Manus Posted 2 mei 2006 Report Share Posted 2 mei 2006 Zojuist meegekregen van Sense of Music om uit te proberen: deze mooie phono pre van Jasmine, de LP 2.0. Klinkt zo op het eerste gehoor niet bijzonder. Maar na een tijdje luisteren is dat juist denk ik de kracht. Mooi helder, maar terughoudend. Behoorlijk schoon al (bijna geen ruis als ik hem maximaal zet). En dan is het nog niet eens de gemodde versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 mei 2006 Report Share Posted 2 mei 2006 [...]Klinkt zo op het eerste gehoor niet bijzonder. [...] Dat zijn de beste! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 mei 2006 Author Report Share Posted 2 mei 2006 [...]Klinkt zo op het eerste gehoor niet bijzonder. [...] Dat zijn de beste! Groet, Jacco Ik blijf luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Mooie verlichting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Idd een mooi kastje! Gebruik je hem met een MM of MC? Veel luisterplezier gewenst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Zo te zien zijn het twee kastjes. 1-tje voor de voeding?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 mei 2006 Author Report Share Posted 4 mei 2006 Idd een mooi kastje!Gebruik je hem met een MM of MC? Veel luisterplezier gewenst! Ik gebruik hem met MM. Ik wil in de toekomst wel upgraden, ik draai nu nog met een Dual CS5000 en Ortofon OM20 Super. Niet beroerd, maar dat kan nog veel mooier. Ik vind de Jasmine in elk geval mooi open en fris klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 4 mei 2006 Author Report Share Posted 4 mei 2006 Zo te zien zijn het twee kastjes. 1-tje voor de voeding?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 De Jasmine klinkt met de dag mooier. Moeilijk te omschrijven wat er precies verandert. Ik heb het idee dat het beeld wat dieper wordt. Veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Hiervoor heb ik de Gram Amp 2 SE uitgeprobeerd. Ook een fijne phono pre. Iets feller, de muziek 'knalde' meer, stond bijna voor mijn neus. Ook iets meer ruis. De Jasmine is rustiger, terughoudender. Meer ontspannen. Dat bevalt me wel. Maar goed, er zijn natuurlijk nog meer van dit soort spulletjes. Mogelijk probeer ik er nog een stel uit, allemaal in de prijsklasse tot zo'n 750 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Ik durf het je bijna niet voor te stellen, maarrreeuh:bluenote phono1 al geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 Ik durf het je bijna niet voor te stellen, maarrreeuh:bluenote phono1 al geprobeerd? Hoezo niet durven? Wat is de prijs ervan? Ik weet alleen niet of er dealers bij mij in de buurt zitten (Leiden). Of moet ik ervoor naar Sneek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Ik heb zelf die Phono1 van ze gekocht en ben hier lichtelijk gezegd nogal lyrisch over geweest. Sommigen hear vonden dat het nogal commercieel leek, en hebben dat ook nogal duidelijk geuit. Dessalniettemin is het nog steeds een wereldvoortrap, die je zeker kan beluisteren. Zie PM Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 Ik heb zelf die Phono1 van ze gekocht en ben hier lichtelijk gezegd nogal lyrisch over geweest. Sommigen hear vonden dat het nogal commercieel leek, en hebben dat ook nogal duidelijk geuit. Dessalniettemin is het nog steeds een wereldvoortrap, die je zeker kan beluisteren. Zie PM Greetz, Lestat Hoe zou je het geluid willen omschrijven? Ik heb overigens gezien dat de dichtstbijzijnde dealer in Zutphen zit. Moet eerlijk zeggen dat dat het enthousiasme iets tempert. Ook al omdat Sense of Music in Leiden nog geen kilometer bij me vandaan zit, eigenaar Ronald heel voorkomend, vriendelijk, behulpzaam en gemakkelijk is (klinkt misschien ook commercieel, maar ik heb echt geen belangen in die zaak) en verschillende phono-pre's in zijn assortiment heeft. Bovendien begin ik echt lyrisch te raken over de Jasmine. Ik heb er de specificaties eens bijgepakt en ik zie dat de S/Rverhouding t.o.v andere phono-pre's gunstig uitpakt. Voor zover alle opgegeven specifiacties uiteraard kloppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Geluidsomschrijving: Open, eerlijk en vooral ontzettend muzikaal!!! Laat je dan de afstand tot een dealer zwaarder wegen dan je eigen zuurverdiende geld uitgeven? Tuurlijk, als je met die Jasmine hebt wat je wilt hebben, prima! Maar ik durf te beweren dat je voor bijna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Dessalniettemin is het nog steeds een wereldvoortrap, die je zeker kan beluisteren. Lestat Die wel snel een brom veroorzaakt. Zoals ik al meerdere malen heb gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Tuurlijk, als je met die Jasmine hebt wat je wilt hebben, prima! Maar ik durf te beweren dat je voor bijna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Absoluut gelijk! Maar sinds wanneer kan vergelijken kwaad? Ik vind die jasmine ook best mooi, kan er alleen niet over oordelen in Manus' situatie/ componenteigenschappen.... Vandaar de aanbeveling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Dessalniettemin is het nog steeds een wereldvoortrap, die je zeker kan beluisteren. Lestat Die wel snel een brom veroorzaakt. Zoals ik al meerdere malen heb gelezen. Yep, je hebt gelijk! Is dat alleen niet een pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Absoluut gelijk! Maar sinds wanneer kan vergelijken kwaad? Ik vind die jasmine ook best mooi, kan er alleen niet over oordelen in Manus' situatie/ componenteigenschappen.... Vandaar de aanbeveling. Vergelijken kan zeker geen kwaad. Alleen had ik de indruk dat Manus behoorlijk onder de indruk was en is van de Jasmine. En dat het waarschijnlijk een blijvertje gaat worden. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Dessalniettemin is het nog steeds een wereldvoortrap, die je zeker kan beluisteren. Lestat Die wel snel een brom veroorzaakt. Zoals ik al meerdere malen heb gelezen. Yep, je hebt gelijk! Is dat alleen niet een pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Let wel: als je hem goed plaatst heb je geen brom!!!! hij kan brommen..... Hoe doet je Thorens het? Nog steeds tevreden? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Let wel: als je hem goed plaatst heb je geen brom!!!! hij kan brommen..... Klopt. Ik heb hem echt stil gekregen (kwa brom dan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 6 mei 2006 Author Report Share Posted 6 mei 2006 Absoluut gelijk! Maar sinds wanneer kan vergelijken kwaad? Ik vind die jasmine ook best mooi, kan er alleen niet over oordelen in Manus' situatie/ componenteigenschappen.... Vandaar de aanbeveling. Vergelijken kan zeker geen kwaad. Alleen had ik de indruk dat Manus behoorlijk onder de indruk was en is van de Jasmine. En dat het waarschijnlijk een blijvertje gaat worden. Frank. Een blijvertje? Dat zou heel goed kunnen. Ik ga hem nog steeds met de dag mooier vinden. Steeds opener. Enorm stil, mogelijk door de losse voeding. Tuurlijk, verder zoeken en luisteren kan geen kwaad. Maar de Jasmine vind ik fenomenaal. En ik lees ook over de brom van de Bluenote. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Let wel: als je hem goed plaatst heb je geen brom!!!! hij kan brommen..... Hoe doet je Thorens het? Nog steeds tevreden? Greetz, Lestat Ik kan mij voorstellen dat een boel mensen de moeite niet willen of kunnen nemen om de brom aan te pakken, terwijl deze trap het wel waard is. Daarom had ik als fabrikant zijnde de afscherming onderhanden genomen. Was de totaalprijs wel iets hoger uit gevallen, maar was wel aantrekkelijker geweest voor de potentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 Voorlopig valt de Bluenote in elk geval voor mij af..... Ik las net weer een berichtje van iemand in de recensies-afdeling iemand die er eentje had met een brom. Daar heeft de Jasmine in elk geval geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts