Henrie Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Was Saab ook niet het merk dat ooit adverteerde dat je tussen 80 en 120 snel was in zo'n ding, voor inhaalmanoeuvres e.d., het gebied waar het echt om gaat zeg maar. Nou, reken maar dat zo'n Bugatti rap is in dat gebied. Sneller dan welke Saab dan ook. Van 0 tot 300km/h in 14 sec. zegt wel genoeg denk ik. Een McLaren F1 doet daar bijna 2x zo lang over en die had altijd het record voor tussensprintjes (en voor topsnelheid). Van 230 naar 260km/h in 3 seconden of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 BTW, een Ferrari maakt pas lawaai als ie toeren maakt en om 100 te rijden hoeft ie niet veel te doen dus maakt ie ook geen lawaai. Dat ligt eraan in welke versnelling je 100km/h rijdt in een Ferrari. Waarschijnlijk kan ie dat in elke versnelling wel, behalve de eerste (al zou me het niet verbazen dat ie dat ook nog net redt) en de achteruit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 De kwaliteit van de voeding doet volgens mij ook e.e.a. maar dat heeft natuurlijk ook indirect met de analoge uitgangstrap te maken. En als je het over de voeding hebt dan heb je het natuurlijk ook over de stroomvoorziening in huis. Maar misschien moeten we die discussie even laten rusten? Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Volgens mij is het belangrijkste van de cd-speler de DA converter Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen! groet Matthew Not! 14, 16, 20 of 24 bits maakt alleen iets uit in de S/N verhouding. De klank(kleur) wordt niet bepaald door de DA maar in belangrijke mate door de analoge trap. Gezien er in basis niet echt revolutionaire verschillen* te vinden zijn in analoge uitgangen, kan ik wel begrijpen dat mensen zeggen dat verschillen niet graverend zijn. Aanpassingen aan voeding en DAC maken alleen dat het geluid "stabieler" wordt, en daar komen dan kreten als "meer rust" en "diepte" om de hoek kijken. Termen die niet of moeilijk te definieren zijn. Ik ervaar zelf dat verschil als behoorlijk tot groot, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat verschil marginaal noemen. * er zijn wel verschillen in analoge trap. De meeste spelers werken met een opamp uitgang. Ook daar zijn verschillen waarneembaar, maar die zijn in mijn oren niet wereldschokkend. Een ander concept, met bijv buisjes of alleen een trafo, zal eerder anders klinken dan een opamptrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 BTW, een Ferrari maakt pas lawaai als ie toeren maakt en om 100 te rijden hoeft ie niet veel te doen dus maakt ie ook geen lawaai. Wel in zijn 1 hoor En helemaal in de "R" van "racen"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Ik zie het al, ik ben in gezelschap van ouwe mannetjes die graag met 100 in z'n drie op de linkerbaan vooraan in de file rijden Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Ik zie het al, ik ben in gezelschap van ouwe mannetjes die graag met 100 in z'n drie op de linkerbaan vooraan in de file rijden Dat allemaal in het kader van een beter milieu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 12 mei 2006 Author Report Share Posted 12 mei 2006 Heren, even terug naar het topic. Ik ben veel wijzer geworden , maar ook weer niet . De Opus is gisteren weer op gehaald. Dus dat gaat hem niet worden. Aangezien ik wel een wereld van verschil (en verbetering) hoorde toen ik de Sovtek buizen van de Pathos Logos versterker verving voor NOS Mullards (a 75 euro), denk dat een "analoge" cd-speler met buizen mij mogelijk wel datgene kan brengen wat ik zoek. Gaarne jullie mening. Proberen of niet? Zo ja, welke adviseren jullie dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 denk dat een "analoge" cd-speler met buizen mij mogelijk wel datgene kan brengen wat ik zoek. Gaaren julile mening. Proberen of niet? Zo ja, welke adviseren jullie dan? Ik heb ooit een, door Sound-Gallery vergaand gemodificeerde, Rotel RCD955 met buizen gehad. Ik weet nog dat er lange wachtlijst bestond, voor die CD-speler. Ze hebben er nog 1 te koop staan, van 1089,- nu voor 398,- euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 12 mei 2006 Author Report Share Posted 12 mei 2006 denk dat een "analoge" cd-speler met buizen mij mogelijk wel datgene kan brengen wat ik zoek. Gaaren julile mening. Proberen of niet? Zo ja, welke adviseren jullie dan? Ik heb ooit een, door Sound-Gallery vergaand gemodificeerde, Rotel RCD955 met buizen gehad. Ik weer nog dat er een wachtlijst van enkele maanden bestond, voor die CD-speler. Ze hebben er nog 1 te koop staan, van 1089,- nu voor 398,- euro. Ik weet niet. De naam Rotel spreekt mij niet zo aan. Klinkt als Opel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Heren, even terug naar het topic. Ik ben veel wijzer geworden , maar ook weer niet . De Opus is gisteren weer op gehaald. Dus dat gaat hem niet worden. Aangezien ik wel een wereld van verschil (en verbetering) hoorde toen ik de Sovtek buizen van de Pathos Logos versterker verving voor NOS Mullards (a 75 euro), denk dat een "analoge" cd-speler met buizen mij mogelijk wel datgene kan brengen wat ik zoek. Gaarne jullie mening. Proberen of niet? Zo ja, welke adviseren jullie dan? De Consonance spelers hebben soms buisjes in de eindtrap. Bij de 2.2 worden die alleen voor de rca aansluiting gebruikt. Gebalanceerd alleen via opamps. De Consonance cd120 is er in drie versies waarvan Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Ik heb ooit een, door Sound-Gallery vergaand gemodificeerde, Rotel RCD955 met buizen gehad. Ik weet nog dat er lange wachtlijst bestond, voor die CD-speler. Ze hebben er nog 1 te koop staan, van 1089,- nu voor 398,- euro. Als een apparaat eerst "verregaand gemodificeerd" moet worden voordat de klank goed is, hoeft 't voor mij niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Ik weet niet. De naam Rotel spreekt mij niet zo aan. Klinkt als Opel. Audiofiele opmerking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Als een apparaat eerst "verregaand gemodificeerd" moet worden voordat de klank goed is, hoeft 't voor mij niet meer Zit wat in CableTalk Maarja,...het ging om voorbeelden van CD-spelers met 'n buizen uitgang, en daar was de Rotel een goed en betaalbaar voorbeeld van. (Hoewel ie inmiddels wel an 'n jaartje of 10 oud moet zijn denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 (edited) Met een buisje klinkt een CDtje een stuk aangenamer en minder "fel" Ik ben daarom erg blij met m'n Consonance Ref CD2.2 CD speler. In de Music Emotion van deze maand staat een recensie van een hele mooie Stibbert CD speler. Deze heeft ook buisjes en zou kwa klank heel erg in de buurt moeten komen van een goede draaitafel. (if I were a rich man....) Edited 12 mei 2006 by gruiter Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Ik weet niet. De naam Rotel spreekt mij niet zo aan. Klinkt als Opel. Audiofiele opmerking. !!!!!!!! Een ZEER BELANGRIJKE opmerking. Met het zicht op een rotel zal deze persoon dus hoe technisch goed deze speler ook is (al bouw je de accuphase electronica in zonder dat hij het weet) significant minder van muziek genieten. Deze opmerking maakt het mechanisme goed zichtbaar (associatie met opel) EDIT: generaliserend bedoeld maar dus niet persoonlijk, ik weet niet wat de precieze bedoelingen van de opmerking waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Audiofiele opmerking. Onzin opmerking Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Aangezien ik wel een wereld van verschil (en verbetering) hoorde toen ik de Sovtek buizen van de Pathos Logos versterker verving voor NOS Mullards (a 75 euro), denk dat een "analoge" cd-speler met buizen mij mogelijk wel datgene kan brengen wat ik zoek. Gaarne jullie mening. Proberen of niet? Zo ja, welke adviseren jullie dan? Ik had de buizen van mijn Pathos InPower eindversterkers vervangen door Amperex Bugle Boy buizen en het verschil was enorm groot. Wat simpele 12AX7 buisjes wel niet kunnen doen. Ik heb een Consonance Droplet speler, en die werkt met buizen en klinkt super. Overigens niet alle spelers klinken beter met buizen. De Shanlings, de welbekende buizen-bovenladers zeg maar, klinken in transistor-mode zonder uitzondering beter dan dat je de buizentrap inschakelt van die spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Ik weet niet. De naam Rotel spreekt mij niet zo aan. Klinkt als Opel. Audiofiele opmerking. !!!!!!!! Een ZEER BELANGRIJKE opmerking. Met het zicht op een rotel zal deze persoon dus hoe technisch goed deze speler ook is (al bouw je de accuphase electronica in zonder dat hij het weet) significant minder van muziek genieten. Deze opmerking maakt het mechanisme goed zichtbaar (associatie met opel) EDIT: generaliserend bedoeld maar dus niet persoonlijk, ik weet niet wat de precieze bedoelingen van de opmerking waren. ja dat is een goeie. Als er in een accuphase van 5000 euro electronica en een loopwerk van frontech in zou zitten, dan zouden de meeste de accuphase nog steeds goed vinden. Denk ik, zou een leuke test zijn!!! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 13 mei 2006 Author Report Share Posted 13 mei 2006 Ik weet niet. De naam Rotel spreekt mij niet zo aan. Klinkt als Opel. Audiofiele opmerking. !!!!!!!! Een ZEER BELANGRIJKE opmerking. Met het zicht op een rotel zal deze persoon dus hoe technisch goed deze speler ook is (al bouw je de accuphase electronica in zonder dat hij het weet) significant minder van muziek genieten. Deze opmerking maakt het mechanisme goed zichtbaar (associatie met opel) EDIT: generaliserend bedoeld maar dus niet persoonlijk, ik weet niet wat de precieze bedoelingen van de opmerking waren. ja dat is een goeie. Als er in een accuphase van 5000 euro electronica en een loopwerk van frontech in zou zitten, dan zouden de meeste de accuphase nog steeds goed vinden. Denk ik, zou een leuke test zijn!!! Robin Ik snap je argument, maar als je toch al geen verschil hoort, zoals ik, dan liever een Arcam, Opus, endorphine, Gamut. Kinkt toch een stuk lekkerder. Maar als je het wel hoort, dan ben ik het met je eens dan moet het niet uitmaken welke merknaam er aanvast zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Met een buisje klinkt een CDtje een stuk aangenamer en minder "fel" Ik weet niet of Musical Fidelity ze nog maakt, maar anders zou de X10D (buizen output) van Musical Fidelity misschien ook nog 'n idee zijn. Die sluit je gewoon aan op je CD-speler. (tussen CD-speler en versterker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Oei.... Oei ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Oei.... Oei ? Ja oei, ja... Direct breekt de storm weer los... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Ja oei, ja... Direct breekt de storm weer los... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts