Jump to content

CD spelers: ik hoor geen verschil

Harm
 Share

Recommended Posts

Beste ReMC, zwengel de vete nu niet weer opnieuw aan svp.

Ok, een reactie op jouw stukje dan.

Je hebt gelijk, niet iedereen streeft een 'natuurlijke' weergave na, dat vind ik ook van anderen. Althans, wat is 'natuurlijk'? Wat voor Piebe natuurlijk is, vind ik misschien niet, zo simpel ligt het. Dan kom ik ook bij het probleem in veel van deze discussies: er wordt te vaak gedaan alsof er een perfecte sound is, terwijl iedereen naar aanleiding van zijn referentie iets moois nastreeft: een geweldige muziekweergave. Misschien moeten sommige mensen maar eens accepteren dat meningen gewoon verschillen. Zulke discussies zijn alleen met gezellige luistersessies weer opnieuw levendig te maken: leren begrijpen hoe iemand luistert, waar hij op let, wat hij belangrijk vindt, wat hem niets doet etc.. De ene wilt diepe bassen omdat anders een kerkorgel niet goed uit de verf kan komen terwijl een andere wel met iets minder laag kan leven, als datzelfde instrument in zijn beleving dan wel een echter klankkleur heeft bijvoorbeeld ;)

Van mijzelf vind ik ook dat ik een natuurlijke weergave nastreef, omdat mij dat het meest raakt. Dat anderen mijn benaderingen absurd vinden, kan me eigenlijk steeds minder schelen. Ik heb me dan ook voorgenomen NOOIT meer te discussieren over de sound van een apparaat als

En ook dit topic is alweer om zeep geholpen en verzand in de eeuwige welles nietes discussie zoals de laatste tijd ELK TOPIC eindigt. -_-

Kap toch eens met dat eeuwige "je gelijk HALEN" <_<

Ook dat heeft zoals gewoonlijk twee kanten.

Wanneer houdt men hear nu eens op om de schuld van het vastlopen van draadjes bij een techneut neer te leggen?

Waar heb ik dat gezegd? Dat is een conclusie die jij trekt (volgens mij hebben we get daar al eens over gehad :rolleyes: ). Ik hoop dat beide kampen zich dit ter harte nemen <_<

Ik had mijn bericht iets te snel gepost, ik heb er nog een citaatje aangeplakt wat bij mij enigszins verkeerd schoot.

Het is niet de eerste keer dat je fel reageert in een draad waar S0000884 behoorlijk op dreef is. Misschien is het voor de beeldvorming handig als je ook een keer jouw corrigerende opmerkingen plaatst in een draad waar de boel verpest wordt door lollige audiofieltjes.

Ook S-39 zou het netjes staan als hij enigszins zou relativeren. Meestal is hij de bron van de ergernis. Dat Bas (en waarschijnlijk ook Speedyandr

Als je gewoon je "ding" post en je niet drukt maakt over de 'techneutjes', dan is er toch niks aan de hand. Iedereen houdt de boel zelf in stand, door telkens furieus op de 'techneutjes' te reageren.

Vroeger was dat helemaal niets anders. Op hifi.nl { maar ook hear} ging het er vaak v

Waar gaat dit in hemels naam over? :o

Het ging, in 't begin, over geen waargenomen verschillen tussen diverse CD-spelers, van verschillende prijsklassen.

Het ontaarde (zoals gewoonlijk) dankzij enkele betweters weer in 'n welles/nietes spelletje.

Ik ga alleen af of wat ik zelf hoor en ervaar, en niet op meetcijfers, testverslagen, en al helemaal niet sites als Breem.

(of iemand die 'n dergelijke site serieus neemt.)

Wat betreft 't blind luisteren...

Ik heb 2x een blind test gedaan.

1x heb ik een CD-speler licht gemod, m.b.v. loodbitumen.

Een vriend van mij had exact dezelfde CD-speler en daardoor konden we de spelers met elkaar vergelijken in 1 set.

Na diverse keren had ik me nog steeds niet vergist. Ik haalde puur op de klankwinst, die van mij er blindelings uit.

De 2e keer was 'n jaartje of 2 geleden bij 'n Sonneteer versterker.

De werd gemodificeerd door enkele componenten te vervangen.

Toen ik enkele dagen later terug kwam in de winkel stonden 2 identieke modellen opgesteld, warm gedraaid en wel.

Aan mij de eer om de gemodde er uit te halen op gehoor, t.o.v. 't standaard model.

Dat was ook niet zo moeilijk, na 'n paar keer switchen.

of iets meetbaar is of niet interesseert me o,nix.

Ik kan niet met iemand discussieren over de smaak van een pizza Calzone...

Met mij wel, na donderdag :D ,... dan eet ik weer 'n goddelijk pizza Calzone bij de beste Pizzeria die ik tot nu toe ken, Capriccio in Grunn'n B) )

Mvg,

Alco

En ook dit topic is alweer om zeep geholpen en verzand in de eeuwige welles nietes discussie zoals de laatste tijd ELK TOPIC eindigt. -_-

Kap toch eens met dat eeuwige "je gelijk HALEN" <_<

Ook dat heeft zoals gewoonlijk twee kanten.

Wanneer houdt men hear nu eens op om de schuld van het vastlopen van draadjes bij een techneut neer te leggen?

Waar heb ik dat gezegd? Dat is een conclusie die jij trekt (volgens mij hebben we get daar al eens over gehad :rolleyes: ). Ik hoop dat beide kampen zich dit ter harte nemen <_<

Ik had mijn bericht iets te snel gepost, ik heb er nog een citaatje aangeplakt wat bij mij enigszins verkeerd schoot.

Het is niet de eerste keer dat je fel reageert in een draad waar S0000884 behoorlijk op dreef is. Misschien is het voor de beeldvorming handig als je ook een keer jouw corrigerende opmerkingen plaatst in een draad waar de boel verpest wordt door lollige audiofieltjes.

Ook S-39 zou het netjes staan als hij enigszins zou relativeren. Meestal is hij de bron van de ergernis. Dat Bas (en waarschijnlijk ook Speedyandr

Als je gewoon je "ding" post en je niet drukt maakt over de 'techneutjes', dan is er toch niks aan de hand. Iedereen houdt de boel zelf in stand, door telkens furieus op de 'techneutjes' te reageren.

Vroeger was dat helemaal niets anders. Op hifi.nl { maar ook hear} ging het er vaak v

Wanneer houdt men hear nu eens op om de schuld van het vastlopen van draadjes steevast bij een techneut neer te leggen?

Het gaat er denk ik meer om dat sommige mensen, keer op keer, hun mening heel stellig etaleren als de enige juiste!

Dat kan, wellicht onbedoeld, irritatie opwekken...

Ook zie ik dat een topic hierdoor vaak 'n heel andere kant op gaat en 'n geheel eigen leven gaat leiden.

(waar soms de topic opener niet eens meer aan te pas komt) :rolleyes:

Een ieder heeft zo z'n eigen ervaringen.

Wanneer houdt men hear nu eens op om de schuld van het vastlopen van draadjes steevast bij een techneut neer te leggen?

Het gaat er denk ik meer om dat sommige mensen, keer op keer, hun mening heel stellig etaleren als de enige juiste!

Ook zie ik dat een topic hierdoor vaak 'n heel andere kant op gaat en 'n geheel eigen leven gaat leiden.

(waar soms de topic opener niet eens meer aan te pas komt) :rolleyes:

Een ieder heeft zo z'n eigen ervaringen.

Die stelligheid werkt twee kanten op.

Met als verschil dat de stellige stellingen van audiofielen vaak tenenkrommende technische onjuistheden bevatten die niet mogen worden gecorrigeerd.

Is het jou nooit opgevallen hoe makkelijk de techneuten elkaar corrigeren en hoe makkelijk ze van elkaar correcties ontvangen?

Dat is misschien zo, maar ik denk ook weleens dat het komt omdat er tegengas wordt gegeven tegen een overheersende mening hier.

Met als verschil dat de stellige stellingen van audiofielen vaak tenenkrommende technische onjuistheden bevat die niet mogen worden gecorrigeerd.

Bij de audiofielen zie ik veel minder van die stellige stellingen, dan bij de Dexters die meer waarde hechten aan meetcijfertjes.

Met als verschil dat de stellige stellingen van audiofielen vaak tenenkrommende technische onjuistheden bevat die niet mogen worden gecorrigeerd.

Bij de audiofielen zie ik veel minder van die stellige stellingen, dan bij de Dexters die meer waarde hechten aan meetcijfertjes.

Nou, ik zou zo een aantal stellige meningen kunnen neerpennen hoor, maar dat maakt het ook niet gezelliger vrees ik..

Hoe heb je dat gemeten?

Wat een boosheid toch. :)

Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Kleine letters volstaan prima. :D

Je lijkt wel een krijsende puber zo. ^_^

"Mama,ik wil een ijsje, anders ga ik schreeuwen"

Groeten

Edwin

Je loopt de boel aardig te stangen..

Jongens er zijn een heleboel verschillende forums en dus plenty mogelijkheden om persoonlijke spelletjes uit te vechten.

Doe het nou niet hier want het gaat HEAR over audio toch? .......

Paul

Jongens er zijn een heleboel verschillende forums en dus plenty mogelijkheden om persoonlijke spelletjes uit te vechten.

Doe het nou niet hier want het gaat HEAR over audio toch? .......

Paul

Dit is niet persoonlijk. Dit gegal is een structureel probleem van een aantal audiofielen hear.

Edwin is verder een puike gast. Dat dat even duidelijk moge zijn.

Edwin is verder een puike gast. Dat dat even duidelijk moge zijn.

Jij bent ook een puike gast, hoor. :D

Hierbij geef ik je virtueel een hand voor de goede vrede. :)

Groeten

Edwin

:) Ook zo. Ik heb met jou ook geen probleem, ik wil slechts laten zien dat het niet per se de techneuten zijn die hier draadjes mollen.

WEER VEERTIEN PAGINAS DIE NERGENS OVER GAAN...

Ik overweeg me bij de afhakers aan te sluiten.

De meetbende heeft dan z'n zin.

Ik kan n.l. geen andere reden verzinnen waarom dit soort discussies ontstaan.

:eek: