Guest Hubertinus Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 In winkels luisteren is niet thuis luisteren. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 In winkels luisteren is niet thuis luisteren. Hubertinus Dat bedoel ik.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 In winkels luisteren is niet thuis luisteren. Hubertinus Tenzij je een week in de winkel blijft luisteren natuurlijk, lol Misschien moet je het zoals Andre al zegt zoeken in de bekabeling/speaker combinatie. Ik neem aan dat je voor een MIT hebt gekozen omdat het geheel een beetje scherp klonk? De B&W heeft een metalen tweeter en deze staat nu niet bekend om z'n zijdezachte weergave. Als je dan een MIT aansluit om het hoog wat aangenamer te laten klinken dan verdwijnt er m.i. behalve scherp hoog ook detailinformatie. Ik heb de 805 signature nooit gehoord maar wel andere B&W's met dezelfde tweeter. Is niet mijn smaak maar smaken verschillen gelukkig. Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 De B&W heeft een metalen tweeter en deze staat nu niet bekend om z'n zijdezachte weergave Over 't algemeen niet, maar de B&W is een uitzondering op de regel. (voor mij net iets te soft, en mist enige sprankeling, attack) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Koop een Harman Kardon HD-970. Ben je voor 400 Euro helemaal klaar. {Je vind 'm al voor 350 Euro}. Waarom duizenden Euro's over de balk gooien, als je voor een prikkie hetzelfde kan bereiken. SPECIFICATIONS: Signal Format Playback Sampling Frequency : 32 kHz to 96 kHz D/A Conversion : Multi-Level Delta-Sigma Oversampling : 24 Bits/384 kHz Asynchronous Sample Rate Convertor Discrete Analog Output Section Error Correction : CIRC System Frequency Response : 20 Hz - 20 kHz +0/-0.5dB Total Harmonic Distortion : <0.0009% @1kHz Playback Dynamic Range : > 116 dB Signal-to-Noise Ratio : 116 dB Channel Separation : > 115 dB Line-Level Output : 2.0 V General Power Requirement : 230V/50 Hz Power Consumption : <10 Watts (On) Dimensions (H x W x D) : 64 x 440 x 332mm Weight : 4.6kg Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 In winkels luisteren is niet thuis luisteren. Hubertinus Tenzij je een week in de winkel blijft luisteren natuurlijk, lol Misschien moet je het zoals Andre al zegt zoeken in de bekabeling/speaker combinatie. Ik neem aan dat je voor een MIT hebt gekozen omdat het geheel een beetje scherp klonk? De B&W heeft een metalen tweeter en deze staat nu niet bekend om z'n zijdezachte weergave. Als je dan een MIT aansluit om het hoog wat aangenamer te laten klinken dan verdwijnt er m.i. behalve scherp hoog ook detailinformatie. Ik heb de 805 signature nooit gehoord maar wel andere B&W's met dezelfde tweeter. Is niet mijn smaak maar smaken verschillen gelukkig. Groeten Paul Ik wissel de MIT interllink af af met de Audioquest, en op de Arcam vind ik de MIT lekkerder klinken, maar de verschillen zijn erg klein. Dus A - Arcam 92 met MIT en B is Opus met audioquest. Speakerkabel zijn ook van Audioquest, de Bedrocks. Dus de Opus/Logos/805's zijn is volledig Audioquest gelinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Niettemin werd er in winkels ook geen verschil gehoord, dan zijn ze maximaal erg klein te noemen, onafhankelijk van welke kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 In winkels luisteren is niet thuis luisteren. Hubertinus Tenzij je een week in de winkel blijft luisteren natuurlijk, lol Misschien moet je het zoals Andre al zegt zoeken in de bekabeling/speaker combinatie. Ik neem aan dat je voor een MIT hebt gekozen omdat het geheel een beetje scherp klonk? De B&W heeft een metalen tweeter en deze staat nu niet bekend om z'n zijdezachte weergave. Als je dan een MIT aansluit om het hoog wat aangenamer te laten klinken dan verdwijnt er m.i. behalve scherp hoog ook detailinformatie. Ik heb de 805 signature nooit gehoord maar wel andere B&W's met dezelfde tweeter. Is niet mijn smaak maar smaken verschillen gelukkig. Groeten Paul Ik wissel de MIT interllink af af met de Audioquest, en op de Arcam vind ik de MIT lekkerder klinken, maar de verschillen zijn erg klein. Dus A - Arcam 92 met MIT en B is Opus met audioquest. Speakerkabel zijn ook van Audioquest, de Bedrocks. Dus de Opus/Logos/805's zijn is volledig Audioquest gelinkt. In dat geval is het dus niet de MIT. Misschien moet je het eens gaan proberen met een goede losse DAC (is al eerder genoemd) Die geeft dan ook het voordeel dat je alle digitale audio via de DAC kunt laten lopen. Dus ook je DVD,PC etc. Bij mij was het inzetten van een losse DAC (Behringer UC) duidelijk hoorbaar. Zonder correctie ook. Maar ik was (ben) geen dure cd-speler gewend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 Niettemin werd er in winkels ook geen verschil gehoord, dan zijn ze maximaal erg klein te noemen, onafhankelijk van welke kabel. Even over de winkel. Ik heb mij speler mee genomen en A/B vergeleken. De verkoper was er ook een beetje stil van en moest toegeven ook weinig verschil e horen, Het ging om Arcan vs de Moon en de G08. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Niettemin werd er in winkels ook geen verschil gehoord, dan zijn ze maximaal erg klein te noemen, onafhankelijk van welke kabel. Even over de winkel. Ik heb mij speler mee genomen en A/B vergeleken. De verkoper was er ook een beetje stil van en moest toegeven ook weinig verschil e horen, Het ging om Arcan vs de Moon en de G08. Ik heb mijn M-Audio Super DAC, die ik prima vond, ooit vergeleken met een Arcam (weet type niet meer), en de verschillen waren zeer klein, waarbij ik ook geen voorkeur kon aangeven welke nu "beter" was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Niettemin werd er in winkels ook geen verschil gehoord, dan zijn ze maximaal erg klein te noemen, onafhankelijk van welke kabel. Even over de winkel. Ik heb mij speler mee genomen en A/B vergeleken. De verkoper was er ook een beetje stil van en moest toegeven ook weinig verschil e horen, Het ging om Arcan vs de Moon en de G08. Dat is ook het verneukeratieve aan A/B vergelijkingen bij cd-spelers. Op het eerste gehoor is er geen/weinig verschil. De verschillen komen pas na lang luisteren naar voren. Was de set in de winkel ongeveer gelijk aan de set die je nu hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 Niettemin werd er in winkels ook geen verschil gehoord, dan zijn ze maximaal erg klein te noemen, onafhankelijk van welke kabel. Even over de winkel. Ik heb mij speler mee genomen en A/B vergeleken. De verkoper was er ook een beetje stil van en moest toegeven ook weinig verschil e horen, Het ging om Arcan vs de Moon en de G08. Dat is ook het verneukeratieve aan A/B vergelijkingen bij cd-spelers. Op het eerste gehoor is er geen/weinig verschil. De verschillen komen pas na lang luisteren naar voren. Was de set in de winkel ongeveer gelijk aan de set die je nu hebt? Nee. Andere versterker en speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 Niettemin werd er in winkels ook geen verschil gehoord, dan zijn ze maximaal erg klein te noemen, onafhankelijk van welke kabel. Even over de winkel. Ik heb mij speler mee genomen en A/B vergeleken. De verkoper was er ook een beetje stil van en moest toegeven ook weinig verschil e horen, Het ging om Arcan vs de Moon en de G08. Dat is ook het verneukeratieve aan A/B vergelijkingen bij cd-spelers. Op het eerste gehoor is er geen/weinig verschil. De verschillen komen pas na lang luisteren naar voren. Was de set in de winkel ongeveer gelijk aan de set die je nu hebt? Nee. Andere versterker en speaker Overigens ben ik het niet helemaal eens met je mening over A/B testen. Voor 4k moet het een no brainer zijn. Zo was ik ook direkt enthusiast met de vervanging van de Sovtek buizen door Mullards. Helemaal top en voor maar 75 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Ik ben al een tijd zoekende naar een upgrade voor mijn Arcam 92 CD Speler. Het kan immers altijd beter zou je denken. Ik heb van alles geprobeerd en vergeleken met mijn eigen speler. Gamut, Meridian 588, G08, NAIM CDX2, Opus 21, Moon name it. Stuk voor stuk spelers die het in de reviews erg goed doen. Volgens mij ligt het niet aan mijn oren. Ik hoor bv wel het verschil tussen diverse buizen (bv Sovtek vs Mullard). Ook mijn vrouw, die ik verdenk betere oren te hebben dan ikzelf, hoort geen verschil tussen de de Arcam en de genoemde spelers. Verkopers reageren op de zelfde manier als ik de Arcam in de winkel met hun product vergelijk. Hoe zit dat nu? Is die Arcam nou zo super goed. Worden we met ons allen belazerd. Of is het verschil tussen duur/goed en heel duur/heel goed dusdannig klein dat een invstering van een extra 3000-4000 niet verantwoord is. Herkend iemand dit? Moet ik de stap maken naar 10.000 of hoger? ja die Arcam 92 is een hele mooie, gewoon niet wegdoen en misschien eens een reinigings cd er doorheen gooien. Die Arcam gasten weten wel hoe ze een goed klinkende cd-speler moeten bouwen. Ik heb een Alpha 8se, gaat voorlopig ook niet weg. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Ben geen gekke Henkie. 10k voor en speler. Kom op. Maar je moet toch wel een verschil horen tussen een speler van 1000 en een speler van 4000. Toch? Jij hoort geen verschil zeg je, waarom zou je dan zo twijfelen? Het is meer dat ik het iet snap dat er geen verschillen zijn, maar dan ook echt GEEN!! ook niet op miniscule pietluttige microdetails Of dat de een een 5 meter diepe stage geeft en de ander 5,1 meter Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Niettemin werd er in winkels ook geen verschil gehoord, dan zijn ze maximaal erg klein te noemen, onafhankelijk van welke kabel. Even over de winkel. Ik heb mij speler mee genomen en A/B vergeleken. De verkoper was er ook een beetje stil van en moest toegeven ook weinig verschil e horen, Het ging om Arcan vs de Moon en de G08. Dat is ook het verneukeratieve aan A/B vergelijkingen bij cd-spelers. Op het eerste gehoor is er geen/weinig verschil. De verschillen komen pas na lang luisteren naar voren. Was de set in de winkel ongeveer gelijk aan de set die je nu hebt? Nee. Andere versterker en speaker Overigens ben ik het niet helemaal eens met je mening over A/B testen. Voor 4k moet het een no brainer zijn. Zo was ik ook direkt enthusiast met de vervanging van de Sovtek buizen door Mullards. Helemaal top en voor maar 75 euro. Het is ook zware materie..... Ik kan ook geen (A/B) verschil horen tussen een dure cd-speler, een iets goedkopere en een dvd-speler van 60 euro. De verschillen kwamen later aan het licht doordat ik van de dvd-speler niet echt "blij" kon worden, dit na een aantal dagen luisteren. Bij het weer inzetten van de duurdere speler hoorde ik op het eerste gehoor weer geen verschil. Ik merkte na een aantal dagen wel dat het beter klonk dan met de dvd-speler, ik was weer blij. Ik kan snappen dat als je zoveel geld voor een speler uit wilt geven je ook meteen een groot verschil wilt horen. De verschillen die er zijn zijn minder groot van aard dan de verschillen tussen speakers bijvoorbeeld. Ik zou het wel weten voor 4000 euro, andere speakers proberen. Meteen een ah-effect. DACje erbij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 Niettemin werd er in winkels ook geen verschil gehoord, dan zijn ze maximaal erg klein te noemen, onafhankelijk van welke kabel. Even over de winkel. Ik heb mij speler mee genomen en A/B vergeleken. De verkoper was er ook een beetje stil van en moest toegeven ook weinig verschil e horen, Het ging om Arcan vs de Moon en de G08. Dat is ook het verneukeratieve aan A/B vergelijkingen bij cd-spelers. Op het eerste gehoor is er geen/weinig verschil. De verschillen komen pas na lang luisteren naar voren. Was de set in de winkel ongeveer gelijk aan de set die je nu hebt? Nee. Andere versterker en speaker Overigens ben ik het niet helemaal eens met je mening over A/B testen. Voor 4k moet het een no brainer zijn. Zo was ik ook direkt enthusiast met de vervanging van de Sovtek buizen door Mullards. Helemaal top en voor maar 75 euro. Het is ook zware materie..... Ik kan ook geen (A/B) verschil horen tussen een dure cd-speler, een iets goedkopere en een dvd-speler van 60 euro. De verschillen kwamen later aan het licht doordat ik van de dvd-speler niet echt "blij" kon worden, dit na een aantal dagen luisteren. Bij het weer inzetten van de duurdere speler hoorde ik op het eerste gehoor weer geen verschil. Ik merkte na een aantal dagen wel dat het beter klonk dan met de dvd-speler, ik was weer blij. Ik kan snappen dat als je zoveel geld voor een speler uit wilt geven je ook meteen een groot verschil wilt horen. De verschillen die er zijn zijn minder groot van aard dan de verschillen tussen speakers bijvoorbeeld. Ik zou het wel weten voor 4000 euro, andere speakers proberen. Meteen een ah-effect. DACje erbij.... Ok, dat van die DAC ga ik maar eens proberen. Dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Eindelijk eens een audiofiel die wel kan luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 7 mei 2006 Author Report Share Posted 7 mei 2006 Eindelijk eens een audiofiel die wel kan luisteren En ook nog eens twijfelt aan z'n eigen gehoor.. Kom op jongens zo kan die wel weer, ben nog maar een junior deelnemer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Eindelijk eens een audiofiel die wel kan luisteren En ook nog eens twijfelt aan z'n eigen gehoor.. Kom op jongens zo kan die wel weer, ben nog maar een junior deelnemer.... Niet kwaad of persoonlijk bedoeld hoor, meer een knipoog naar hoe het hear altijd loopt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Het verschilt ook nog eens van persoon tot persoon of je verschillen goed kunt horen of niet Zo bezien is het echt geen schande als je geen verschil hebt gehoord en een verkoper is maar een verkoper Ik hoor wel heel makkelijk verschillen, maar dat maakt de keus voor mij niet makkelijker omdat ik me snel stoor aan onvolkomenheden als scherpe randjes. Als je dat niet hebt ben je misschien wel beter af Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 mei 2006 Report Share Posted 7 mei 2006 Ik ben al een tijd zoekende naar een upgrade voor mijn Arcam 92 CD Speler. Het kan immers altijd beter zou je denken. Ik heb van alles geprobeerd en vergeleken met mijn eigen speler. Gamut, Meridian 588, G08, NAIM CDX2, Opus 21, Moon name it. Stuk voor stuk spelers die het in de reviews erg goed doen. Volgens mij ligt het niet aan mijn oren. Ik hoor bv wel het verschil tussen diverse buizen (bv Sovtek vs Mullard). Ook mijn vrouw, die ik verdenk betere oren te hebben dan ikzelf, hoort geen verschil tussen de de Arcam en de genoemde spelers. Verkopers reageren op de zelfde manier als ik de Arcam in de winkel met hun product vergelijk. Hoe zit dat nu? Is die Arcam nou zo super goed. Worden we met ons allen belazerd. Of is het verschil tussen duur/goed en heel duur/heel goed dusdannig klein dat een invstering van een extra 3000-4000 niet verantwoord is. Herkend iemand dit? Moet ik de stap maken naar 10.000 of hoger? Een externe DAC is zeker een goede tip. Kan veel verschil maken. Mijn ervaring is echter dat de Behringer Ultracurve het grootste verschil maakt, in combinatie met een externe DAC. Als je de kans hebt, zou ik dat zeker proberen. Als je dan nog geen of verwaarloosbare verschillen hoort, kies dan de cd-speler die je het mooist vindt qua uiterlijk. Dat bedoel ik echt niet als grapje, hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts