Henrie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Een Seat is geen Volkswagen-kloon. Er wordt gebruik gemaakt van VW-onderdelen, maar er worden geen VW's gekloond. Een Toyota Aygo, een Peugeot 107 en een Citroen C2, dat zijn klonen (hoewel ze uiterlijk wel wat verschillen)... Zelfde concern, zelfde onderdelen, okee, de vorm kan iets verschillen, en de assemblage vindt elders plaats. Mijn Opel Agila leek ook verdacht veel op de Suzuki, Mijn Suzuki is gekloond als Kawa, maar wel prijsverschillen. Een Opel Agila is inderdaad een kloon van de Suzuki Wagon R+. Is door Suzuki ontworpen en komt ook uit dezelfde fabriek. Alleen de motor verschilt met de Opel (geldt niet voor alle modellen geloof ik) en het naamplaatje natuurlijk... Een Seat wordt door mensen van Seat ontworpen. Een VW wordt door mensen van VW ontworpen. Dat daarbij wordt uitgegaan van hetzelfde platform ('chassis' zeg maar) en (deels) dezelfde motoren en aandrijflijn en dergelijke, wil nog niet zeggen dat het klonen van elkaar zijn. Een Seat Leon is anders dan een VW Golf. Toch delen die het platvorm. Een Saab 9-3 is anders dan een Opel Vectra. Delen ook hun platvorm. Volgens mij staat zelfs de Alfa Romeo 159 op dat platvorm (toen Fiat nog deels van GM was). Opel gebruikt ook diesel-motoren van Alfa/Fiat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Een Seat wordt door mensen van Seat ontworpen. Een VW wordt door mensen van VW ontworpen. Dat daarbij wordt uitgegaan van hetzelfde platform ('chassis' zeg maar) en (deels) dezelfde motoren en aandrijflijn en dergelijke, wil nog niet zeggen dat het klonen van elkaar zijn. Het zijn net cd-spelers zeg maar. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 niemand hoord verschil tijdens een blinde test , ze verzinnen de verschillen gewoon Over verzinnen gesproken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 .... als iemand een Opel Vectra kan betalen kan hij er ook voor kiezen om een Corsa te nemen en zo'n cd-speler.... Als iemand het laatste doet dan wordt ie bijkant voor idioot uitgemaakt dat ie een speler van 10k koopt, terwijl niemand omkijkt naar degene die enkel een Vectra heeft gekocht en verder niks. Grappige (of trieste) is wel dat tegenwoordig een auto langer meegaat dan een cd speler (technisch). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 .... als iemand een Opel Vectra kan betalen kan hij er ook voor kiezen om een Corsa te nemen en zo'n cd-speler.... Als iemand het laatste doet dan wordt ie bijkant voor idioot uitgemaakt dat ie een speler van 10k koopt, terwijl niemand omkijkt naar degene die enkel een Vectra heeft gekocht en verder niks. Grappige (of trieste) is wel dat tegenwoordig een auto langer meegaat dan een cd speler (technisch). Misschien gaat die dCs met een vergelijkbare prijs wel 13 jaar mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik heb wel eens verscheidene CD-spelers in mijn set vergeleken, omdat ik dacht daar een leuke verbetering te kunnen behalen. Koude kermis. Als er al verschillen waren, dan was dat echt minimaal, echt "milimeterwerk" allemaal. Zodra ik ze aan mijn DAC koppelde, hoorde ik helemaal geen verschillen meer tussen de spelers onderling. Voor mij het bewijs dat die eventuele verschillen uitsluitend door de analoge sectie bepaald worden. In de economie geldt de "Wet van de afnemende meeropbrengst". Bij audio geldt deze in de zin dat voor elk treetje hoger de toename in prijs steeds forser wordt. De vraag of die stappen in prijs te verantwoorden zijn, Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Beter is: Deze forummer weet evenveel van Honda's als cd-spelers Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 In de economie geldt de "Wet van de afnemende meeropbrengst". Bij audio geldt deze in de zin dat voor elk treetje hoger de toename in prijs steeds forser wordt. De vraag of die stappen in prijs te verantwoorden zijn, Ik denk dat dit op veel gebieden opgaat. Je hebt hele goedkope troep, wat extra investeren geeft veel betere kwaliteit, en daarboven wordt het heel veel betalen voor een beetje extra. Op een grafiek is dat zo'n afvlakkende kromme tussen prijs en kwaliteit, steeds meer geld, steeds minder winst in kwaliteit. En de verantwoording, die afweging moet je zelf maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Wat wil je trouwens met een auto die 400 km/u haalt? Dat is net zoiets als een tweeter die 100.000 Hz haalt, aardig triviaal, voegt niets toe. niet waar. Een auto die 400 km/uur kan is ook een heel stuk sneller dan andere snelle auto's als je het snelheidsgebied tussen de 0 en 200 km/uur bekijkt. De sensatie is een stuk groter!!! Hij is veel sneller weg bij het stoplicht en zit ook veel sneller op 160 km/uur. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Wat wil je trouwens met een auto die 400 km/u haalt? Dat is net zoiets als een tweeter die 100.000 Hz haalt, aardig triviaal, voegt niets toe. niet waar. Een auto die 400 km/uur kan is ook een heel stuk sneller dan andere snelle auto's als je het snelheidsgebied tussen de 0 en 200 km/uur bekijkt. De sensatie is een stuk groter!!! Hij is veel sneller weg bij het stoplicht en zit ook veel sneller op 160 km/uur. Robin Je zult dat alleen nooit weten, want zo hard mag je helemaal niet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Wat wil je trouwens met een auto die 400 km/u haalt? Dat is net zoiets als een tweeter die 100.000 Hz haalt, aardig triviaal, voegt niets toe. niet waar. Een auto die 400 km/uur kan is ook een heel stuk sneller dan andere snelle auto's als je het snelheidsgebied tussen de 0 en 200 km/uur bekijkt. De sensatie is een stuk groter!!! Hij is veel sneller weg bij het stoplicht en zit ook veel sneller op 160 km/uur. Robin Is dat een feit? Hij is niet geoptimaliseerd voor dat gebied namelijk, kijk maar naar de verhoudingen in de versnellingen. Die zullen verder door moeten lopen, dus zit je minder snel in het optimale toerengebied. Maar dan nog, snel op 160? Waar dan? Op de ring hier kan ik 80 gemiddeld.. Snel weg bij een stoplicht? Die bejaarde voor je trekt ook niet op. Ik bedoel maar, wat heb je eraan voor dagelijks gebruik, waar het om gaat. Was Saab ook niet het merk dat ooit adverteerde dat je tussen 80 en 120 snel was in zo'n ding, voor inhaalmanoeuvres e.d., het gebied waar het echt om gaat zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Wat wil je trouwens met een auto die 400 km/u haalt? Dat is net zoiets als een tweeter die 100.000 Hz haalt, aardig triviaal, voegt niets toe. niet waar. Een auto die 400 km/uur kan is ook een heel stuk sneller dan andere snelle auto's als je het snelheidsgebied tussen de 0 en 200 km/uur bekijkt. De sensatie is een stuk groter!!! Hij is veel sneller weg bij het stoplicht en zit ook veel sneller op 160 km/uur. Robin In een eend heb je bij 100 dezelfde snelheidsbeleving als 200 in een Bugatti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Wat wil je trouwens met een auto die 400 km/u haalt? Dat is net zoiets als een tweeter die 100.000 Hz haalt, aardig triviaal, voegt niets toe. niet waar. Een auto die 400 km/uur kan is ook een heel stuk sneller dan andere snelle auto's als je het snelheidsgebied tussen de 0 en 200 km/uur bekijkt. De sensatie is een stuk groter!!! Hij is veel sneller weg bij het stoplicht en zit ook veel sneller op 160 km/uur. Robin In een eend heb je bij 100 dezelfde snelheidsbeleving als 200 in een Bugatti Ik denk dat je het gevoel zult hebben dat je in die eend sneller gaat Ik vind de stelligheid van S-39 weer frapant Ook nu begrijpt ie weer niet dat het vergelijk automobiel/cd-speler helemaal niet zo ver uit elkaar ligt. Als je idd van mening bent (en dat uiterst stellig) dat alles hetzelfde is, zul je een ander nooit begrijpen. Is ook niet erg, maar enig begrip ervoor kunnen opbrengen dat zijn mening geen wetmatigheid zijn, zou wel prettig kunnen werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 S-39 Ook nu begrijpt ie weer niet dat het vergelijk automobiel/cd-speler helemaal niet zo ver uit elkaar ligt. Als je idd van mening bent (en dat uiterst stellig) dat alles hetzelfde is, zul je een ander nooit begrijpen. Het enige relevante aan een CD speler is de kwaliteit van de uitgang. Deze is bij alle spelers bijna hetzelfde. Dat vergelijk ik met dat auto A 100 km/u rijdt, en een 20000 euro duurdere auto B rijdt bijvoorbeeld 100,000003 km/u. Maar goed dat is volgens sommigen blijkbaar een groot verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 S-39 Ook nu begrijpt ie weer niet dat het vergelijk automobiel/cd-speler helemaal niet zo ver uit elkaar ligt. Als je idd van mening bent (en dat uiterst stellig) dat alles hetzelfde is, zul je een ander nooit begrijpen. Het enige relevante aan een CD speler is de kwaliteit van de uitgang. Deze is bij alle spelers bijna hetzelfde. Dat vergelijk ik met dat auto A 100 km/u rijdt, en een 20000 euro duurdere auto B rijdt bijvoorbeeld 100,000003 km/u. Maar goed dat is volgens sommigen blijkbaar een groot verschil. Druk het verschil tussen een Ferrari en een Eend uit in decibellen, dan gaat het vast wel een keer dagen bij je publiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 [...]Deze is bij alle spelers bijna hetzelfde. [...] Dat begin ik steeds minder met je eens te worden. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar de praktijk schijnt toch anders te zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 ... dat is volgens sommigen blijkbaar een groot verschil. Eindelijk een juiste conclusie. De verschillen zijn er echt wel. De een vind dat een enorm verschil, de ander noemt het marginaal of zelfs geen verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Druk het verschil tussen een Ferrari en een Eend uit in decibellen, dan gaat het vast wel een keer dagen bij je publiek. Als je in de auto zit, heb je bij 100 km/u met de Eend de meeste dB's; als je langs de weg staat en ze komen beide voorbij met 100 km/u dan produceert de Ferrari de meeste dB's. Mijn conclusie hieruit is dat alles relatief is volgens mij wilde je niet die kant op Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 De verschillen zijn er echt wel. De een vind dat een enorm verschil, de ander noemt het marginaal of zelfs geen verschil. Zeg ik, Gamma.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Druk het verschil tussen een Ferrari en een Eend uit in decibellen, dan gaat het vast wel een keer dagen bij je publiek. Als je in de auto zit, heb je bij 100 km/u met de Eend de meeste dB's; als je langs de weg staat en ze komen beide voorbij met 100 km/u dan produceert de Ferrari de meeste dB's. Mijn conclusie hieruit is dat alles relatief is volgens mij wilde je niet die kant op Jouw conclusie is juist. Je kunt alle parameters in decibellen uitdrukken. De prijs, het gewicht, het motorvermogen, het brandstofverbruik, de topsnelheid, etcetera. BTW, een Ferrari maakt pas lawaai als ie toeren maakt en om 100 te rijden hoeft ie niet veel te doen dus maakt ie ook geen lawaai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HifiEddy Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 De vraag is, hoor je verschil. Dat gelul over autoos op dit topic gaat vrij ver door hier. Misschien kan er iemand een lijstje maken van wat je nou wel hoort en wat niet. Bijvoorbeeld: Niet belangrijk 1. Upsampling 2. wel of geen SA Wel belangrijk 1. Loopwerk 2. freq bereik usw. Niet dat dit lijstje klopt, maar misschien dat er mensen zijn die er echt een kunnen maken. Dan kunnen we daarna kijken wat elke eigenschap zo moet kosten en welke cd speler de belangrijke eigenschappen voor de beste prijs levert => en dan gaan we die met zn allen kopen, groepskorting drop en klaar. Idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 De vraag is, hoor je verschil. Dat gelul over autoos op dit topic gaat vrij ver door hier. Misschien kan er iemand een lijstje maken van wat je nou wel hoort en wat niet. Bijvoorbeeld: Aangezien het weer relatief is zal dat niet lukken, en het is ook smaakafhankelijk. En, dat "gelul" over auto's, het is hier net een kroeg.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 De vraag is, hoor je verschil. Dat gelul over autoos op dit topic gaat vrij ver door hier. Misschien kan er iemand een lijstje maken van wat je nou wel hoort en wat niet. Bijvoorbeeld: Aangezien het weer relatief is zal dat niet lukken, en het is ook smaakafhankelijk. En, dat "gelul" over auto's, het is hier net een kroeg.. Ik mis de tap Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 De vraag is, hoor je verschil. Dat gelul over autoos op dit topic gaat vrij ver door hier. Misschien kan er iemand een lijstje maken van wat je nou wel hoort en wat niet. Bijvoorbeeld: Aangezien het weer relatief is zal dat niet lukken, en het is ook smaakafhankelijk. En, dat "gelul" over auto's, het is hier net een kroeg.. Ik mis de tap Bier is funest voor je afgetrainde lichaam.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bentodicarmo Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Volgens mij is het belangrijkste van de cd-speler de DA converter, die zet de eentjes uiteindelijk om in elektrische tijd. Nou ken ik er niet zoveel, maar ik weet wel dat mijn primare d30.2 een Burr-Brown PCM1704 24-bit 8 x oversampling 96kHz heeft en de speler hiervoor de D20 een 24 Bit AKM. De d30.2 heeft duidelijk een groter beeld, meer autoriteit en meer detail. Verder hebben beide spelers een sony loopwerk, maar volgens mij kan ik daartussen weinig verschil horen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen! groet Matthew Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now