rein56 Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Onderhand op alle forums verschillende ,alen om advies gevraagd omtrent de aanschaf van een cd speler. Ik weet dat je moet luisteren, maar gebruikte spelers gaan luisteren door het hele land is niet makkelijk en kost tijd die ik niet genoeg heb. Vauit al het gebodene de volgende shortlist gemaakt: 1- Copland cda 266, 7 jaar oud en voorzien van een nieuwe laser, prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Die Rega Jupiter schijnt een "kraker"te zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Als ik nu een CD speler zou moeten kopen, zou ik zeker de Cambridge Azur 640 gaan beluisteren (rond 400 euro nieuw). In de wat hogere prijsklasse zou ik eens kijken naar de Lyngdorf CD-1 Kortom, daar heb je dus niet veel aan Een Copland lijkt me ook mooi, maar 7 jaar oud... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Voor ongeveer de prijs van de tweedehands Rega koop je nu de nieuwe Rega -ik geloof de Apollo- die volgens meerdere reviews zijn gerenommeerde (en duurdere) voorgangers veruit de baas is. De keus kan snel gemaakt zijn dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Voor ongeveer de prijs van de tweedehands Rega koop je nu de nieuwe Rega -ik geloof de Apollo- die volgens meerdere reviews zijn gerenommeerde (en duurdere) voorgangers veruit de baas is. De keus kan snel gemaakt zijn dus... Alswe ons beperken tot enkel de genoemde zaken uit je shortlist zou ik ook de Rega nemen en inderdaad, dan de nieuwe. De Esounds klinken goed, alleen duiken de eerste problemen op in de USA met spelers die een jaar oud zijn. Ze hebben chronisch last betrouwbaarheidsproblemen, allemaal gerelateerd tot het loopwerk. Het lijkt erop dat ze afgekeurde loopwerken hebben gebruikt omdat bij andere typen/merken met hetzelfde loopwerk, ik meen Philips, deze problemen niet ontstaan, anders kan ik het niet verklaren. Ik zou de ESound om die reden altijd mijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Het zal een overbodige vraag zijn, maar waarom schaf je geen nieuwe aan? In de door jou genoemde prijsklasse is genoeg goeds te koop, inclusief garantie. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Marantz CD63MKIIki was indertijd een topper. Je zou ook kunnen overwegen om 'm te laten modificeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Die Azur 640 c zit volgens Audio ( duits magazine ) op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ik zou de REGA Jupiter nemen. Een hele goede speler. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Check de Rega Apollo, ik heb van velen gehoord dat deze weer behoorlijk beter is dan zijn voorgangers en niet eens zo duur.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Nou dat behoorlijk beter moet je denk ik met een korrel zout nemen. Dat zeggen ze altijd. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Onder de 100 euro moet je ook wel aan een Arcam Delta 70.2 kunnen komen. Maakt gebruik van legendarische Philips DAC TDA-1543. Iets duurder is de Marantz CD-63 Mk2 KI interessant, alhoewel die minder natuurlijk klinkt dan de Arcam maar daarentegen veel muziek luisterbaar maakt. Daarboven zijn ze veel duurder, een Mk1 versie van de Synthesis Pride of een Rega Apollo zijn twee echt hele goede cd-spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Marantz CD63MKIIki was indertijd een topper. Je zou ook kunnen overwegen om 'm te laten modificeren... Of zelf modificeren op diyaudio.com is er een topic van tientallen pagina's daarover.. Niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ik heb de Rega Apollo thuis beluisterd en vond m ronduit slecht. Ik heb een Philips CD650 uit 1987 staan en die speelde hem er vierkant (en dat is die Philips wel) uit. Hoog was mooi maar laag weinig strak en beeld was rommelig. Was misschien nog niet genoeg ingespeeld of zo, maar dat geloof ik niet. Toen een 2de hands Meridian G07 gekocht voor 1075eur. Verlichting, in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ik heb de Rega Apollo thuis beluisterd en vond m ronduit slecht. Ik heb een Philips CD650 uit 1987 staan en die speelde hem er vierkant (en dat is die Philips wel) uit. Hoog was mooi maar laag weinig strak en beeld was rommelig. Was misschien nog niet genoeg ingespeeld of zo, maar dat geloof ik niet. Toen een 2de hands Meridian G07 gekocht voor 1075eur. Verlichting, in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Het nieuwe model is wel de Rega Apollo 2, niet de oorspronkelijke Apollo dus.... ik weet niet welke jij hebt beluisterd? Apollo 2? Is er dus eigenlijk al een Mk2 versie van de Rega Apollo? Hij bestaat nog maar net! Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Heb degene beluisterd die zon 6 maanden uit is (ik hoop dat dat de laatste is..). Vond het overigens ook een bouwkwaliteit van weinig (scheef gewoon). Sorry hoor, kan er weinig aan doen. Voel me bijna schuldig maar het was toch echt zo. Vergelijk hem, zet hem naast een Meridian of een Marantz, Denon en je hoort gewoon dat het niet zon top speler is.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Het nieuwe model is wel de Rega Apollo 2, niet de oorspronkelijke Apollo dus Er is bij mijn weten ook nooit een Apollo (mk1) geweest. Alleen de Planet en de Jupiter. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Het nieuwe model is wel de Rega Apollo 2, niet de oorspronkelijke Apollo dus Er is bij mijn weten ook nooit een Apollo (mk1) geweest. Alleen de Planet en de Jupiter. Mvg, Alco Inderdaad, die is er niet gew Link to comment Share on other sites More sharing options...
rein56 Posted 4 mei 2006 Author Report Share Posted 4 mei 2006 Ik ben tot deze shortlist gekomen door het lezen van de verschillende forums, het inwinnen van adviezen van deze en gene en het luisteren van de verschillende spelers in verschilende sets. Mijn huidige speler stamt nog uit de set die ik in 1998/1999 heb samengesteld, namelijk een Rotel RA980 en RB980, bi-amped op B&W804Matrix luidsprekers. Na een jaar of 4 begon de set te vervelen en heb ik bij een winkel in de buurt eens geluisterd naar de Unison Unico versterker met Epos M5 luidsprekers. Ik vond dat geweldig. De Unico was wel aan de rpijzige kant en zo ben ik uitgekoken bij een 2e hands Copland CSA 28, eveneens een hybride versterker. Met deze versterker ben ik vervolgens eens bij een dealer gaan luisteren naar de combinatie met Totem Rokk luidsprekers en naast mijn Marantz speler ook de Rega Planet en Jupiter spelers. Nog mooier, maar poeh wat een prijzen. Besloten nog maar wat aan te klooien. Weer wat later in Duitsland opgelopen tegen een paar Totem Rainmaker speakers die ik in 2004 ook op de VAD had gehoord. De Totems werden aangeboden door een zaak die de aktiviteiten stopte, waardoor de prijs zeer aantrekkelijk was. Dat was stap 2, en nu het moment om de wizigingen af te maken. Dan ga je op basis van luisterervaringen, tests en wat je op de verschillende forums leest selecteren. Zo ben ik tot het lijstje gekomen, waar met name de Copland mee doet omdat die optisch een mooi geheel vormt met de rest. Overigens, een geheel nieuwe optie is dat ik misschien wel ga verhuizen, waardoor ik er mogelijk voor ga kiezen die verhuizing af te wachten en 1 keer helemaal ga uitpakken door iets geheel nieuws te gaan kopen. Maar goed, dit geeft je misschien wat inzicht hoe ik tot het lijstje ben gekomen. Rein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts