Jump to content

CD spelers: ik hoor geen verschil

Harm
 Share

Recommended Posts

Guest C J

Ik haal er die bewuste interlink bij, omdat je daar ook niet in gelooft.

En omdat jij er niet in gelooft, bestaat het dus ook niet. Toch? :)  ;)

Je gaat mij niet vertellen dat jij een ongemodde speler bij Bas hebt gehoord, en daana in gemodde staat, en dan niet de duidelijke muzikale winst kon vaststellen.

Ik denk echter eerder dat jij nog nooit het verschil in door Bas gemodde spelers hebt gehoord. :)  B)

Ik denk eerder dat je maar wat roept om je eigen idee te bevestigen, je blijft maar ongeremd doorgaan met verkeerde aannames, conclusies, enz. Een discussie met jou heeft zo geen enkele zin.. :rolleyes:

Dat klopt, discussie met jou heeft geen enkele zin. :);)

Waarom zijn die AD1955ARS zo duur? Hoeveel vierkante micrometer chipoppervlak is dat eigenlijk? En welk proces?

Groet,

Jacco

Geen idee. Weet ook niet of een 1955ARS (wat een naam) een ander (geselecteerd?) model is dan een 1955 (zonder toevoeging).

Maar kennelijk wel een dacje die het goed doet in veel dure cd spelers. Markering en/of technisch gewijs.

Ik snap er trouwens geen hout van. In het linkje van AD van S0000884 wordt wel degelijk een prijs genoemd van $7.50 voor een 1855ARS (per 100). Leverbaar vanaf 5/5/2006?? Er staat een voetnoot bij "for budgetary use only", whatever that may mean.

Verschillen tussen cd spelers zijn klein tot onhoorbaar. Ik heb nog nooit verschil gehoord, en het hele principe van de cd speler is eenvoudig genoeg om door een degelijke speler van 200 euro nagenoeg perfect uitgevoerd te worden.

Deze post is niet:

1. sfeerverziekend

2. persoonlijk naar wie dan ook.

Maar wel:

3. logisch beredeneerd / consequent.

4. Technisch inhoudelijk correct

En daaruit vallen conclusies te trekken als mensen werelden van verschillen tussen CD spelers horen. Waarom wordt hier zo negatief op ingehaakt?

Waarom zijn die AD1955ARS zo duur? Hoeveel vierkante micrometer chipoppervlak is dat eigenlijk? En welk proces?

Groet,

Jacco

Geen idee. Weet ook niet of een 1955ARS (wat een naam) een ander (geselecteerd?) model is dan een 1955 (zonder toevoeging).

Maar kennelijk wel een dacje die het goed doet in veel dure cd spelers. Markering en/of technisch gewijs.

[...]

Nou ja, in die DVD963SA zit ook een AD1955. En toch is ie niet binnen 0.3 dB recht. Maar goed, het zal wel een goede DAC zijn.

Groet,

Jacco

Verschillen tussen cd spelers zijn klein tot onhoorbaar. Ik heb nog nooit verschil gehoord, en het hele principe van de cd speler is eenvoudig genoeg om door een degelijke speler van 200 euro nagenoeg perfect uitgevoerd te worden.

Deze post is niet:

1. sfeerverziekend

Maar wel:

En daaruit vallen conclusies te trekken als mensen werelden van verschillen tussen CD spelers horen. Waarom wordt hier zo negatief op ingehaakt?

mee eens.

OT: Ander vraagje he. Kun je voor b.v. 2000 euro (minder dus dan ik nu uitgegeven heb) een set samenstellen die de sterren van de hemel speelt? Ik lees n.l. heel vaak dat maar betrekkelijk weinig componenten het er daadwerkelijk toe doen als het om geluidsweergave aankomt. Speakers schijnen in ieder geval belangrijk te zijn. Ik vraag dit omdat ik echt al wel honderden sets gehoord hebt en er eigenlijk maar twee waren waarvan ik zoiets had van wauw. Vooral veel diepte en echt alles klopte. Deze beide sets waren toch erg, erg prijzig.

Deze post is niet:

1. sfeerverziekend

Maar wel:

Daarin heb je helemaal gelijk. Die regel bedoelde ik dan ook zeker niet

Echter alinea 1 en 3 uit de zelfde post zijn nou net waar we niet op zitten te wachten als de rook enigszins op begint te trekken. :rolleyes:;)

OT: Ander vraagje he. Kun je voor b.v. 2000 euro (minder dus dan ik nu uitgegeven heb) een set samenstellen die de sterren van de hemel speelt? Ik lees n.l. heel vaak dat maar betrekkelijk weinig componenten het er daadwerkelijk toe doen als het om geluidsweergave aankomt. Speakers schijnen in ieder geval belangrijk te zijn.

Een eerste advies: richt tijdelijk een aparte audioruimte (met grote inhoud) in, waarin een symmetrische opstelling mogelijk is van de speakers t.o.v. de muren, en zoveel mogelijk demping aanwezig is (hele berg wasgoed, pritex matten, dikke gordijnen op de muren/plavond/deur/vloer). Neem dit als uitgangspunt om luidsprekers in te gaan vergelijken. In die ruimte kun je makkelijk de demping weghalen en toevoegen. Zo kun je zowel akoestiek als speaker vari

alinea 1 en 3

Er staan krachtige woorden als 'onzin', 'duf forum' en 'ongelovigen verbannen'. Volgens mij staan die er niet om het vuur op te laaien maar om weer te geven hoe hij constateert wat hier gaande is. Zo mag je natuurlijk ook van mij zeggen dat ik met "kabel=geldklopperij" onzin zeg. Dat is niet persoonlijk. Voor mij genoeg andere techneuten die het zeggen. Maar bijvoorbeeld zeggen 'die gast moet eens leren luisteren' (ik noem maar wat) zet toch m.i. een andere toon.

Als je als buitenstaander dit cafe binnenloopt dan kan ik me voorstellen dat je niet terugkomt. Dat is jammer want dit blijft een forum met veel potentie.

Ik denk dat we allemaal soms wel eens iets aan de omgangsvormen kunnen doen.

Tot slot kreeg ik gister de Hifi world binnen die CD spelers meet. Die metingen zijn in ieder geval verschillend voor wat het een deskundige waard is.

Groet,

Carl

Door al het gekwek en geschreeuw hoor ik het verschil tussen cd-spelers ook niet meer. Jongens hoe oud zijn jullie nou? Iemand stelt een vraag over het verschil tussen cd-spelers en krijgt 19 pagina's of topic ruis er door heen :P de signaal ruis verhouding van dit topic is wel erg laag zo he? daar moet een gemiddelde cd-speler om lachen. Alleen merk ik wel een behoorlijk goede kanaalscheiding, daar zou zelfs een cd-speler jaloers op zijn :PB)

Anyways, terug naar het topic (ik ben nu zelf ook ruis aan het veroorzaken ;) ) zoals mijn eerdere betoog:

volgens mij is de cirkel viceus:

lage vraag en dus lage productie aantallen

slechte economies of scale

en toenemende ontwikkelingskosten bij hoger kwaliteit

wat denken jullie daarvan? eigenlijk is 10 euri een koopje, niet?

matthew

Ik ben de laatste tijd nogal met CD-spelers bezig geweest.

Een Sony 202ES een 55ES, een 707ES, een HK760, een SACD1000, een DVD 963SA, en een Consonance 120.

Globaal...

De Sony's hebben echt last van scherpte in het midden.

De Philipsen zijn wat erg soft in het laag.

De HK is na uitgebreide modificatie een heel behoorlijke speler geworden.

De Consonance is een blijvertje geworden. Dit ding klinkt n.l. zo ongeloofelijk natuurlijk.

In mijn zoektocht heb ik nog een Usher, een Vincent, een SA 15, een v.d. Medevoort SACD speler (van Piet van Soest), een gemodde CD6000 en een HK 970 uitgebreid beluisterd.

Voral de SA15 viel mij verschrikkelijk tegen. Erg onduidelijk stereobeeld en duf klinkende speler.

Kennelijk hoor ik wel verschil in CD-spelers. Maar dat zit tussen m'n oren... :huh:

Ik ben de laatste tijd nogal met CD-spelers bezig geweest.

Een Sony 202ES een 55ES, een 707ES, een HK760, een SACD1000, een DVD 963SA, en een Consonance 120.

Globaal...

De Sony's hebben echt last van scherpte in het midden.

De Philipsen zijn wat erg soft in het laag.

De HK is na uitgebreide modificatie een heel behoorlijke speler geworden.

De Consonance is een blijvertje geworden. Dit ding klinkt n.l. zo ongeloofelijk natuurlijk.

In mijn zoektocht heb ik nog een Usher, een Vincent, een SA 15, een v.d. Medevoort SACD speler (van Piet van Soest), een gemodde CD6000 en een HK 970 uitgebreid beluisterd.

Voral de SA15 viel mij verschrikkelijk tegen. Erg onduidelijk stereobeeld en duf klinkende speler.

Kennelijk hoor ik wel verschil in CD-spelers. Maar dat zit tussen m'n oren... :huh:

Ik zie het probleem niet, Hans.

Toen ik thuis nog een mini setje had staan hoorden mijn meisje en ik bij onze leverancier duidelijk verschil tussen een Rotel DVD speler en een Rotel CD speler.

Dat was tevens het moment waarop we besloten om af te zien van surround.

[...]

Dat was tevens het moment waarop we besloten om af te zien van surround.

Jammer, gemiste kans. Doodzonde. Nu heb je jezelf opgesloten met stereo?

Groet,

Jacco