Headshell Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Op A.- Freaks ben ik dus al vrij ver met mijn topic waarin ik theoretisch artikelen uit het verleden over het verschijnsel DT bespreek. Ik heb nu 3 artikelen besproken. Het topic heet: gelezen: artikel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Oftewel: dear dus. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Wat wil je nu? Dat we dat allemaal gaan doornemen? Ik begrijp heel goed dat er maanden van werk van jou in zit. Maar wat zijn jouw conclusies? Het heldere verhaal ontbreekt. Wat zijn de reacties (samengevat in 1 volzin) op dat andere forum? Laten ze je maar een beetje gaan of gaan ze in discussie? Begrijp me niet verkeerd, wat is de bedoeling van deze draad voor jou? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 4 mei 2006 Author Report Share Posted 4 mei 2006 Wat wil je nu? Dat we dat allemaal gaan doornemen? Ik begrijp heel goed dat er maanden van werk van jou in zit. Maar wat zijn jouw conclusies? Het heldere verhaal ontbreekt. Wat zijn de reacties (samengevat in 1 volzin) op dat andere forum? Laten ze je maar een beetje gaan of gaan ze in discussie? Begrijp me niet verkeerd, wat is de bedoeling van deze draad voor jou? Groet, Jacco Hee Jacco, het valt wel mee op A.freaks. En jij valt ook mee. En ik vind lezen over DT's gewoon leuk. Al decennia. Hobby. Goeie vragen kan jij stellen. Het heldere verhaal ontbreekt echter niet, mi. Vooral je vraag : "Wat wil je nu" is hoopgevend en geniaal. In het zakenleven zeggen alle dozensjouwers dat: Wat wil je nou, wat wil je nou. Ze duwen je dus alleen maar van zich af. Hun goed recht. Ze kunnen namelijk ook niet anders. John de Wolf- types. Ik wil mensen in staat stellen op een mi. redelijk toegankelijke manier theoretische kennis op te doen over DT's. De echte conclusies komen meer aan het eind in die topic. Ik bedoel: aan het eind van wat er nu in is opgenomen. Eerst zet ik gewoon dingen naast elkaar die ik nodig vind om te lezen. Ik beschrijf wat in mooie artikelen staat. Toegankelijk, hoop ik. En dat wil ik. Ik heb op A, freaks een discussie gehad met een zekere Onno en ook elders met degene die me de artikelen bezorgden. Ik meende zelf aardig te weten wat de maatgevende parameters waren. Ik wist ook dat ik al minder eenzijdig dacht dan de twee genoemde personen. Omdat ik al decennia meeloop welteverstaan. Dus niet eigen verdienste maar lang studeren. Maar allebei zeiden ze: het gaat om de armmassa. Door de laatste artikelen die ik las ben ik weer verder gekomen, Denk ik. Het dilemma komt bij mij neer op: kan ik echt met de rf hoger dan 10Hz? Kijk, voor mij zijn het allemaal heldere verhalen. Ze ontbreken dus niet. Je kan het volgen als je wat dieper in de stof zit. Betekent toch dat je ook Ladegaard en zo echt gaat downloaden en doornemen. Als je een te grote afstand bewaart, om wat voor reden ook, kom je er niet snel tussen. Ik besef echt wel dat een bepaalde mate van kennis nodig is. Maar dat heb jij toch wel? Ik heb geen enkel idee hoeveel mensen de topic goed doornemen. Maar ik heb wel voor het eerst een verzameling gemaakt van verschillnde teksten die ik her en der als een sassende hond heb gedeponeerd. Ik meen hier en daar namelijk vrij toegankelijke inleidingen te hebben geplaatst. De reacties in die paar jaar wijzen er ook wel op. Schattig is ook het gegeven dat veel forumbezoekers in Nederland zo lekker kunnen aanschoppen tegen principes die in het buitenland vaak zeer bewust worden bevestigd. Als een nederlandse hifi - journalist of forum- bezoeker ergens tegeningaat zegt hij gewoon dat je er de ballen verstand van hebt en komt niet met concrete in houdelijke argumenten. Dat treft me altijd wel. Ik ben er nu achter dat er vrij veel nog niet echt in methoden is uitgewerkt op het vlak van DT's. Zodat we niet echt lijnen kunne trekken voor toelaatbare waarden van parameters. Omdat we te vroeg zijn gestopt met in het openbaar gepubliceerde research. De ontwerper graaft zich dan ook in en verschuilt zich nu achter de hoge prijs en achter ontoegankelijkheid. geldt niet voor heer vdHul, bijv, warmee je gewoon open kunt praten. Anderen worden domweg kwaad of verschuilen zich. Voorbeeld: die zoon van de oprichter van Clearaudio, Johan, de ex- importeur, veel VPI- enthousiastelingen en Maurizio, onze italiaanse vriend. Maar ik heb best een helder verhaal.Stel maar een vraag. Ik heb bijv 6 freq. - gebieden ontdekt in de doorgelezen artikelen, waarin verschillende parameters een prachtige rol spelen. Iedereen mag zerggen: mijn oren vertellen dat je mis zit. Maar dat geldt voor mij niet als een concreet gefundeerde mening met inhoudelijk gebaseerde argumenten. En daar blijf ik wel naar zoeken. Dat is mijn fout, denk ik! Daarom zeg jij misschien ook , dat je geen helder verhaal ziet, omdat je nog niet kunt geloven hoeveel we er wel met zekerheid van weten. Weet je, ik ben drie jaar geleden op de ned fora voorzichtig begonnen met praten over de diepe achtergronden van DT's. En ik zit nog steeds op de fora, behalve natuurlijk op Hifi .F. Om begrijpelijke redenen. Maar al die tijd kreeg je weer een trap van de gebruikelijke schreeuwers, die werkten vanuit hun intuitie. Nou, dat went, hoor. Op den duur vind je toch erkenning. Kan niet anders. Ik wil in dit topic best mijn conclusies geven. Want ik meen dat ik vrij ver ben nu. Maar er zit nog veel meer interessants in die stapel die ik van een soort hifi- Stig heb gekregen. Ik heb de stapel verdeeld in twee groepen van ieder ong. 50 artikelen. de ebne groep is toegankelijk, sappig en toch belangwekkend. De andere groep is een taaie massa formules. Ik ben dus nog niet rond met de commentaren. Maar wie er echt aan sabbelt allemaal weet ik ook niet. Zo te horen ga jij er ook niet echt in lezen. Klopt. Veel hobbyisten zien er geen brood in. Maar van jou had ik het anders verwacht. Maar wat vinden de Behringer- fans Hear er dan van? En de wat meer theoretisch gefundeerde eigenaars van Morch - armen en zo? Die kunnen toch wel wat theoretische zinnetjes kouwen? Vandaag kreeg ik daar van een hele aardige bezoeker , die het een beetje had doorgenomen een hele leuke vraag. Joh, dat is toch al genoeg? Ik blijf er toch wel lol in houden hoor. Volhoudertje. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 mei 2006 Report Share Posted 4 mei 2006 Ik begrijp je intentie, Headshell. Je bedelft de lezer met dusdanig veel informatie, dat het moeilijk wordt om er gegevens uit halen. Is niet negatief bedoeld, echt niet. Ik begrijp uit jouw postings dat je je hele ziel en zaligheid erin gelegd hebt. Dat blijkt vooral uit jouw omvangrijkheid qua informatie. Dat het soms theoretisch wordt, is voor mensen als ik goed te volgen. Maar ik stel ook vaak vragen, en jij ook: "Eigen commentaar" voeg jij ook vaak toe aan een artikel. En dat is goed. Begrijp me niet verkeerd. Het geschrevene is vaak een zwakke afspiegeling van het gesprokene. Toch mis ik een essentie, een bondige samenvatting van al hetgeen jou bezighoudt. Ok, het zijn misschien 3 artikelen/theorieen, maar je zou er wat specifieker in kunnen zijn. Bijvoorbeeld het idee dat een "behandelde" plaat 0.09 in wrijvingscoefficient wint (en nooit verliest), is een mooi uitganspunt. Het komt alleen niet tot volle wasdom in hetgeen wat je wil zeggen. Dit is maar een klein voorbeeld. Ik kan mij zo voorstellen dat je nog veel meer dingen wil zeggen. Ze komen alleen niet uit de verf. En dat vind ik jammer. Ik denk dat je meer te vertellen hebt dan dat je aan kunt. Doe het stapje voor stapje. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 Ik begrijp je intentie, Headshell. Je bedelft de lezer met dusdanig veel informatie, dat het moeilijk wordt om er gegevens uit halen. Is niet negatief bedoeld, echt niet. Ik begrijp uit jouw postings dat je je hele ziel en zaligheid erin gelegd hebt. Dat blijkt vooral uit jouw omvangrijkheid qua informatie. Dat het soms theoretisch wordt, is voor mensen als ik goed te volgen. Maar ik stel ook vaak vragen, en jij ook: "Eigen commentaar" voeg jij ook vaak toe aan een artikel. En dat is goed. Begrijp me niet verkeerd. Het geschrevene is vaak een zwakke afspiegeling van het gesprokene. Toch mis ik een essentie, een bondige samenvatting van al hetgeen jou bezighoudt. Ok, het zijn misschien 3 artikelen/theorieen, maar je zou er wat specifieker in kunnen zijn. Bijvoorbeeld het idee dat een "behandelde" plaat 0.09 in wrijvingscoefficient wint (en nooit verliest), is een mooi uitganspunt. Het komt alleen niet tot volle wasdom in hetgeen wat je wil zeggen. Dit is maar een klein voorbeeld. Ik kan mij zo voorstellen dat je nog veel meer dingen wil zeggen. Ze komen alleen niet uit de verf. En dat vind ik jammer. Ik denk dat je meer te vertellen hebt dan dat je aan kunt. Doe het stapje voor stapje. Groet, Jacco Je moet het niet zo dramatisch zien. Wat ik erbij schrijf dat boeit me gewonn ook allemaal. De essentie komt telkens ook ter sprake. Als iemand het geduld niet kan opbrengen om het in deze vorm te lezen, dan doet hij het gewoon niet. Graag of heel niet. Er zijn ook nog mensen die snel kunnen lezen en er zo de essentie uithalen. Ik vind dat ik best wel de essentie opschrijf uit een artikel. Maar ik kan over de drie artikelen misschien wel een voorlopige slotbeschouwing schrijven. Ik ben alleen bang dat ik dan elk begrip waar de gevorderde kenner al mee bekend is, eerst in geuren en kleuren zal moeten uitleggen. In die zin kan het voor mij niet stapje voor stapje. Ik ga namelijk uit van een zekere basiskennis. Maar wat ook een probleem is: ik heb het al jaren over de strekking van het artikel van P. Ladegaard. En ik krijg er ook wel reacties op. Maar ik denk dat niemand de moeite neemt om het te downloaden en te bestuderen. Verder is er ook de mogelijkheid om die drie of vier dingen die je niet direct snapt even te vragen. Scheelt me niks. Zoals ik het nu beschrijf meen ik het interessant te kunnen houden. En ik schrijf nou eenmaal zo. Je moet ook niet verwachten dat iedereen er meteen mee wegloopt! Ik debnk dat er binnenkort een voorlopige conclusie komt. Maar stel ook gerust vragen.. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 just say no! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 leuke artikelen jan, maar een beetje achterhaald sinds we het medium COMPACT DISC hebben, vind je niet? je bent 20 jaar te laat geboren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 leuke artikelen jan, maar een beetje achterhaald sinds we het medium COMPACT DISC hebben, vind je niet? je bent 20 jaar te laat geboren. Bedankt voor je compliment. Het moet gewoon leuk blijven. Klopt. Ik weet ook wel dat ik niet deug voor het onderwijs. Geen probleem hoor. Als iemand het wil lezen: okee. En die zijn er echt wel hoor. Maar, ik heb de lp- periode zelf meegemaakt. Dat scheelt een slok. Daarom bekijk ik die artikelen heel anders dan de nieuwere generatie. En ik heb zelf geweldige cd- s hoor. Maar het is net zoals bij alle hifi- uitvindingen: het onderlinge kwaliteitsverschil tussen de opnames overstijgt verre het verschil in kwaliteit tussen de uitvindingen. Ik vind die discussie over cd- lp echt zwaar overtrokken. Het lijkt wel rassen discriminatie, vind ik. Ook grote onzin. Wist je dat de individuele verschillen veel en veel groter zijn dan de verschillen tussen de gemiddelden van 2 rassen? Nee hoor. Ik heb wat extra moeite best over voor het beluisteren van een fijnzinnige lp. Vinyl heeft trouwens dat ondefinieerbaar- directe, en cd heeft iets van: o prima, het moet nu komen heeh? Hier heb je het. Precies op tijd toch? En dan hoor je als het ware iedereen zeggen: ja, precies op tijd. Maar het is zo gemaakt- op tijd. Dat is het , dacht ik. Het is niet speels genoeg. En zo zie ik mijn verslagjes ook. Ik schrijf ze uit de losse pols op en later breng ik er wat structuur in aan. Maar het origineel hou ik er echt wel bij. En ik let best wel op de essentie. Maar op de essentie, zoals ik die zelf zie. Trouwens, er komen nog links naar foto's van afbeeldingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 just say no! En deze dan: http://www.notmilk.com/ Hoor je Balkenende of Zalm ook nooit over heeh? Moet ook maar eens wat van gezegd worden. Het wordt namelijk steeds erger. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 Ik mis de essentie Goed. Ik zal een hoofdje: ESSENTIE opnemen in elk artikel. Maar ik heb toch ook al een hoofdje : "doel van het artikel" of "doel van het onderzoek"? Of lees je overal overheen? Of moet het een samenvatting van een samenvatting worden? En ik laat al zoveel weg. Dan is er ook geen gein meer aan. Wordt natuurlijk weer te onnozel of zo... Maar 78 reacties en 762 vertoningen, dat heb je best wel een publiek. En dan heb je ook nog de toekomstige fervente forumafzoekers, die er echt voldoening in beleven om kennis op te doen. Nee, het heeft best wel z'n nut..... En wat maakt het uit. Ik ben van de straat.... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 En ik heb zelf geweldige cd- s hoor. Maar het is net zoals bij alle hifi- uitvindingen: het onderlinge kwaliteitsverschil tussen de opnames overstijgt verre het verschil in kwaliteit tussen de uitvindingen. Dat is absoluut waar, ik draai zelfs veel MP3 via de PC naar de set, en menig mp3 album klinkt beter dan cds die ik in de kast heb staan. Een "slechte" opname kun je nooit meer iets geweldigs van maken, op welk medium je het ook afspeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 5 mei 2006 Report Share Posted 5 mei 2006 hoi Headshell Ik ga die artikelen zeker lezen hoor, heb er al een begin aan gemaakt. dat komt eigenlijk omdat ik sinds kort ook in het platenspeler wereldje gestapt ben. Maar moet nog veel leren Sodejuu hier op het forum heeft me al heel veel geleerd en wegwijs gemaakt . Nu ben ik bezig zelf een draaitafel te bouwen het word een massa loopwerk met een acryl plateau. De motor heb ik gekocht ,de arm (Scheu classic) en het lager ook. morgen ga ik weer verder met bouwen hij is bijna klaar laat maar komen je artikelen ik vind het allemaal reuze interessant. gr Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 5 mei 2006 Author Report Share Posted 5 mei 2006 hoi HeadshellIk ga die artikelen zeker lezen hoor, heb er al een begin aan gemaakt. dat komt eigenlijk omdat ik sinds kort ook in het platenspeler wereldje gestapt ben. Maar moet nog veel leren Sodejuu hier op het forum heeft me al heel veel geleerd en wegwijs gemaakt . Nu ben ik bezig zelf een draaitafel te bouwen het word een massa loopwerk met een acryl plateau. De motor heb ik gekocht ,de arm (Scheu classic) en het lager ook. morgen ga ik weer verder met bouwen hij is bijna klaar laat maar komen je artikelen ik vind het allemaal reuze interessant. gr Robert Dit vind ik nou leuk. DHZ-DT. Prachtig! Ik vind dat je een geweldig project aan het starten bent. En ik denk dat je het juiste virus hebt. Ik ken Sodeju van uiterlijk. Al dergelijke lui hebben thuis erg goei spelers staan hoor. En dan bedoel ik puur vinyl. Het is dood. Ja, amehoelah... Joh, ze hebben wel geringe verschillen in smaak. Maar ze lopen allemaal achter de zelfde uitvinding aan: DT. Maakt mij niet uit hoor. En: bedankt voor je reactie, helemaal niet erg als je in het begin niet alles weet. En als je een tijdje een verkeerd idee ergens over hebt: maakt me ook niet uit. Het moet gewoon leuk blijven. Maar je bent heel erg goed op koers, lijkt me. Heb je een vraag: kom er gerust mee. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 Ik heb in totaal 8 foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 8 mei 2006 Author Report Share Posted 8 mei 2006 De vraag naar de essentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 De vraag naar de essentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 8 mei 2006 Author Report Share Posted 8 mei 2006 De vraag naar de essentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Wanneer komen de aliens? Nou dit vind ik wel diep gaan hoor! Gaan jullie een TT zelf ontwerpen van scratch? Modificatie Agentschap oprichten? "Bij de MA kunt u een door de regering verplichtte afstelling en jaarlijkse controle van uw platenspelert laten uitvoeren, kijk in de gouden gids voor uw dichtstbijgelegen MA controle-centrum!" Nee serieus nu, ik heb niet echt vragen; ik heb 35 jaren lang mijn dwarskracht, naaldkracht, overhang en draaitafelsnelheid "beheerst", sinds ik op dit forum kom is daar naaldwegertje, Sheu, VTA, acoustiese demping, verbeterde bekabeling en polariteit bijgekomen, maar dit gaat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 8 mei 2006 Report Share Posted 8 mei 2006 Wanneer komen de aliens? Nou dit vind ik wel diep gaan hoor! Gaan jullie een TT zelf ontwerpen van scratch? Modificatie Agentschap oprichten? "Bij de MA kunt u een door de regering verplichtte afstelling en jaarlijkse controle van uw platenspelert laten uitvoeren, kijk in de gouden gids voor uw dichtstbijgelegen MA controle-centrum!" Nee serieus nu, ik heb niet echt vragen; alleen een opmerking: ik heb 35 jaren lang mijn dwarskracht, naaldkracht, overhang en draaitafelsnelheid "beheerst", sinds ik op dit forum kom is daar naaldwegertje, Sheu, VTA, acoustiese demping, verbeterde bekabeling, polariteit enz...bijgekomen, maar dit gaat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 8 mei 2006 Author Report Share Posted 8 mei 2006 <span style='font-family:Times'><span style='font-family:Impact'> Wanneer komen de aliens? Nou dit vind ik wel diep gaan hoor! Gaan jullie een TT zelf ontwerpen van scratch? Modificatie Agentschap oprichten? <span style='font-family:Impact'>"Bij de MA kunt u een door de regering verplichtte afstelling en jaarlijkse controle van uw platenspelert laten uitvoeren, kijk in de gouden gids voor uw dichtstbijgelegen MA controle-centrum!"</span></span> </span> Nee serieus nu, ik heb niet echt vragen; alleen een opmerking: ik heb 35 jaren lang mijn dwarskracht, naaldkracht, overhang en draaitafelsnelheid "beheerst", sinds ik op dit forum kom is daar naaldwegertje, Sheu, VTA, acoustiese demping, verbeterde bekabeling, polariteit enz...bijgekomen, maar dit gaat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 8 mei 2006 Author Report Share Posted 8 mei 2006 <span style='font-family:Times'><span style='font-family:Impact'> Wanneer komen de aliens? Nou dit vind ik wel diep gaan hoor! Gaan jullie een TT zelf ontwerpen van scratch? Modificatie Agentschap oprichten? <span style='font-family:Impact'>"Bij de MA kunt u een door de regering verplichtte afstelling en jaarlijkse controle van uw platenspelert laten uitvoeren, kijk in de gouden gids voor uw dichtstbijgelegen MA controle-centrum!"</span></span> </span> Nee serieus nu, ik heb niet echt vragen; alleen een opmerking: ik heb 35 jaren lang mijn dwarskracht, naaldkracht, overhang en draaitafelsnelheid "beheerst", sinds ik op dit forum kom is daar naaldwegertje, Sheu, VTA, acoustiese demping, verbeterde bekabeling, polariteit enz...bijgekomen, maar dit gaat z Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 9 mei 2006 Report Share Posted 9 mei 2006 Sorry about het twee keer posten, ik zat wat te klooien met lettertypes (en ik ben een computer-oen). Ben ook een platendraaier fan maar helaas zonder tijd (noch geld) om me er zeer diep in te verdiepen. Ik ben al blij met een beetje hardware-gemod en een goeie klank. nuff respect voor je creativiteit! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 9 mei 2006 Author Report Share Posted 9 mei 2006 Fan van platendraaiers. Prima toch. Hopelijk heb je gewoon wel de tijd om lp-s te draaien af en toe. Ik had ook al snel een eigen setje toen ik alleen woonde. Ik heb platenspelers altijd al leuk gevonden. Op dit forum maar ook op A.freaks, op vinyl engine, vinyl asylum, audiogon, diy audio , hifi choice forum, op het duitse aaa- forum en het dito dual- forum vind je veel mogelijkheden om af en toe op verloren momenten bij te blijven op dit gebied. Hoeft dus niet veel tijd te kosten. Het kan ook vluchtig blijven. Goed om te horen dat je tevreden bent met het klanknivo van je set. Ik heb ook niet zo'n groot budget maar wel redelijk wat tijd om wat dieper te graven. En ik doe aan draaitafel - dhz: armen en loopwerken. Vandaar. Blijf dit soort forums dus gewoon volgen. Je hebt er tenminste een gezonde belangstelling voor. Leuk om te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 15 mei 2006 Author Report Share Posted 15 mei 2006 . Toegevoegd in de topic op forum A.- Freaks : Villchur' s verhaal over zijn eigen AR- draaitafel. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts