Jump to content

CD spelers: ik hoor geen verschil

Harm
 Share

Recommended Posts

Gelukkig zijn we niet alleen op de wereld. Bijgaande een discussie van onze Amerikaanse collega's van een maandje terug

Amerikanen....nou noem je ook 'n volk :P;)

Op HiFi-gebied neem ik die vaak wat minder serieus...

Vorig jaar heb ik 1,5 week lang een setje B&W N805's in huis gehad, i.c.m een Van Medevoort MA222 versterker. (zowaar iets moois om te zien)

I.c.m 'n setje MIT/Transparent ls-kabel, hoor ik met die combinatie ook minder/geen/niet noemenswaardig verschil tussen bijvoorbeeld m'n vrij dure CD-speler en m'n spotgoedkope DVD-speler.

(terwijl 't toch een set is waarvan de klank menigeen zou aanspreken)

Mvg,

Alco B)

Amerikanen....nou noem je ook 'n volk :P;)

Gelukkig lachen Amerikanen minstens net zo hard om ons Nederlanders. Wij Nederlanders hebben altijd onze mening klaar over alles en vinden het erg belangrijk deze kenbaar te maken.

Nederlanders....nou noem je ook 'n volk :P;)

Guest Hubertinus

Waarom zou je geen mening mogen hebben over van alles en nog wat?

Die Amerikanen hoeven geen mening, want die denken dat zij de beste spullen hebben en dat zij de maatstaf zijn en dat zij wel even bepalen wat er op de wereld gebeurt. En dat is impliciet ook een mening hebben.

Hubertinus

Even terug naar het Topic CD spelers: ik hoor geen verschil

Arme sukkels :D

rcd-975.jpg

Inderdaad, arme sukkels. What a way to destroy your cd sound...

Groet,

Jacco

We dwalen weer af heren :rolleyes:

(specialiteit van 't Hear forum ;) )

Vanmiddag nog even kunnen horen dat er wel zeker verschil in klank tussen CD-spelers zit.

Maar dat mag Ren

Amerikanen....nou noem je ook 'n volk :P  ;)

Gelukkig lachen Amerikanen minstens net zo hard om ons Nederlanders. Wij Nederlanders hebben altijd onze mening klaar over alles en vinden het erg belangrijk deze kenbaar te maken.

Nederlanders....nou noem je ook 'n volk :P;)

En U ?

Is U dan niet de vaandeldrager? :o

Inderdaad, arme sukkels. What a way to destroy your cd sound...

Misschien moet ik mijn oude signature maar weer terugplaatsen. PCM vervormt te weinig!

Als je dat maar laat! Ik was net zo blij dat ie weg was.

Je kunt een digitaal systeem nooit die vervorming geven die audiofielen zo waarderen. Ik houd het op natuurgetrouwe weergave, dus die vervorming vind ik maar niks.

Groet,

Jacco

Guest tubejack
Je kunt een digitaal systeem nooit die vervorming geven die audiofielen zo waarderen. Ik houd het op natuurgetrouwe weergave, dus die vervorming vind ik maar niks.

Hee Jacco,

Met die vervorming valt het wel mee, een ECC99 is een mooie buis.

Al zal dat altijd meer zijn, dan van een vet teruggekoppelde opamp.

Ik heb dezelfde speler, ook nog nieuw is doos staan en ik hoor

weldegelijk het verschil :lol:

Audio is m.i. nadenken en keuzes maken, helemaal goed krijg je het nooit.

Er zijn meer wegen naar Rome... Zo sukkelde ik over mijn eigen audiofiele weg

en inmiddels ben ik er uit.

Er zijn ergere dingen, dan audiofiel genoemd te worden .

Met vriendelijke groet,

Jack

Die Amerikanen hoeven geen mening, want die denken dat zij de beste spullen hebben en dat zij de maatstaf zijn en dat zij wel even bepalen wat er op de wereld gebeurt.

Hubertinus

En verdomd, ze hebben hierin vaak nog gelijk ook.

Die Amerikanen hoeven geen mening, want die denken dat zij de beste spullen hebben en dat zij de maatstaf zijn en dat zij wel even bepalen wat er op de wereld gebeurt.

Hubertinus

1. Meeste nobelprijzen.

2. Meeste patenten.

3. Beste/meeste sportprestaties / meeste olympische medailles

4. Beste muziekresultaten (w.b. popmuziek) maar ook: grootste aantal muziekinstrumenten per 1000 inwoners

5. Grootste leger.

6. Grootste arbeidsproductiviteit.

7. Grootste liefdadigheid (geregistreerde giften = 280 miljard dollar = 750 dollar per inwoner = 5 keer meer dan de nederlander (niet geregistreerd niet meegerekend)

8. Technologisch meeste onderzoek

9. Rijkste land ter wereld.

Enz. Enz. Ben benieuwd hoe de Nederlanders zich zouden gedragen als zij dit allemaal hadden ipv de Amerikanen.....

Hubertinus

1. Meeste nobelprijzen.

2. Meeste patenten.

3. Beste/meeste sportprestaties / meeste olympische medailles

4. Beste muziekresultaten (w.b. popmuziek) maar ook: grootste aantal muziekinstrumenten per 1000 inwoners

5. Grootste leger.

6. Grootste arbeidsproductiviteit.

7. Grootste liefdadigheid (geregistreerde giften = 280 miljard dollar = 750 dollar per inwoner = 5 keer meer dan de nederlander (niet geregistreerd niet meegerekend)

8. Technologisch meeste onderzoek

9. Rijkste land ter wereld.

Enz. Enz. Ben benieuwd hoe de Nederlanders zich zouden gedragen als zij dit allemaal hadden ipv de Amerikanen.....

Discutabel tabelletje. Heb je dat allemaal per hoofd van de bevolking bepaald? En weet je zeker dat de produktiviteit van een Japanse of Koreaanse arbeider niet een orde van grootte hoger ligt dan van een Amerikaanse arbeider? Om nog maar niet te spreken van de Chinezen?

De VS hebben overigens ook de grootste staatsschuld ter wereld. Op dit moment ongeveer debtiv.gif

Als je even refresht zie je dat ook het tempo waarin die schuld groeit het grootste ter wereld is.

Nederlanders en andere Europeanen vinden zichzelf ook heel wat. Wij wijzen graag naar de VS om te zeggen hoe slecht het daar is. En dat is meestal niet terecht.

Amerikanen... dat zijn toch die lui die hier van die verziekte films en TV programma's brengen... :confused:

Maar zo nu en dan toch heel aardige muziek... :D

debtiv.gif

Dat is inderdaad :D ook niet goed te praten.

De strekking van mijn post was meer gericht tegen de Nederlandse afkeer van de houding van Amerikanen. Voor ieder Amerikaans foutje vind je wel een Nederlands foutje. Nergens is het perfect.

Ja. In Amerika is het geen schande als je succesvol wilt zijn of als je succesvol bent. Nederlanders pakken om de zoveel tijd de grasmaaier om het maaiveld bij te werken.

Amerikanen... dat zijn toch die lui die hier van die verziekte films en TV programma's brengen... :confused:

Als we maar kunnen klagen (typisch Nederlands, wij klagen graag). Je hoeft niet te kijken. Dat wij met z'n allen Amerikaanse series kijken en de Amerikanen niet naar onse series kijken (Good Times Bad Times :lol: ) geeft te kennen.

grasmaaier

Mooi recent paladijn hiervan is de heer Wouter "Patat-Voor-De-Armen" Bos. Hij wilt graag een fusie zodanig dat het verschil tussen wetenschappelijk onderwijs en HBO verdwijnt.

Da's vanuit Woutertje Bos z'n standpunt heel logisch want veel universitaire studies zijn verkapte HBO studies die academici afleveren die op HBO niveau terecht komen.

In plaats van iets te doen aan die vervlakking wordt de vervlakking door de pvda tot norm verheven. De pvda heeft nu eenmaal de bewust kansarmen tot hun achterban opgekweekt en die willen nu allemaal graag studeren maar het moet niet te moeilijk wezen.