Jeannieboy Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ben net nieuw op dit forum en wil graag gebruik maken van de aanwezige kennis op het gebied van draaitafeltechniek. Wat is er nl aan de hand......ik ben in het bezit van een Dual draaitafel ,oud beestje maar werkt verder nog perfect,die te vroeg afslaat. Enige tijd terug was het moertje van de lifthandel in de draaitafel gevallen, dit heb ik kunnen verhelpen, draaitafel uit de onderconsole moertje er weer op en voila. Waarschijnlijk heb ik toen iets ontregelt waardoor hij nu te vroeg afslaat. De arm komt voordat de kant is afgelopen te vroeg omhoog. Voor de rest werkt ie nog perfect alleen vraag ik me af of er ergens een "afsteltool" bestaat om dit probleem op te lossen zodat ik weer mijn hele lp's kan draaien zonder dat ik het laatste stukje mis. Ik zou hiermee erg geholpen zijn, omdat ik mijn platencollectie nog regelmatig draai en het wel leuk zou zijn om mijn platen volledig te kunnen afspelen. Alvast erg bedankt voor de te nemen moeite. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Even in zijn algemeenheid, want ik weet niet welke Dual je hebt. Zo'n afslag werkt vaak met een optisch sensortje, wat op een gegeven moment wordt afgedekt. In mijn draaitafel is dat een klein waaiervormig plaatje, dat met de arm meebeweegt. Als je nu bij de reparatie tegen dat plaatje gestoten hebt, dan kan dat ontregeld zijn. Een beetje verdraaien tegen de klok in kan dan al voldoende zijn. Wel tegelijkertijd de arm fixeren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 Hoi Kan je niet helpen ivm je Dual maar mn oude Yamaha had een draaiknopje met optisch oogje denk ik, waarmee je de afslag kon bepalen. Was zeer handig omwille van 45T die een kortere uitloop hebben... waarschijnlijk is het zoeiets succes en welkom Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 platoo er even af en ff de rest omhoog doen zo dat je er onder kan kijke dan zie je wat er gebeurt als je de arm beweegt bij de mijne 506-1 is het een meganisch iets wat de afslag regelt en das te stellen .......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 6 mei 2006 Report Share Posted 6 mei 2006 platoo er even af en ff de rest omhoog doen zo dat je er onder kan kijke dan zie je wat er gebeurt als je de arm beweegt bij de mijne 506-1 is het een meganisch iets wat de afslag regelt en das te stellen .......... Zou best kunnen kloppen Luxman. Ik had vroeger ook een Dual en die afslagautomaat was ook mechanisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Mijn Dual cs130 heeft een afstelschroef, ergens bij de arm-voet, waarmee het afslagpunt is af te regelen. Ik denk dat alle Duals zoiets zullen hebben. Je moet even in da handleiding van de 512 zoeken, daar staat het vast in. Hier een site over o.a. Duals; http://www.ol-technik.de/Dual/dualindexdeutsch.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Een tip (die vermoedelijk bij een aantal mensen de nekharen en wenkbrauwen zal doen rijzen): Mijn cs-455 met automatische afslag kende dit probleem bij 78-toerenplaten, waarvoor ik deze juist speciaal had gekocht. De labeldiameter daarvan is kleiner dan bij 45- en 33-toerenplaten. Voordat de muziek be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts