Haudio Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Beste Allemaal, Wat gek Hiermee geven ze dus aan dat er verschillen in Cdspelers zitten want anders zou een Naim net zo klinken dan andere Cdspelers Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. MvG, Haudio PS in de nieuwe Music & Emotion staat een CDspeler getest die er daadwerkelijk bij in de buurt komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Beste Allemaal, Wat gek Hiermee geven ze dus aan dat er verschillen in Cdspelers zitten want anders zou een Naim net zo klinken dan andere Cdspelers Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. MvG, Haudio What's in a ...... naim euh name Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Hiermee geven ze dus aan dat er verschillen in Cdspelers zitten want anders zou een Naim net zo klinken dan andere Cdspelers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 What's in a ...... naim euh name Dat was idd een slogan van hun, in de 80's Of deze "I'm sorry, I didn't catch your Naim" Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 "I'm sorry, I didn't catch your Naim" Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Audiofiele opmerking. Onzin opmerking D Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. Inderdaad best grappig. Zouden ze bij Naim denken dat er ook digitale draaitafels bestaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 ...rivalling that of the finest analogue turntablesInderdaad best grappig. Zouden ze bij Naim denken dat er ook digitale draaitafels bestaan? Verrek,...dat is me nu pas opgevallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. Inderdaad best grappig. Zouden ze bij Naim denken dat er ook digitale draaitafels bestaan? 'n CD-speler...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. Inderdaad best grappig. Zouden ze bij Naim denken dat er ook digitale draaitafels bestaan? 'n CD-speler...?? Je bedoelt waarschijnlijk een digitale CD speler. Of zou Naim ook analoge CD spelers kennen? En is dat dan hetzelfde als een draaitafel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. Inderdaad best grappig. Zouden ze bij Naim denken dat er ook digitale draaitafels bestaan? 'n CD-speler...?? Je bedoelt waarschijnlijk een digitale CD speler. Of zou Naim ook analoge CD spelers kennen? En is dat dan hetzelfde als een draaitafel? Nee, 'n digitale draaitafel is 'n CD-speler. 'n analoge draaitafel is 'n platenspeler.... en op 'n CNC-draatafel zet je 't product op. 'n video is een videospeler, 'n cassette is een cassettespeler, 'n DVD is 'n DVD-speler. Mensen korten nu eenmaal graag af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. Inderdaad best grappig. Zouden ze bij Naim denken dat er ook digitale draaitafels bestaan? 'n CD-speler...?? Je bedoelt waarschijnlijk een digitale CD speler. Of zou Naim ook analoge CD spelers kennen? En is dat dan hetzelfde als een draaitafel? alles wat er ingaat gaat en er weer uitkomt is analoog!!! Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Help me, maar is er niet iemand/onderzoeker die op bepaalde shows met een laser aftasting vinyl klanken ten gehore brengt ? (maar momenteel onbetaalbaar ? ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Help me, maar is er niet iemand/onderzoeker die op bepaalde shows met een laser aftasting vinyl klanken ten gehore brengt ? (maar momenteel onbetaalbaar ? ). Jawel.... dat klopt... een analoge CD-speler heb ik alleen nog niet gezien (of het zou een videodisc moeten zijn). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Maar even terus om topic.... Vanmiddag nog even kunnen horen dat er wel zeker verschil in klank tussen CD-spelers zit. Maar dat mag Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. Inderdaad best grappig. Zouden ze bij Naim denken dat er ook digitale draaitafels bestaan? 'n CD-speler...?? Je bedoelt waarschijnlijk een digitale CD speler. Of zou Naim ook analoge CD spelers kennen? En is dat dan hetzelfde als een draaitafel? Nee, 'n digitale draaitafel is 'n CD-speler. 'n analoge draaitafel is 'n platenspeler.... en op 'n CNC-draatafel zet je 't product op. 'n video is een videospeler, 'n cassette is een cassettespeler, 'n DVD is 'n DVD-speler. Mensen korten nu eenmaal graag af... CD's en DVD's worden vastgeklemd in een houdertje op de spindel van de CD-speler of DVD-speler. Dat houdertje is geen tafel, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Het is toch niet zo moeilijk om in te zien dat er in feite geen wezenlijk verschil is tussen cd-speler en draaitafel; er is een draaiend plateau waarop een gegevensbron ligt die wordt afgetast. Ik heb hier een CD speler die horizontaal en verticaal gebruikt kan worden. Dat komt doordat er in deze CD speler geen gebruik wordt gemaakt van een draaitafel maar van een draaiende klem. Kwestie van de dingen goed benoemen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Het is toch niet zo moeilijk om in te zien dat er in feite geen wezenlijk verschil is tussen cd-speler en draaitafel; er is een draaiend plateau waarop een gegevensbron ligt die wordt afgetast. Ik heb hier een CD speler die horizontaal en verticaal gebruikt kan worden. Dat komt doordat er in deze CD speler geen gebruik wordt gemaakt van een draaitafel maar van een draaiende klem. Kwestie van de dingen goed benoemen.... ja, en? dat maakt voor een cd-speler toch geen enkel verschil en verandert evenmin iets aan het principe. Er is een plateau/er draait iets en een draaiend medium wordt afgetast, soit Het grapje ging over de pleonastische uitdrukking "analogue turntable". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 We dwalen weer af heren (specialiteit van 't Hear forum ) Vanmiddag nog even kunnen horen dat er wel zeker verschil in klank tussen CD-spelers zit. Maar dat mag Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Als je op "play" drukt hoor je wel verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Wow- en flutterproblemen van de draaitafel, de mechanische krakkemikkigheid van naaldaftasting, dat is door de cd-speler wel opgelost en daarin zit een flinke verbetering. Gewoon en goede draaitafel, arm en element aanschaffen. De geluidsweergave van vinyl is een klasse beter, mits er natuurlijk sprake is van een goede opname. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 We dwalen weer af heren (specialiteit van 't Hear forum ) Vanmiddag nog even kunnen horen dat er wel zeker verschil in klank tussen CD-spelers zit. Maar dat mag Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Dat lees ik ook over mijn CD-speler,....zonder buisjes. "Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables" Oei.... Bovendien erkennen ze de superioriteit van een goede draaitafel en willen graag dat hun Cdspeler daarbij in de buurt komt. Inderdaad best grappig. Zouden ze bij Naim denken dat er ook digitale draaitafels bestaan? Er bestaan wel degelijk digitale draaitafels! Ik heb in de studio een folder liggen van zo een cheap disco-benodigdheden-fabrikant, ik dacht dat er draaitafels op stonden met "digitale uitgang"; Heb even op't net gezocht maar niks gevonden, ik zal die folder eens bestuderen en iets laten weten.... of ik niet gedroomd heb, bvb... Logischerwijze gesproken zijn eindtrappen opgebouwd met lampen interessant, maar een "gewone" analoge uitgang (met op-amps) waar gewoon "een lampie" achter gezet is, vertrouw ik niet, dat is een doekje voor het bloeden, een onnodige extra stap in de signaalweg. mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Even terug naar het Topic CD spelers: ik hoor geen verschil Arme sukkels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 14 mei 2006 Author Report Share Posted 14 mei 2006 Even terug naar het Topic CD spelers: ik hoor geen verschilArme sukkels Nou dit is pas echt een forum killer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts