Jump to content

CD spelers: ik hoor geen verschil

Harm
 Share

Recommended Posts

[...]

Dat was tevens het moment waarop we besloten om af te zien van surround.

Jammer, gemiste kans. Doodzonde. Nu heb je jezelf opgesloten met stereo?

Groet,

Jacco

Ja. Laat mij nou maar lekker naar stereo luisteren. Pas als het mogelijk is om in een surround systeem zelf te bepalen waar ik mij ten opzichte van de muzikanten bevind ga ik het interessant vinden.

[...]

Groet,

Jacco

Ja. Laat mij nou maar lekker naar stereo luisteren. Pas als het mogelijk is om in een surround systeem zelf te bepalen waar ik mij ten opzichte van de muzikanten bevind ga ik het interessant vinden.

Oh wat is dat so passe! Zo jaren 80 bovendien. Je hebt nog nooit een echt surround syteem gehoord, dat is wel duidelijk.

Stereo is voor ***. Dat tijdperk is echt afgesloten en ligt ver achter ons.

Begin bijvoorbeeld is met 4 kanaals, quadro. Heden ten dage verkrijgbaar op sacd en stamt uit de de jaren 70. Onbeschrijflijk mooi! Stereo is zo passe! Toen al, 30 jaar geleden! En jij blijft bij stereo? Randgroepbejaarde...

Groet,

Jacco

Kom ik hier nu in een ludiek steekspel terecht of moet ik echt vinden dat Dekkersj nu in zijn taalgebruik ECHT buiten zijn boekje gaat ??? En nee, ik ga niet preken. Dat is so passe...

-edit- ik maak er niet meer woorden aan vuil. Let it be

Welnee, dat tijperk is pas afgesloten wanneer ik dat persoonlijk afsluit. Voorlopig luister ik nog jaren met veel plezier naar stereo. ^_^

Dan maar een randbejaarde. :D

Groeten

Edwin

Kom ik hier nu in een ludiek steekspel terecht of moet ik echt vinden dat Dekkersj nu ECHT buiten zijn boekje gaat ??? En nee, ik ga niet preken. Dat is so passe...

-edit- ik maak er niet meer woorden aan vuil. Let it be

Omdat ik vind dat stereo nu echt voorbij is?

Get real. Stereo is passe!

Groet,

Jacco

[...]

Groet,

Jacco

Oh wat is dat so passe! Zo jaren 80 bovendien. Je hebt nog nooit een echt surround syteem gehoord, dat is wel duidelijk.

Begin bijvoorbeeld is met 4 kanaals, quadro. Heden ten dage verkrijgbaar op sacd en stamt uit de de jaren 70. Onbeschrijflijk mooi! Stereo is zo passe! Toen al, 30 jaar geleden! En jij blijft bij stereo? Randgroepbejaarde...

Groet,

Jacco

Ja, ik doe wat dat betreft ook helemaal geen moeite om n

Kom ik hier nu in een ludiek steekspel terecht of moet ik echt vinden dat Dekkersj nu in zijn taalgebruik ECHT buiten zijn boekje gaat ???

Die Dekkerd gaat hier vreselijk buiten zijn boekje. Schande!

edit: :D:P

[...]

Groet,

Jacco

Vertel! Zolang ik haast nog steeds niet anders kan kopen dan media in stereo zie ik nog niet in dat het voorbij is.

OT: Ander vraagje he. Kun je voor b.v. 2000 euro (minder dus dan ik nu uitgegeven heb) een set samenstellen die de sterren van de hemel speelt? Ik lees n.l. heel vaak dat maar betrekkelijk weinig componenten het er daadwerkelijk toe doen als het om geluidsweergave aankomt. Speakers schijnen in ieder geval belangrijk te zijn.

Een eerste advies: richt tijdelijk een aparte audioruimte (met grote inhoud) in, waarin een symmetrische opstelling mogelijk is van de speakers t.o.v. de muren, en zoveel mogelijk demping aanwezig is (hele berg wasgoed, pritex matten, dikke gordijnen op de muren/plavond/deur/vloer). Neem dit als uitgangspunt om luidsprekers in te gaan vergelijken. In die ruimte kun je makkelijk de demping weghalen en toevoegen. Zo kun je zowel akoestiek als speaker vari

Voor de meeste situaties is surround absoluut niet praktisch. Waar zet je je meubilair en waar laat je je kabels. Volgens mij wordt surround veel in het lagere prijssegment verkocht en na een paar avonden "genieten" van effecten wordt de kamer weer praktisch ingericht. Voor hetzelfde geld kan je beter twee goede LS kopen dan 5 of 6.

Weet je wat passe is? Reageren in een forum die als titel "CD spelers: ik hoor geen verschil" heeft. Volgens mij is een CD speler per definitie stereo? (ja ja sacd daargelaten :D ) -no offence- :D

Maar laten we het on-topic houden. Mijn ervaring met cd-spelers is inderdaad dat de verschillen niet extreem groot zijn, vooral als je snel luistert en vooral in het hogere segment. Ik ken persoonlijk de bewuste Arcam niet zo goed maar het lijkt me en dat blijkt ook uit reviews wel een erg goede cd-speler. Zelf heb ik eerst de primare cd-21 gehad en die later ge-upgrade naar een cd-31 en dat verschil was toch wel erg groot, terwijl het maar iets van 1000 euro scheelde, ok de cd-21 was rca en de cd-31 werd gebalanceerd aangesloten (de interlink was ook iets van 1000 euro duurder) dus niet helemaal een eerlijke vergelijking maar toch. Belangrijkste blijft idd. dat je zelf het verschil hoort, het lijkt me in ieder geval dat je met de arcam geen slechte aankoop hebt gedaan. Wellicht dat je het geld van een eventuele upgrade daarom beter in een goed alleseter, een mooie platenspeler of mooiere vakantie kunt steken

Weet je wat passe is? Reageren in een forum die als titel "CD spelers: ik hoor geen verschil" heeft. Volgens mij is een CD speler per definitie stereo? (ja ja sacd daargelaten :D ) -no offence- :D

Maar laten we het on-topic houden. Mijn ervaring met cd-spelers is inderdaad dat de verschillen niet extreem groot zijn, vooral als je snel luistert en vooral in het hogere segment. Ik ken persoonlijk de bewuste Arcam niet zo goed maar het lijkt me en dat blijkt ook uit reviews wel een erg goede cd-speler. Zelf heb ik eerst de primare cd-21 gehad en die later ge-upgrade naar een cd-31 en dat verschil was toch wel erg groot, terwijl het maar iets van 1000 euro scheelde, ok de cd-21 was rca en de cd-31 werd gebalanceerd aangesloten (de interlink was ook iets van 1000 euro duurder) dus niet helemaal een eerlijke vergelijking maar toch. Belangrijkste blijft idd. dat je zelf het verschil hoort, het lijkt me in ieder geval dat je met de arcam geen slechte aankoop hebt gedaan. Wellicht dat je het geld van een eventuele upgrade daarom beter in een goed alleseter, een mooie platenspeler of mooiere vakantie kunt steken

dank voor je reactie. In ieder geval een inhoudelijke bijdrage waar ik iets mee kan.

Weet je wat passe is? Reageren in een forum die als titel "CD spelers: ik hoor geen verschil" heeft. Volgens mij is een CD speler per definitie stereo? (ja ja sacd daargelaten  :D ) -no offence- :D

dank voor je reactie. In ieder geval een inhoudelijke bijdrage waar ik iets mee kan.

:lol:

En dat al na 21 pagina's.... :rolleyes:

Een CD speler is in iedergeval *VEEL* sneller 'goed' dan de luisterruimte en speakers. Daar gaat echt veel meer fout. M.i ook het grote voordeel van cd t.o.v. vinyl, elke instapper van een 'degelijk' merk is een 'goede' bron. Voor dat geld heb je denk ik niet een 'goede' platenspeler.

Bij de luisterdag naar de betonnixen is ook nog een cd-speler vergelijk gedaan; van goedkoop tot zeer prijzig.

Afgezien van de kritiek op de testmethode bleken ook toen de verschillen - op het eerste gehoor!- maar betrekkelijk.

In een installatie is een CD-speler meestal niet het zorgenkindje; heb je een goede dan is de investering in een veel duurder apparaat eigenlijk niet meer lonend.

Precies!

Speakers en aansturing, daar gaat het meeste kapitaal inzitten.

Bij de luisterdag naar de betonnixen is ook nog een cd-speler vergelijk gedaan; van goedkoop tot zeer prijzig.

Afgezien van de kritiek op de testmethode bleken ook toen de verschillen - op het eerste gehoor!- maar betrekkelijk.

In een installatie is een CD-speler meestal niet het zorgenkindje; heb je een goede dan is de investering in een veel duurder apparaat eigenlijk niet meer lonend.

Nog een reactie waar ik iets aan heb. Dank!!