René N. Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Ik ga binnenkort naar Den Haag en wil er dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 mei 2006 Report Share Posted 3 mei 2006 Plaatboef vind ik wel prettig, al hebben ze blijkbaar geen geld om die afgeragde winkel eens wat prettiger te laten ogen. Maar een aardige eigenaar -al heb ik wel eens anders gehoord, blijkbaar vindt hij mij wel aardig..-Schuin daar tegenover zit een zaakje met alleen maar tweedehands, daar vind ik altijd wel iets van mijn gading. Vind ik echt een aanrader. ("Niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 Dank je Bart, Ga iig even naar de Plaatboef en "die andere". Verder niemand ervaring dus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Nee, al wonen er wel meer hearders in Den Haag dacht ik zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Ik ken jouw smaak niet, maar Lalaland is wel vrij specifiek. Zoals dit stukje op hun site ook aangeeft: 'La La Land heeft tevens de grootste en meest up-to-date collectie industri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Als je van jazz houdt dan kan ik het Jazz Center in de wagenstraat aanraden. En verder vind ik Bert's Records in de stationsstraat erg ok! Plaatboef koop ik ook veel. Lalaland heeft een vreselijke vrouw achter de balie staan.... ik koop daar niet meer. Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Als je van jazz houdt dan kan ik het Jazz Center in de wagenstraat aanraden.En verder vind ik Bert's Records in de stationsstraat erg ok! Plaatboef koop ik ook veel. Lalaland heeft een vreselijke vrouw achter de balie staan.... ik koop daar niet meer. Matthias. Ja, in het begin was ze erg aardig, maar later werd ze inderdaad nogal kribbig... Hmmmm, op de Stationsstraat, moet ik eens checken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Ik ken jouw smaak niet, maar Lalaland is wel vrij specifiek. Zoals dit stukje op hun site ook aangeeft: 'La La Land heeft tevens de grootste en meest up-to-date collectie industri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Ja, in het begin was ze erg aardig, maar later werd ze inderdaad nogal kribbig... Ik kwam een keertje binnen terwijl zij een blijkbaar slechte bui had. Ik was op zoek naar een cd (koop niet altijd vinyl) die zij niet kon vinden maar wel zou hebben. Vervolgens belde ze een ander personeelslid om te vragen waar de inhoud van het wel gevonden hoesje was.... toen er een scheldkannonade ("Ik laat je hier nooit meer werken...etc.") door de telefoon volgde hield ik het voor gezien. Maar zo zijn er meer voorbeelden van haar. Een vriend van mij wilde graag even een bijzondere box bekijken die achter haar op de kast stond. Dat kon niet... dan kon ze wel bezig blijven..... ???? Blijkbaar verkoopt ze het liefst aan het door haar gewenste publiek. Oh ja, nog eentje dan.... Ik wilde een hiphop plaat kopen maar wilde eerst even luisteren. Dat kon niet want ze had hem niet op cd en de lp zat dicht geseald. Maar als ik hem nou even bij de Plato ging luisteren kon ik hem natuurlijk altijd komen halen. Dat deed ze wel vaker zo zei ze... Dit zijn overigens eigen ervaringen en niet onder het mom om een winkel te benadelen. Enkel wat advies vooraf..... Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 Ja, in het begin was ze erg aardig, maar later werd ze inderdaad nogal kribbig... Ik kwam een keertje binnen terwijl zij een blijkbaar slechte bui had. Ik was op zoek naar een cd (koop niet altijd vinyl) die zij niet kon vinden maar wel zou hebben. Vervolgens belde ze een ander personeelslid om te vragen waar de inhoud van het wel gevonden hoesje was.... toen er een scheldkannonade ("Ik laat je hier nooit meer werken...etc.") door de telefoon volgde hield ik het voor gezien. Maar zo zijn er meer voorbeelden van haar. Een vriend van mij wilde graag even een bijzondere box bekijken die achter haar op de kast stond. Dat kon niet... dan kon ze wel bezig blijven..... ???? Blijkbaar verkoopt ze het liefst aan het door haar gewenste publiek. Oh ja, nog eentje dan.... Ik wilde een hiphop plaat kopen maar wilde eerst even luisteren. Dat kon niet want ze had hem niet op cd en de lp zat dicht geseald. Maar als ik hem nou even bij de Plato ging luisteren kon ik hem natuurlijk altijd komen halen. Dat deed ze wel vaker zo zei ze... Dit zijn overigens eigen ervaringen en niet onder het mom om een winkel te benadelen. Enkel wat advies vooraf..... Matthias. Van die dichtgesealde LP's, tsja, ik heb ook wel eens een plaat bij haar gekocht, en ze was heel voorzichtig met het plastic er omheen, en de stickers die erop zaten. Ik geef daar weinig om, maar zij vindt dat heel belangrijk. Dat vind ik dan weer positief. Maar 'het door haar gewenste publiek', daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Dus volgende keer eerst even stoppen bij de High Tech, even een lange leren Herr Flick-jas aanschaffen, je haar zwart verven en gedeeltelijk je schedel kaalscheren, wat piercings e.d. in je kop schieten, paar tattootjes erbij, nog wat latex kleding, heel depressief kijken, en moet jij es opletten hoe aardig ze dan tegen je doet! (Niet dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 mei 2006 Author Report Share Posted 6 mei 2006 Vandaag dus naar Den Haag geweest. De aanleiding was een fotoexpositie van Loretta Lux in het Fotomuseum, en daarvoor dus even een paar platenzaken bezocht. Ik ben wel met lege handen thuisgekomen, want ik zocht een paar titels die erg moeilijk te verkrijgen zijn, dus het was een beetje zappend langs de zaken die een beetje bij elkaar in de buurt lagen De Plaatboef was wel aardig, met een gemiddelde grootte en collectie. Empire heeft een mooie grote collectie, daar zou ik wel vaker eens willen rondneuzen . Bij La La Land stond nu een aardige heer achter de toonbank en de collectie nieuw vinyl is wel redelijk qua grootte met een paar mooie titels. Als laatste ben ik bij Any (A'damse Veerkade) geweest, maar dat is een heel sjofel zaakje en niet my cup of tea Dank voor jullie reactie's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Any op de A'damse Veerkade heb ik onlangs ontdekt, daar vond ik een heel obscuur Cocteau Twins-plaatje, helaas had ik te weinig cash op zak, en kan je er niet pinnen Ja, vage tent, vooral veel hippiemuziek geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts