cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik heb het idee dat Ruud zich daar in de polder een bult zit te lachen. boefje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik heb het idee dat Ruud zich daar in de polder een bult zit te lachen. 1. Een bugatti strontbak rijdt harder dan een polootje. Dat kun je meten en zelf waarnemen. Dat verschil is dan bijv. 260 km/u (polootje 145 en bugatti 405 km/u) 2. Als de verschillen in dezelfde orde van grootte zouden moeten liggen als bij CD spelers zou dit verschil niet 260 maar 0.00003 km/u bedragen. 3. Je smaak bepaalt of je dit verschil een verbetering vindt. Het verschil is er tenminste wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Welnee joh, tenzij je status e.d. beter presteren vindt. Dit geldt dus voor CD spelers en niet voor auto's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Welnee joh, tenzij je status e.d. beter presteren vindt. Dit geldt dus voor CD spelers en niet voor auto's. Okee, voorbeeldje dan; Ik heb ooit een Seat gekocht. Dat was dus gewoon een Volkswagen, stond alleen een ander merkje op. Hij was wel een stuk goedkoper, en bij de inruil was hij trouwens nog minder waard. Ik kon behalve het merk geen verschil ontdekken hoor. Nu rij ik motor, maar daar kan ik ook voorbeelden noemen. Kijk eens naar het verschil tussen een Italiaan en een Japanner. Een praktisch mens koopt de Japanner omdat hij beter en goedkoper is, maar ja, het is geen Italiaan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Welnee joh, tenzij je status e.d. beter presteren vindt. Dit geldt dus voor CD spelers en niet voor auto's. Okee, voorbeeldje dan; Ik heb ooit een Seat gekocht. Dat was dus gewoon een Volkswagen, stond alleen een ander merkje op. Hij was wel een stuk goedkoper, en bij de inruil was hij trouwens nog minder waard. Ik kon behalve het merk geen verschil ontdekken hoor. Nu rij ik motor, maar daar kan ik ook voorbeelden noemen. Kijk eens naar het verschil tussen een Italiaan en een Japanner. Een praktisch mens koopt de Japanner omdat hij beter en goedkoper is, maar ja, het is geen Italiaan.. Een Seat is geen Volkswagen-kloon. Er wordt gebruik gemaakt van VW-onderdelen, maar er worden geen VW's gekloond. Een Toyota Aygo, een Peugeot 107 en een Citroen C2, dat zijn klonen (hoewel ze uiterlijk wel wat verschillen)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Het actiemodel kopen met een korting van Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik heb ooit een Seat gekocht. Dat was dus gewoon een Volkswagen, stond alleen een ander merkje op. Hij was wel een stuk goedkoper, en bij de inruil was hij trouwens nog minder waard. Ik kon behalve het merk geen verschil ontdekken hoor. Je hebt het over dezelfde auto's met een ander merkplaatje erop. Ik heb het over het feit dat bij auto's echt verschillen bestaan. Een hummer rijdt door hoger water dan een honda. Een vrachtwagen vervoert meer boodschappen dan een smart. Een ferrari accelereert/vertraagt beter en maakt betere bochten dan een space wagon. Bij CD spelers bestaan dergelijke verschillen in prestaties niet. Alle soorten en maten doen precies hetzelfde. Enen en nullen uitlezen, om ze vervolgens met 0.002 % vervorming om te zetten in een audiosignaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Je krijgt dan aluminium velgen *enelde met stoepranden)Plattere banden (minder rubber en minder confort) Aluminiumlook randjes rond de kilometerteller. Aluminiumlook versnellingsknop. Andere bekledingsstof. Dat tussen auto's echte verschillen bestaan wil niet zeggen dat er geen neppe verschillen zijn. Mooi dat je een aantal neppe verschillen opnoemt. Bij CD spelers bestaan alleen neppe verschillen als: 1. Mooie verzwaarde kast. 2. 234243 afzonderlijke voedingen. 3. 10 dacs om niet hoorbare ruis uit te middelen. 4. mooie aansluitbussen 5. balanced aansluitingen Echte verschillen zouden bij CD spelers pas bestaan als de ene 1 % vervormt en de ander 0.00001 %. Ze doen echter allemaal ongeveer 0.002 %, 100 dB SNR, supergoede kanaalscheiding enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Een hummer rijdt door hoger water dan een honda. Dat ligt eraan wat voor Honda... Fast & Speed Honda Buggy Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Een hummer rijdt door hoger water dan een honda. Dat ligt eraan wat voor Honda... Fast & Speed Honda Buggy Deze honda kost net zoveel als een goede CD speler namelijk 200 euro. (www.mobile.de voor de geinteresseerden). Echter is het wel mogelijk een betere auto te krijgen als je meer uitgeeft. Dit in tegenstelling tot CD spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Een hummer rijdt door hoger water dan een honda. Dat ligt eraan wat voor Honda... Fast & Speed Honda Buggy Deze honda kost net zoveel als een goede CD speler namelijk 200 euro. (www.mobile.de voor de geinteresseerden). Echter is het wel mogelijk een betere auto te krijgen als je meer uitgeeft. Dit in tegenstelling tot CD spelers. Heeft bovendien een heel foute naam die Honda: de Honda Jazz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 QUOTE (s0000884 @ 11 May 2006, 19:10:09) Deze honda kost net zoveel als een goede CD speler namelijk 200 euro. (www.mobile.de voor de geinteresseerden). Echter is het wel mogelijk een betere auto te krijgen als je meer uitgeeft. Dit in tegenstelling tot CD spelers. Dez forummer weet meer van honda's dan van audio Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ik heb ooit een Seat gekocht. Dat was dus gewoon een Volkswagen, stond alleen een ander merkje op. Hij was wel een stuk goedkoper, en bij de inruil was hij trouwens nog minder waard. Ik kon behalve het merk geen verschil ontdekken hoor. Je hebt het over dezelfde auto's met een ander merkplaatje erop. Ik heb het over het feit dat bij auto's echt verschillen bestaan. Ik heb het over het feit dat er bij vervoermiddelen ook factoren als status enz. een rol spelen. Ja, een sportwagen van 5 ton zal misschien iets sneller gaan dan een gti jap van 10 procent van die prijs, maar ik zie geen rechtvaardiging in het grote prijsverschil, behalve dan factoren als exclusiviteit e.d. Wat wil je trouwens met een auto die 400 km/u haalt? Dat is net zoiets als een tweeter die 100.000 Hz haalt, aardig triviaal, voegt niets toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Een Seat is geen Volkswagen-kloon. Er wordt gebruik gemaakt van VW-onderdelen, maar er worden geen VW's gekloond. Een Toyota Aygo, een Peugeot 107 en een Citroen C2, dat zijn klonen (hoewel ze uiterlijk wel wat verschillen)... Zelfde concern, zelfde onderdelen, okee, de vorm kan iets verschillen, en de assemblage vindt elders plaats. Mijn Opel Agila leek ook verdacht veel op de Suzuki, Mijn Suzuki is gekloond als Kawa, maar wel prijsverschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ja, een sportwagen van 5 ton zal misschien iets sneller gaan dan een gti jap van 10 procent van die prijs, maar ik zie geen rechtvaardiging in het grote prijsverschil. Steengoed (ik ben het hier natuurlijk mee eens). Maar als ik dit zeg over CD spelers (waarbij de verhoudingen veel extremer zijn) krijg ik dit: Dez forummer weet meer van honda's dan van audio Mooie conclusie ook dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ook bij auto-motoren hoor je verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harm Posted 11 mei 2006 Author Report Share Posted 11 mei 2006 Het is toch wel een serieus topic van een nieuwe forummer; wat moet die man hier allemaal wel niet van denken? Dat we ook geen verstand van auto's hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Mooie conclusie ook dit. biggrin.gif Nu weer even serieus. Ik had een Sphinx Myth cd speler verving deze door een Hawk audio loopwerk en Dac (ontwerp uit de stal van John van der Sluis) Prijsstelling indertijd ongeveer gelijk. Een groot verschil in gekuidskwaliteit. De Sphinx klonk erg beknepen en saai en de Hawk Audio set open, ruimtelijk en dus veel muzikaler. Later nog een keer een Meridian set geprobeerd (drie keer zo duur) en geen verschil met Hawk audio. Conclusie: Er zijn wel degelijk behoorlijke verschillen, maar prijs zegt lang niet alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Conclusie: Er zijn wel degelijk behoorlijke verschillen, maar prijs zegt lang niet alles. Ja, maar dan zou ik wel zeggen dat de grootte van verschillen subjectief is, dus wat de Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Maar als ik dit zeg over CD spelers (waarbij de verhoudingen veel extremer zijn) krijg ik dit:Dez forummer weet meer van honda's dan van audio Mooie conclusie ook dit. Ik zou het eerder omdraaien.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 er zijn geen verschillen hoorbaar tussen hedendaagse cd-spelers, wie ze wel hoort heeft een levendige fantasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 er zijn geen verschillen hoorbaar tussen hedendaagse cd-spelers, wie ze wel hoort heeft een levendige fantasie Ja hoor daar was ie weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ja, maar dan zou ik wel zeggen dat de grootte van verschillen subjectief is, dus wat de Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 er zijn geen verschillen hoorbaar tussen hedendaagse cd-spelers wie ze wel hoort heeft een levendige fantasie gaan we weer ....omdat enkele mensen 't niet horen/niet in geloven bestaat 't niet. Stel dat 'n niet-gelovige tegen een religieus iemand zegt dat er geen God bestaat, omdat 't wetenschappelijk niet is bewezen, wat dan....? Heeft de gelovige dan ook een (te) levendige fantasie, omdat ie iets ervaart wat voor 'n ander niet bestaat. Het is misschien een wat vreemde vergelijking, maar ik heb 't idee dat de vergelijking wel opgaat. het is geen questie van geloven, maar gewoon twee spelers vergelijken. en tot nu toe is er nog geen forumlid geweest die tijdens een blinde test concequent de duurdere speler als beste kon bestempelen. niemand hoord verschil tijdens een blinde test , ze verzinnen de verschillen gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 niemand hoord verschil tijdens een blinde test Wow,...dan heb ik blijkbaar 'n bijzondere gave Ik heb namelijk wel vaker verschillen gehoord, zowel blind and niet blind. (alleen al blind tussen 2 indentieke CD-spelers, waarvan er 1 licht gemodificeerd was) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts