Jump to content

Avalon Opus Ceramique

Phelsuma
 Share

Recommended Posts

Dat is ook mijn ervaring Kees. de Opus heb ik zelf alleen een keer beluisterd met een paar Pass monoblokken (de X600?) en dat klonk erg goed.

Ik gebruik zelf een paar Krell FPB250M mono's op een paar Avalon Arcus.

ik denk dat audio research en zeker de vt100 (heeft genoeg kracht) zeer geschikt is voor avalon speakers

audio research heeft een wat zachter karakter is mischien wat langzamer dan transistor bakken maar als je er van houd wil je nooit meer wat anders

denk er wel aan dat je een goede speakerkabel gebruikt bv magnum serie van MIT

[...] een snelle versterker [...]

Wat is snel?

Mijn buizen versterker:

slew rate 60 V/us

rise time 1 us

bandbreedte 1Hz -350KHz

Ik zie menig MOSFET bak met gelijksoortige cijfers en die worden vaak als "snel" bestempeld.

Wat doet een snelle versterker anders met een luidspreker dan een langzame? Als ik het goed begrijp worden deze parameters onbelast gemeten, wat is dan vervolgens de invloed van de dempingsfactor op het hoorbare resultaat?

Kortom, wat betekend dat, "een snelle versterker"?

Er is dus een rechtstreeks verband tussen bandbreedte en snelheid van een versterker.

Weer wat geleerd :D

Ik zou eerder zeggen dat er een verband is tussen de hoogste onvervormde frequentie en de 'snelheid' van een versterker en dus niet tussen de bandbreedte en de snelheid :rolleyes::) Als je een versterker 'snel' noemt als ie een hoge 'slew rate' heeft, dan kan ie ook hoge frequenties weergeven. Maar dat ie hoge frequenties kan weergeven, zegt nog niks over de bandbreedte. Die is immers ook afhankelijk van de laagste onvervormde frequentie die de versterker kan weergeven (er vanuit gaande dat alle frequenties daar tussenin ook weergegeven kunnen worden; geen geneuzel met notch filters en zo ;) )...

ik heb avatar aangestuurd met vt100 en ben zeer tevreden en volgens mij is opus ceramique nog makkelijker aan te sturen maar ik zeg dat je wel een goede speaker kabel moet gebruiken

ik heb niet het gevoel dat ik snelheid mis

een geluid wat je trommelvlies streeld is zeker aangenaam

gewoon proberen als je in deze klasse gaat kijken mag en kan je alles uitproberen

Ik heb zelf voor de grap wel eens bij Avalon gekeken. In ieder geval niet te combineren met mijn 70 watt buizenversterker. IK snap ook niet waarom ze deze LS niet wat gevoeliger bouwen.

Dat neemt niet weg dat ik de bezitter van de Avalons van harte feliciteer. Ik vind dat hij het belastingtechnisch ook leuk heeft uitgezocht. Het zei hem van harte gegund.

Groet,