Sebastiaan de vries Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 Beste Ultracurvers.. Van meerdere mensen heb ik vernomen dat bij "auto eq" in "dual mono" mono mode het probleem zich voordoet dat er toch ruis op beide kanalen wordt gegenereerd. En Uiteraard zou dit niet moeten!. Bij links uitruisen moet er links roze ruis zijn en rechts stil. Nu heb ik een aantal Ultracurves onderzocht en dit is een software bug! Zodra de interne klok op 96Khz. staat doet dit zich voor. Volg de volgende stappen om dit probleem te omzeilen. -Druk de I/O toets in -Ga naar pagina 1 -Draai aan het kleine bovenste scrowiel net zolang todat de klok rechts boven in het display "88.2Khz" aangeeft. -Links onderin het display wordt gevraagt "ACCEPT S. RATE?" Druk het bovenste kleine scrol wiel in om te enteren. Nu staat de interne samplerate ingesteld op 88.2Khz. LET OP: Mensen die een digitale bron als input source gebruiken (bijv. loopwerk) moeten even met het grote scrolwiel "main in" selecteren anders lockt de uc op externe klok, en zet ie de ruis generator weer op 96Khz. zodat het probleem zich weer voordoet. Nu kun je terug naar het RTA menu gaan en links en rechts apart uitruissen. Na het corrigeren van de ruimte kan de interne samplerate weer terug gezet worden op 96Khz. door bovenstaande stappen nogmaals te volgen Suc6! PS: Deze software bug doet zich OOK voor in de recente 1.4 software. Lagere software heeft dit probleem altijd op alle samplerates, en deze uc's dienen via midi ge-upgrade te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 Ik heb de eerste keer uitruisen zonder bron gedaan en dat ging idd met links en rechts na elkaar. Tijdens de UC sessie stond mijn UC tussen NS dac en loopwerk, hij kreeg toen 96K binnen en ik merkte dat de ruis op beide kanalen begon. Zojuist even de instellingen aangepast en hij begint nu weer links. Wel vreemd dat het bij de lagere samplerates goed gaat en niet bij 96K, maar goed, zolang het maar werkt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 badankt Bas !! ps: ik ruis tegenwoordig heel eigenwijs met mijn eigen RTA meter en helemaal handmatig. ps: ik haal geweldige resultaten. zelfs achterin de kamer tegen de achterwand waar ik normaal gesproken de krant zit te lezen krijg ik de curve recht. met als gevolg dat ik steeds minder op de sweetspot zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 1 mei 2006 Report Share Posted 1 mei 2006 Dank je Bas. Ik ga het morgen eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Dit probleem kent mijn Behringer "Ultragraph" niet! Want dat @#$%@ ding heb ik nog steeds niet in huis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 badankt Bas !! ps: ik ruis tegenwoordig heel eigenwijs met mijn eigen RTA meter en helemaal handmatig. ps: ik haal geweldige resultaten. zelfs achterin de kamer tegen de achterwand waar ik normaal gesproken de krant zit te lezen krijg ik de curve recht. met als gevolg dat ik steeds minder op de sweetspot zit. OT: Erik, mag ik weten wat voor RTA je gebruikt? Groet Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 OT: Erik, mag ik weten wat voor RTA je gebruikt? Groet Jeroen Deze. Helaas zijn het door beweging nogal onscherpe foto's, maar misschien herken je er wat in. De foto's zijn genomen op de Behringerdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 badankt Bas !! ps: ik ruis tegenwoordig heel eigenwijs met mijn eigen RTA meter en helemaal handmatig. ps: ik haal geweldige resultaten. zelfs achterin de kamer tegen de achterwand waar ik normaal gesproken de krant zit te lezen krijg ik de curve recht. met als gevolg dat ik steeds minder op de sweetspot zit. OT: Erik, mag ik weten wat voor RTA je gebruikt? Groet Jeroen de 'audio control sa3050a' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 mei 2006 Author Report Share Posted 8 mei 2006 Beste, Een wijzinging!!. In het I/O menu moet je "pink noise" selecteren en dan naar 88.2Khz. schakelen. Doe je dit niet dan stuurt ie de roze ruis toch 96Khz. uit en gaat het dus weer mis. Als je de "pink noise" inschakelt zul je die dus ook de hele tijd horen en ja dat is irritant maar de enige manier om de bug te omzeilen. Zodra je naar het RTA menu gaat en het auto EQ menu ingaat, zal de ruis vanaf pagina 2 op het goede kanaal terecht komen. Heel omslachtig allemaal. Bijdeze wens ik iedereen veel sucses. Dit was mijn laatste bericht hear, omdat ik er werkelijk geen ene drol meer aan vind. Na meer dan 5 jaar trouw hear forummer hou ik het hier nu voor gezien. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Je bent niet de enige er mee stopt Bas Een klein clubje meetneuroten jaagt zelfs de oudgedienden hear weg, incl. de goede sfeer .... Sodejuu heeft nog nooit zo vaak gevraagd om eens 'normaal' te posten, dit is niet leuk meer Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Bijdeze wens ik iedereen veel sucses. Dit was mijn laatste bericht hear, omdat ik er werkelijk geen ene drol meer aan vind. Na meer dan 5 jaar trouw hear forummer hou ik het hier nu voor gezien. Groeten, Bas Dat kan je niet menen Bas. Er zijn nog steeds mensen die je posts WEL kunnen waarderen. Ik ben en blijf een tweaker (ik hoor namelijk verschil!) en je hebt me vaak geholpen met het uitvoerig beschrijven van mods. Als je daar niet meer mee doorgaat is dat m.i. een groot gemis op HEAR........ Verdrietige Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Beste, Een wijzinging!!. In het I/O menu moet je "pink noise" selecteren en dan naar 88.2Khz. schakelen. Doe je dit niet dan stuurt ie de roze ruis toch 96Khz. uit en gaat het dus weer mis. Als je de "pink noise" inschakelt zul je die dus ook de hele tijd horen en ja dat is irritant maar de enige manier om de bug te omzeilen. Zodra je naar het RTA menu gaat en het auto EQ menu ingaat, zal de ruis vanaf pagina 2 op het goede kanaal terecht komen. Heel omslachtig allemaal. Bijdeze wens ik iedereen veel sucses. Dit was mijn laatste bericht hear, omdat ik er werkelijk geen ene drol meer aan vind. Na meer dan 5 jaar trouw hear forummer hou ik het hier nu voor gezien. Groeten, Bas Gelijk heb je Bas. Dit is toch echt Hear.nl, maar word verziekt door de mensern van Meet.nl,die op deze manier dan wel winnen. Groetjes Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Beste, Een wijzinging!!. In het I/O menu moet je "pink noise" selecteren en dan naar 88.2Khz. schakelen. Doe je dit niet dan stuurt ie de roze ruis toch 96Khz. uit en gaat het dus weer mis. Als je de "pink noise" inschakelt zul je die dus ook de hele tijd horen en ja dat is irritant maar de enige manier om de bug te omzeilen. Zodra je naar het RTA menu gaat en het auto EQ menu ingaat, zal de ruis vanaf pagina 2 op het goede kanaal terecht komen. Heel omslachtig allemaal. Bijdeze wens ik iedereen veel sucses. Dit was mijn laatste bericht hear, omdat ik er werkelijk geen ene drol meer aan vind. Na meer dan 5 jaar trouw hear forummer hou ik het hier nu voor gezien. Groeten, Bas Gelijk heb je Bas. Dit is toch echt Hear.nl, maar word verziekt door de mensern van Meet.nl,die op deze manier dan wel winnen. Groetjes Theo Ja, inderdaad! De meetbende heeft het gedaan. Allemaal hun schuld... Beetje kort door de bocht, vind je niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Beste, Een wijzinging!!. In het I/O menu moet je "pink noise" selecteren en dan naar 88.2Khz. schakelen. Doe je dit niet dan stuurt ie de roze ruis toch 96Khz. uit en gaat het dus weer mis. Als je de "pink noise" inschakelt zul je die dus ook de hele tijd horen en ja dat is irritant maar de enige manier om de bug te omzeilen. Zodra je naar het RTA menu gaat en het auto EQ menu ingaat, zal de ruis vanaf pagina 2 op het goede kanaal terecht komen. Heel omslachtig allemaal. Bijdeze wens ik iedereen veel sucses. Dit was mijn laatste bericht hear, omdat ik er werkelijk geen ene drol meer aan vind. Na meer dan 5 jaar trouw hear forummer hou ik het hier nu voor gezien. Groeten, Bas Gelijk heb je Bas. Dit is toch echt Hear.nl, maar word verziekt door de mensern van Meet.nl,die op deze manier dan wel winnen. Groetjes Theo Sorry hoor, ik kan het nu eenmaal niet laten om draadjes te verzieken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Zolang het je eigen draadjes maar niet zijn. Dat luistert zo rot met al dat geknetter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts