Jump to content

CD spelers: ik hoor geen verschil

Harm
 Share

Recommended Posts

Wat doen die mods eigenlijk? Is dat meetbaar?

Nee, maar wel hoorbaar.

Ik vind vele CD-spelers na modificatie veel te tam en te rustig klinken. Het klinkt dan wel heel schoon, maar de levendigheid is dan vaak verdwenen. Het "spettert" vaak niet meer.

De meeste modificatie's vind ik ronduit een mislukking.

Groeten

Edwin

Ehhh, als iets hoorbaar is, dan is het ook meetbaar. Ik zou een modificatie pas laten uitvoeren (en accepteren en afrekenen) als aangetoond wordt dat er een verbetering optreedt. "Het is hoorbaar" volstaat echt niet.

Guest C J
Waarom zou je ook iets willen modificeren als het goed klinkt.

En het "wauw-effect" is meestal na een paar weken wel weer verdwenen, of het apparaat belandt op Marktplaats.nl.

Ik zie daar het ene gemodificeerde apparaat na de ander voorbij komen.

"dankzij de nieuwe modificatie klinkt de CD-speler ronduit schitterend"

En toch staat hij te koop. Vaak al na een paar weken of maanden. ;)

Groeten

Edwin

Niet die van mij! Omdat een standaard speler beslist niet die autoriteit in muziekweergave heeft zoals en perfect gemodde.!

Over het algemeen zijn die Ebay apparaten die, van mensen, die nooit anders doen dan kopen en verkopen.

Als je tevreden bent, dan is het ook goed. :)

Maar ik vind dat een apparaat dat gemodificeerd is, vaak anders klinkt en niet beter.

In mijn oren is een modificatie pas echt geslaagd, als het apparaat zijn klankidentiteit behoud, maar na modificatie nog meer details weergeeft. Of meer rust met behoudt van details.

Vaak heeft een modificatie de nare bijwerking, om het kind met het badwater weg te gooien. Je gooit de positieve eigenschappen overboord, en krijgt er soms een paar positieve eigenschappen voor terug.

Groeten

Edwin

Jij beschrijft precies d

Wat doen die mods eigenlijk? Is dat meetbaar?

Nee, maar wel hoorbaar.

Ik vind vele CD-spelers na modificatie veel te tam en te rustig klinken. Het klinkt dan wel heel schoon, maar de levendigheid is dan vaak verdwenen. Het "spettert" vaak niet meer.

De meeste modificatie's vind ik ronduit een mislukking.

Groeten

Edwin

Mis! Laat je speler modden door Bas, dan oordeel je anders! ;)

Nee hoor, ik ben niet meer zo gauw onder de indruk. ^_^

Mij maken ze niet meer gek met modificatie's. Het apparaat moet uit de doos gewoon goed klinken, en anders gaat hij terug of Marktplaats op. -_-:)

Groeten

Edwin

Het is hoorbaar" volstaat echt niet.

Voor jou niet, maar voor mij wel.

Het is toch makkelijk, hoor je dat het een verbetering is, dan is het goed. Klinkt het slechter, dan haal je de modificatie weer weg, of verandert weer iets.

Ik ben niet zo gevoelig voor de psychologische invloeden van modificatie. Ik luister altijd heel nuchter. Is het niks, dan is het niks.

Groeten

Edwin

Het is hoorbaar" volstaat echt niet.

Voor jou niet, maar voor mij wel.

Het is toch makkelijk, hoor je dat het een verbetering is, dan is het goed. Klinkt het slechter, dan haal je de modificatie weer weg.

Ik ben niet zo gevoelig voor de psychologische invloeden van modificatie. Ik luister altijd heel nuchter. Is het niks, dan is het niks.

Groeten

Edwin

Kun jij objectief luisteren en oordelen als de "modder" jouw CD speler trots laat horen? Of krijg je hem thuisgestuurd?

Als ik een paar dagen niet naar muziek heb geluisterd of als ik terugkom van vakantie valt het mij altijd op dat mijn installatie beter en gedetailleerder klinkt dan ik me herinnerde. Kennelijk vergeet ik de details. Zoiets zou ook kunnen gebeuren als ik mijn CD speler een tijdje moet missen om er andere opamps in te laten solderen.

Is er al eens een blind onderzoekje naar modden gedaan? Vast wel.

Je zal je er best wel eens in hebben verdiept; maar ook het verschil gehoord?

En vind jij dat ik mij defensief opstel? Ik probeer je duidelijk te maken dat een perfect gemodde speler qua muziekweergave niet meer te vergelijken is met de standaard uitvoering. Is dat nu zo moeilijk te aanvaarden voor jou? :blink:  :)

Aanvaard nu eens dat jouw wereld niet de mijne hoeft te zijn, oftewel, als jij vindt dat het apparaat geweldig is opgeknapt, dat een ander het misschien wel mee vindt vallen.

Verder sleep jij er gelijk interlinks bij alsof dat hetzelfde is, dat ik nooit luister, ga je er vanuit dat ik nog nooit contact heb gehad met Bas, dat ik nog nooit gemodde cd-spelers met niet gemodde heb vergeleken. Ja, ik heb ook wel eens een mod van Bas gezien en gehoord. Je bent 1 groot vooroordeel.. :rolleyes:

't is vaak voorgesteld, maar heel apart, het komt er maar niet van.

Ik heb wel eens met een groepje een standaard en gemodde cd-speler vergeleken, waarbij steeds werd geschakeld zonder dat we wisten hoe of wat.

Enige minieme verschillen waren te horen, waarbij niet te zeggen was wat beter klonk, maar zelfs niet door iedereen.

Enige minieme verschillen waren te horen, waarbij niet te zeggen was wat beter klonk, maar zelfs niet door iedereen.

Gelukkig luisteren audiofielen niet blind, anders zou er een waardevolle afzetmarkt verloren gaan. Ik blijf het jammer vinden dat mensen zeggen dat ik dooddoeners opschrijf met "een voeding = gewoon een voeding en zoals die in een speler van 200 euro zit is ie prima", terwijl bindtests dit gewoon aantonen.

Gelukkig luisteren audiofielen niet blind, anders zou er een waardevolle afzetmarkt verloren gaan. Ik blijf het jammer vinden dat mensen zeggen dat ik dooddoeners opschrijf met "een voeding = gewoon een voeding en zoals die in een speler van 200 euro zit is ie prima", terwijl bindtests dit gewoon aantonen.

Ik liet me in het verleden ook wel "gek" maken door mooie recensies in audio-bladen. Als iemand zo juicht dan wil je dat ook, en twijfel je aan jezelf.

Wat doen die mods eigenlijk?

De mods maken van een gewone CD speler een playboy model. Met mooie voeding, dikke netkabel, grote 'elna special for audio' elco's, dikke wbt terminals en een lage jitter klok. Het kost wat maar dan heb je ook niks.

Ik liet me in het verleden ook wel "gek" maken door mooie recensies in audio-bladen. Als iemand zo juicht dan wil je dat ook, en twijfel je aan jezelf.

Dat was bij in het verleden mij ook absoluut het geval. Het enige medicijn is of blind luisteren en vergelijken of weten hoe een CD speler werkt.

Dat was bij in het verleden mij ook absoluut het geval. Het enige medicijn is of blind luisteren en vergelijken of weten hoe een CD speler werkt.

:D we komen uit de kast hear..

Gefeliciteerd met je Bose-set! :D

Gefeliciteerd met je Bose-set! :D

Wat origineel.. :rolleyes:

't is vaak voorgesteld, maar heel apart, het komt er maar niet van.

En als het er wel van komt dan stel je met een blindtest vast dat de meeste mensen, audiofiel of niet, een slecht geheugen voor klank hebben.

Je hebt er dus niets aan, of je moet het leuk vinden om een groep mensen volgens jouw speciale protocol te onderwerpen aan een uitputtende test, die totaal niet lijkt op de manier waarop iemand gewoonlijk luistert naar muziek.

Audiofieltjes pesten noem ik het :ph34r:

Andr

Of je verdiepen in de psyche van de mens...

Groet,

Jacco

Waarom zou een blindtest anders zijn dan een ziende test?

Die wordt anders omdat dan de audiofiel ineens zonder visuele hulp 'veel meer moeite' moet doen om het verschil te horen. Maar o wee je mag niet zeggen dat die 'hulp' bij niet-blind testen komt omdat ze dan tegen een prachtig gemodificeerde speler zitten aan te kijken.