Jump to content

Furutech RD2

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Het is zo gemakkelijk om iets af te kraken of er de draak mee te steken.

Tja, Furutech maakt het 'ons' ook wel erg makkelijk, vind je niet? ;)

Furutech maakt het jullie heel erg moeilijk bedoel je?

Anders was dit onderwerp allang van de baan of niet soms?

Of is het soms tijd verdrijf?

Pas als iedereen het met elkaar eens is, zou een zo'n topic niet meer gepost worden. Maar het is hear niet waarschijnlijk dat 'we' het eens worden. Dus er blijft gepost worden...

Tijd verdrijf is het natuurlijk ook. Dit hele forum is toch tijdverdrijf?

Dus als iemand het in simpele woorden kan uitleggen zou dat erg nuttig zijn.

Denk dat dat ijdele hoop is.

Bij de streng gereformeerde Kattekers hier een stukje verderop hoef ik ook niet met kerkgeschiedenis aan te komen. Sterker nog, zoiets is levensgevaarlijk .... ;)

Beste S000.......,

Ik waardeer je poging om iets uit te leggen maar het Redbook in 10 zinnen samenvatten ??? Dan zou dat rooie boek ook wel wat dunner kunnen :D

Overigens lijkt mij dat Hear tamelijk zinloos want degenen die het snappen weten al hoe dat in elkaar steekt en de rest kan er waarschijnlijk geen touw aan vast knopen.

;)

Ach, kan nooit kwaad om wat kennisverdieping na te streven.

Ik vind deze pagina (van een geacht forum lid) wel aardig

http://www.specmail.nl/digital/digit1.htm

Hoewel het hier en daar ook wat te kort is om het echt te kunnen volgen (imo)

degenen die het snappen weten al hoe dat in elkaar steekt en de rest kan er waarschijnlijk geen touw aan vast knopen.

Tja degenen die snappen hoe cd werkt zijn meteen genezen van demagnetiseerders en jitterkoorts. Dus als iemand het in simpele woorden kan uitleggen zou dat erg nuttig zijn.

Ik deed mijn best... :(

Misschien op deze manier (en nog fouter):

Stel dat in een 14 bits woord de kans dat 1 van de bitjes fout wordt uitgelezen gelijk is aan 1 op de duizend. Stel we toveren uit het 8 bits woord een 14 bits woord. Nu mag van dit 14 bits woord 2 bitjes fout zijn, en dan nog is het 8 bits woord foutloos te achterhalen. Er treedt pas in dit 8 bits woord een fout op als er 3 bitjes fout zijn uitgelezen in het 14 bits woord. Deze kans is (1/1000)^3 en dat is 1 op de miljard. In het echt is de kans nog kleiner, maar deze berekening impliceert 1 leesfout op 3 uur luisteren. Erg knap als je dat hoort, nog knapper als een demagnetizer dit aantal leesfouten naar beneden brengt (fysisch onmogelijk), en superknap als je, mocht dat het geval zijn, dit ook nog kan horen.

Beste S000....

Lees even wat de bedoeling van die EFM encoding is.

http://www.ee.washington.edu/conselec/CE/k...audio2/95x7.htm

"EFM means Eight to Fourteen Modulation and is an incredibly clever way of reducing errors. The idea is to minimize the number of 0 to 1 and 1-0 transitions -- thus avoiding small pits. In EFM only those combinations of bits are used in which more than two but less than 10 zeros appear continuously."

;)

Beste S000....

Lees even wat de bedoeling van die EFM encoding is.

http://www.ee.washington.edu/conselec/CE/k...audio2/95x7.htm

"EFM means Eight to Fourteen Modulation and is an incredibly clever way of reducing errors. The idea is to minimize the number of 0 to 1 and 1-0 transitions -- thus avoiding small pits. In EFM only those combinations of bits are used in which more than two but less than 10 zeros appear continuously."

;)

Bedankt voor de tip. Dit ben ik niet eerder tegengekomen. Het ging mij in die post echter helemaal niet om EFM maar gewoon om hoe klein je de kans op een leesfout kunt krijgen.

Nou, zitten er krasjes of stofjes op een CD dan helpt EFM encoding ook niet hoor, dan moet de error correctie met CIRC aan het werk.

;)

Ik heb mij laten vertellen dat die EF modulatie het doorslaande succes was van de cd in technisch opzicht. Dat eea erg efficient afgehandeld bleek te kunnen worden. Die Reed-Solomon code is ook noodzakelijk om te kunnen garanderen dat de meeste alledaagse fouten gecorrigeerd kunnen worden. Maar niet alle. In dat opzicht zijn audio-cd's veel minder robust dan data cd's. Toch werkt het probleemloos in 99% van de gevallen.

Groet,

Jacco

Bedankt voor alle uitleg, S884, maar ik begrijp er niets van. Ik vind het te moeilijk. Maar nogmaals, bedankt voor de moeite!

Ga meer voor vreselijk saai.

Vergeleken met bezigzijn met muziek is alles saai.

Ik was vanochtend nog effe bezig met mijn meissie. Niks saai hoor...

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

En dan nog zo laat op?

Wees blij dat er niet gemeten is :D:D:D:D

Zou het? Daar zie ik Jacco wel voor aan ...... :P;)

B)

Groet,

Jacco

En dan nog zo laat op?

Wees blij dat er niet gemeten is :D:D:D:D

Zou het? Daar zie ik Jacco wel voor aan ...... :P;)

B)

Mijn rollmate is niet opgewassen tegen de lengte van mijn ***... Dan loopt ie vast...

;)

Groet,

Jacco

Mijn rollmate is niet opgewassen tegen de lengte van mijn ***... Dan loopt ie vast...

;)

Groet,

Jacco

Dan heb je het iig wel geprobeerd :lol:

Ja, wat denk jij dan?

B)

Groet,

Jacco

• 10 months later...

Gisteren bij een vriend wezen luisteren naar het effect van deze RD 2.

3 van m'n LP's behandeld; de eerste leverde voor mij geen hoorbare verandering op.

Nummer 2 en 3 leken wel iets van verbetering te laten horen.

Het geluid leek "vloeibaarder" te worden.

Ook leek het alsof het geluidsplaatje een stuk naar voren geschoven werd.

1000 euro vind ik echter te duur voor wat dit apparaat kan.

;)

waren de 3 lp's vantevoren erg statisch geladen?

ik was nl. al mijn platen direct na aankoop met disco-antistat (heet nu anders) waardoor ze niet meer statisch zijn, geen stof aantrekken, en vasthouden, noch knetteren.

De platen had ik (weken en maanden geleden) gewassen op de Okki Nokki met Pebbels.

Gisteren avond eerst geluisterd, daarna nog eens met L'Art du Son op een Nitty Gritty gewassen, daarna gezapt.

Volgens mij is jouw conclusie dezelfde als de mijne, The Ark! :rolleyes:

Gisteren bij een vriend wezen luisteren naar het effect van deze RD 2.

3 van m'n LP's behandeld; de eerste leverde voor mij geen hoorbare verandering op.

Nummer 2 en 3 leken wel iets van verbetering te laten horen.

Het geluid leek "vloeibaarder" te worden.

Ook leek het alsof het geluidsplaatje een stuk naar voren geschoven werd.

1000 euro vind ik echter te duur voor wat dit apparaat kan.

;)

Zo, ben je weer eens bij Luc geweest :P;)

Hij is erg lyrisch over dat ding. Ik heb er nog geen kennis mee gemaakt. Bovendien vind ik 't ding erg duur (absoluut gezien). Met