Jump to content

CD spelers: ik hoor geen verschil

Harm
 Share

Recommended Posts

WEER VEERTIEN PAGINAS DIE NERGENS OVER GAAN...

Ik overweeg me bij de afhakers aan te sluiten.

De meetbende heeft dan z'n zin.

Ik kan n.l. geen andere reden verzinnen waarom dit soort discussies ontstaan.

:eek:

Hans, zet je roze bril eens af.. :rolleyes:

Helemaal mee eens, wat mij betreft mogen postings die niets met het topic te maken hebben voortaan weggehaald worden.

Mensen die alsnog hardnekkig de sfeer verzieken met kinderachtig gedoe mogen van mij in de ban.

We moeten IETS verzinnen om het HEAR leuk te houden.

Helemaal mee eens, wat mij betreft mogen postings die niets met het topic te maken hebben voortaan weggehaald worden.

Mensen die alsnog hardnekkig de sfeer verzieken met kinderachtig gedoe mogen van mij in de ban.

We moeten IETS verzinnen om het HEAR leuk te houden.

In die zogenaamde goeie ouwe tijd hier verdwenen soms volledige topics die uit de hand liepen, maar dat gebeurt nu niet meer. Misschien dat dat zou helpen..

Aha... De 'meetbende' heeft het dus weer gedaan. En alle audiofieltjes zijn heilig. Amen...

Hij is de meest pretentieuze poster van het hele forum, een echte ijdeltuit die graag het beste jongetje van de klas wil zijn en geen gelegenheid voorbij kan of wil laten gaan om een goede beurt te maken op zijn eigen toneel.

Geldt dit niet ook voor het andere kamp? Ik vind het verschil kunnen horen tussen 0.002 en 0.003 procent THD best pretentieus.

E

Guest C J
Je zal je er best wel eens in hebben verdiept; maar ook het verschil gehoord?

En vind jij dat ik mij defensief opstel? Ik probeer je duidelijk te maken dat een perfect gemodde speler qua muziekweergave niet meer te vergelijken is met de standaard uitvoering. Is dat nu zo moeilijk te aanvaarden voor jou? :blink:

Ik haal er die bewuste interlink bij, omdat je daar ook niet in gelooft.

En omdat jij er niet in gelooft, bestaat het dus ook niet. Toch? :);)

En omdat jij het wel geloof, bestaat het dus wel???

Ik weet eigenlijk niet wat men wil meten.

Hubertinus

Ik weet niet waar dat domme idee vandaan komt dat techneuten alles zouden willen meten.

Ze willen alles begrijpen, dat is iets anders. Meten hoort daarbij.

Groet,

Jacco

Guest C J

En omdat jij er niet in gelooft, bestaat het dus ook niet. Toch? :)  ;)

En omdat jij het wel geloof, bestaat het dus wel???

Ik geloof het niet, ik hoor het. ;)

Je kan me niet zeggen dat ik geen verschillen hoor, ik hoor er wel, en als de muziek industrie ook geen verschillen hoorde, speelde Abbey Road niet met B&W en was er zo geen verschil in op-amps in mixers, en gebeurde de nabeluistering op een discman met beldraad-aansluiting en een TV speaker in een kartonnen doos.

Ik hoor dus WEL een verschil tussen: zelfbouw instap Philips CD speler (Electuur pakket 1990), Philips CDR 750, JVC X-555Z, Philips CDR 880, Pioneer SDP 901, Marantz DR17... (in volgorde van voorkeur van klank, van slecht naar goed, zelfde kabel, zelfde vv ingang <_< )

Nu moet ik zeggen dat met bvb mijn Luxman L1040 de verschillen bijna niet waarneembaar (HOORBAAR) zijn, maar zowel nu met de Sumo combinatie als vroeger met mijn oude Phase Lineair series Two voor- en eind, hoorde ik ook verschillen. Verschillen in DAC, voeding, analoge electronica, kastconstructie, display on/off... maar om jullie gerust te stellen: een deel van mijn apparaten klinkt ondertussen al veel meer hetzelfde, ze hangen allemaal aan de Sony DTC 57es DAC! :lol:

mvg RastaPhil :rolleyes::D

En omdat jij er niet in gelooft, bestaat het dus ook niet. Toch? :);)

Je gaat mij niet vertellen dat jij een ongemodde speler bij Bas hebt gehoord, en daana in gemodde staat, en dan niet de duidelijke muzikale winst kon vaststellen.

Ik denk echter eerder dat jij nog nooit het verschil in door Bas gemodde spelers hebt gehoord. :)B)

Ik denk eerder dat je maar wat roept om je eigen idee te bevestigen, je blijft maar ongeremd doorgaan met verkeerde aannames, conclusies, enz. Een discussie met jou heeft zo geen enkele zin.. :rolleyes:

Ik vind het echt leuk dat ik eindelijk eens iemand tegenkom die OOK geen verschil hoort tussen cd-spelers ;)

Ik haakte 3 jaar geleden ook niet af toen 99% van de audiofiele forumleden mij uitmaakte voor doof. <_<

Dus in drie jaar nog geen verbetering, Erik :lol:

:D:D

sterker,nog

ik heb een UC nodig om verschillen te kunnen creeren zodat ik ze wel hoor :lol:

Ik weet eigenlijk niet wat men wil meten.

Hubertinus

Ik weet niet waar dat domme idee vandaan komt dat techneuten alles zouden willen meten.

Ze willen alles begrijpen, dat is iets anders. Meten hoort daarbij.

Groet,

Jacco

Precies.

:angry:

Dit probleem heeft twee kanten. Zie dat nou eens in!

Pfff, mannen...

Het is dat je ze nodig hebt voor de voortplanting, maar anders...

Groet,

vriendin van Jacco

;)

:angry:

Pfff, mannen...

Het is dat je ze nodig hebt voor de voortplanting, maar anders...

Groet,

vriendin van Jacco

;)

:lol: :lol: :lol:

Maak je niet druk. Als 1 kamp al boos wordt dan is dat toch wel genoeg niet? :huh::)

Iets anders, ik vind het spijtig dat ik Ruud13 hier niet meer zie. Hij was hier kort, met zeer goede technische bijdragen. Hij werd ook behoorlijk aangepakt hear (ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft) maar toen begon het meetkamp toch ook niet met 'de sfeer gaat eraan het is niet meer leuk hear''? :confused:

Maak je niet druk. Als 1 kamp al boos wordt dan is dat toch wel genoeg niet? :huh::)

Iets anders, ik vind het spijtig dat ik Ruud13 hier niet meer zie. Hij was hier kort, met zeer goede technische bijdragen. Hij werd ook behoorlijk aangepakt hear (ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft) maar toen begon het meetkamp toch ook niet met 'de sfeer gaat eraan het is niet meer leuk hear''? :confused:

Goeie techneuten zijn schaars. De oppervlakkige kortzichtigheid probeert zichzelf tot norm te verheffen. Dat maakt me kribbig.

Goeie techneuten zijn schaars. De oppervlakkige kortzichtigheid probeert zichzelf tot norm te verheffen. Dat maakt me kribbig.

Heb je het over mij misschien? :D

Kortzichtig, OK, met resp. -7 op links en -4 op rechtse oog ben ik redelijk "kortzichtig" (miope) B)

Maar oppervlakkig, nee dat pik ik niet! :lol:

Ik hoor verschillen en daarmee basta!

Ik proef verschillen in koffie! So What?

En drink mijn koffie met honing ipv suiker :D

Vroeger kon je meer lachen met 't forum, hebben jullie ook veel minder tijd om eens na te denken over een goeie repliek? het moet allemaal van rap rap want er zijn nog bergen werk te verzetten.... :(

:) mvg RastaPhil

Ik proef in deze reactie toch hetzelfde dan wat het "andere kamp" doet :rolleyes:

Ik vind de meeste bijdragen echt een verrijking voor dit forum. Zowel van het ene als ook van het andere kamp.

Mijn reactie staat in het "zeur"-topic :rolleyes:;)

(waar het ook thuis hoort ;) )

BTW, ik ben het volledig met Jacco eens B)

Ik proef in deze reactie toch hetzelfde dan wat het "andere kamp" doet :rolleyes:

Ik vind de meeste bijdragen echt een verrijking voor dit forum. Zowel van het ene als ook van het andere kamp.

Oppervlakkige kortzichtigheid = De klok horen luiden, niet weten waar de klepel hangt en dan stellig beweren dat het een koekoeksklok is terwijl het ding duidelijk een 'bimbam" geluid maakt.