

rienberends
 Share

Recommended Posts

Pardon, ben ik hear bij de zaaduientelers? :o:huh::o

Het is mijnsinziens misplaatst om deze speakers met Bose te vergelijken.

Ik heb echt veel speakers gehoord, ook op beurzen en deze P. Pipers vond ik helemaal niet tegenvallen.

Laten we het erover eens zijn. Bose werkt met vooroorlogse technologie. Dat kan niemand van deze speakers zeggen.

Ik heb ze gehoord in Haarlem, "aan de fabriek". Toonbalans is ok, superstrak in laag, maar maakte daar erg weinig indruk qua beeld. Mogelijk te wijten aan de opstelling (dwars in een lange smalle ruimte). Aan de andere kant, je mag verwachten dat de bouwer alles doet om het op zijn best te laten spelen, en als dat in Haarlem zijn best was is het niet best.

Bij Pied Pipers loont het om op zoek te gaan naar een tweedehands paar. Hoe ouder hoe beter zou ik bijna zeggen, want het oorspronkelijke ontwerp is zoveel mogelijk geoptimaliseerd rond een aantal componenten dat later niet meer verkrijgbaar was.

Ook financieel is het aantrekkelijk om ze tweedehands te kopen.

Ik weet niet of het nog zo is, maar een aantal jaren terug bood TSN, de fabrikant in Haarlem, nog de mogelijkheid om oude Pied Pipers door te meten en te controleren.

Ik zou er niet meer dan 300 Euro voor geven, meer is niet nodig ook.

Jelte

Ik heb ook meerdere modellen gehoord, vond ze juist nogal "boemerig" in het laag...

De eerdere versies hebben bij mijn weten nogal eens last van het loslaten van de frontjes, omdat die met simpele deuvels in elkaar zitten. Je kunt ze natuurlijk ook verlijmen.

Ik denk, dat je als je ze wilt kopen, je ze eerst zou moeten testen in je thuissituatie.

met vr. groet,

Lestat

Ik heb ook meerdere modellen gehoord, vond ze juist nogal "boemerig" in het laag...

De eerdere versies hebben bij mijn weten nogal eens last van het loslaten van de frontjes, omdat die met simpele deuvels in elkaar zitten. Je kunt ze natuurlijk ook verlijmen.

Ik denk, dat je als je ze wilt kopen, je ze eerst zou moeten testen in je thuissituatie.

met vr. groet,

Lestat

Ik heb nu naar alle tevredenheid de SYNTHESE FLOATING(2-weg zuil met zwev. tweeter), maar verandering van spijs doet eten en ik ben nieuwsgierig.En ja, ik ben nu elke keer bezig met het mod. van mijn app.. Eerst het loopwerk, daarna de dac en nu volgen de v.v. en de e.v. En na elke mod. klinken mijn speakers mooier. Dus laat ik maar even wachten met het aanschaffen van nwe. speakers.

B):cool2:

Beste Rien

OOOOOOOOhhh noooit

aan beginnen ,die Pied Pipers, tenminste niet als je De mooie Synthese Floating II's hebt...( heb 12 jaar tot volle tevredenheid naar de Syntheses geluisterd)

Beste Lestat

Inderdaad vind ik die pet pijpers een ongecontroleerd laag hebben en zijn ze achterhaald. Leuk om ze zelf te bouwen, maar daarvan zijn er legio veel betere... vind ik.

greetz, Chris :cool2:B)

Guest C J

Komt dit nu omdat het weer een Nederlands merk is, of is het werkelijk bagger?

En dat laatste kan ik me toch echt niet voorstellen. Gerbrand van Veen is niet achterlijk. En Wibi...waarom moet die steeds als dit merk l.s. wordt genoemd door de stront worden gehaald? Nee, ik heb niks met Wibi, en daarom ook geen reden om hem door de stront te halen. <_<

De Syntheses zijn m.i. beter. Meer doordacht, uitontwikkeld en daardoor meer in balans dan de Pied Pipers.

De Pied Piper was een leuk "jonge-honden-concept" en de marketing is zeer uitgekiend, gedreven en daardoor succesvol geweest. Daarin ligt ook de sterkte van Gerbrand van Veen. Inmiddels is het model Pied Piper achterhaald en zijn er om commerciele redenen allerlei aanspassingen gedaan die het oorspronkelijke ontwerp ontkrachten.

Als je uit nieuwsgierigheid overweegt om toch een paar PP's aan te schaffen, koop dan een goedkoop zelfbouwpakket uit de beginjaren.

Jelte

De Syntheses zijn m.i. beter. Meer doordacht, uitontwikkeld en daardoor meer in balans dan de Pied Pipers.

De Pied Piper was een leuk "jonge-honden-concept" en de marketing is zeer uitgekiend, gedreven en daardoor succesvol geweest. Daarin ligt ook de sterkte van Gerbrand van Veen. Inmiddels is het model Pied Piper achterhaald en zijn er om commerciele redenen allerlei aanspassingen gedaan die het oorspronkelijke ontwerp ontkrachten.

Als je uit nieuwsgierigheid overweegt om toch een paar PP's aan te schaffen, koop dan een goedkoop zelfbouwpakket uit de beginjaren.

Jelte

Ik kan voor 300 E. een set p.p. overnemen. Ong. 10 jaar oud. Weinig gebruikt. Zelfbouwmodel v. e. hififreak. Enigszins afwijkend v. de orig. wat betreft model (taps toelopend). Vijftig kilo. Ga toch maar luisteren.

Tuurlijk, doen! Voor maar 300 Euro kan je niet echt je neus stoten! ( ok, een beetje dan...) Wellicht haalt het taps toelopende design wel een stukje boemerigheid weg! Misschien heeft die fanaticus er wel iets moois van weten te maken? gewoon luisteren....

Zolang je je eigen speakers nog maar niet wegdoet!!!!!!!!

Tuurlijk, doen! Voor maar 300 Euro kan je niet echt je neus stoten! ( ok, een beetje dan...) Wellicht haalt het taps toelopende design wel een stukje boemerigheid weg! Misschien heeft die fanaticus er wel iets moois van weten te maken? gewoon luisteren....

Zolang je je eigen speakers nog maar niet wegdoet!!!!!!!!

neee, d ie p.p.s, moeten wel van heel goeie huize komen,wil ik mijn syntheses wegdoen.

Nou, dan lees ik graag je bevindingen! B)

Pied Pipers aangeschaft. Eerste indruk: Snel terug naar de SYNTHESES 2(MET 1 ZWEV tWEETER EN 1 BASSP.) Op mijn inst. vervormen de p.p.s al op de 9 uur-stand met n.b. een passieve v.v. Het is een zelfbouwmodel met 2 woofers ,1 middentoner en een tweeter(met een spleet in het midden ,zei de leek) Het klinkt niet slecht, maar HEEL SAAI en af en toe irritant. Partner vroeg of de muziek watzachter mocht(voor het eerst in 10 jaar)