Jump to content

CD spelers: ik hoor geen verschil

Harm
 Share

Recommended Posts

Ik proef in deze reactie toch hetzelfde dan wat het "andere kamp" doet :rolleyes:

Ik vind de meeste bijdragen echt een verrijking voor dit forum. Zowel van het ene als ook van het andere kamp.

Oppervlakkige kortzichtigheid = De klok horen luiden, niet weten waar de klepel hangt en dan stellig beweren dat het een koekoeksklok is terwijl het ding duidelijk een 'bimbam" geluid maakt.

Waar slaat dat op? Dat ik met alle winden mee waai? Dat doe ik volgens mij niet, maar als jij dat vindt, zal het wel zo zijn :P

Ik proef in deze reactie toch hetzelfde dan wat het "andere kamp" doet :rolleyes:

Ik vind de meeste bijdragen echt een verrijking voor dit forum. Zowel van het ene als ook van het andere kamp.

Oppervlakkige kortzichtigheid = De klok horen luiden, niet weten waar de klepel hangt en dan stellig beweren dat het een koekoeksklok is terwijl het ding duidelijk een 'bimbam" geluid maakt.

Waar slaat dat op? Dat ik met alle winden mee waai? Dat doe ik volgens mij niet, maar als jij dat vindt, zal het wel zo zijn :P

Die opmerking was niet tegen jou gericht. Zo erg is het met jou toch niet gesteld? :P

Dit probleem heeft twee kanten. Zie dat nou eens in!

Maak je niet druk. Als 1 kamp al boos wordt dan is dat toch wel genoeg niet? :huh::)

Iets anders, ik vind het spijtig dat ik Ruud13 hier niet meer zie. Hij was hier kort, met zeer goede technische bijdragen. Hij werd ook behoorlijk aangepakt hear (ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft) maar toen begon het meetkamp toch ook niet met 'de sfeer gaat eraan het is niet meer leuk hear''? :confused:

Dat ben ik helemaal met je eens s0000884. Het leuke van zo'n forum is argumenten uit te wisselen. Ik heb zelf weleens met hem gemaild en toen kreeg ik sympatiek antwoord.

Overigens zegt het me niets dat versterkers verschillend klinken, het gaat natuurlijk waarom ze anders klinken zoals Peter Walker terecht altijd stelde.

Ik was geen andere CD speler van plan maar ik wordt zolangzamerhand nieuwsgierig.

Groet,

nou nou Harm dus jij bent tevreden met een cd-spelertje van de Kijkshop

Wat je misschien niet weet, is dat in vele dure CD spelers DA-converters zitten die gewoon in massa productie supergoedkoop geproduceerd worden. De DAC is gewoon een 'chip' van een vierkante centimeter. Waar een CD speler 10000 euro kan kosten, zitten er chips in die door de fabrikant Denon bij bijv. Texas Instruments worden ingekocht voor 10 euro per stuk.

Hier bijvoorbeeld: de Analog Devices AD1955, zit in de Accuphase DP 67

CD speler kost 5.600 euro

DAC kost 6,78 dollar

EDIT: verkeerde typenummer. De CD speler kost maar 5.600 euro

Hm bij Digikey (zeer betaalbare diy winkel) kost een AD1955ARS per stuk gekocht $102.38 en $81.70 als je er 100 afneemt

http://dkc3.digikey.com/PDF/HK051/0363.pdf

Er zitten er 4 in de Accuphase,

Overigens kun je bij die Accuphase een leuke DSP bijbestellen en eenvoudig aansluiten. 40 bits 1/6 octaaf, 74 bands oid

Mooi apparaat.

http://www.accuphase.com/pdf/dg-38_e.pdf

nou nou Harm dus jij bent tevreden met een cd-spelertje van de Kijkshop

Wat je misschien niet weet, is dat in vele dure CD spelers DA-converters zitten die gewoon in massa productie supergoedkoop geproduceerd worden. De DAC is gewoon een 'chip' van een vierkante centimeter. Waar een CD speler 10000 euro kan kosten, zitten er chips in die door de fabrikant Denon bij bijv. Texas Instruments worden ingekocht voor 10 euro per stuk.

Hier bijvoorbeeld: de Analog Devices AD1955, zit in de Accuphase DP 67

CD speler kost 5.600 euro

DAC kost 6,78 dollar

EDIT: verkeerde typenummer. De CD speler kost maar 5.600 euro

Hm bij Digikey (zeer betaalbare diy winkel) kost een AD1955ARS per stuk gekocht $102.38 en $81.70 als je er 100 afneemt

http://dkc3.digikey.com/PDF/HK051/0363.pdf

Er zitten er 4 in de Accuphase,

Overigens kun je bij die Accuphase een leuke DSP bijbestellen en eenvoudig aansluiten. 40 bits 1/6 octaaf, 74 bands oid

Mooi apparaat.

http://www.accuphase.com/pdf/dg-38_e.pdf

Waarom zijn die AD1955ARS zo duur? Hoeveel vierkante micrometer chipoppervlak is dat eigenlijk? En welk proces?

Groet,

Jacco

Weer even terug bij het topic! Volgens mij worden de verschillen kleiner en de prijsverschillen steeds groter naarmate prijs en kwaliteit toenemen. Een logisch gevolg van vraag en aanbod enerzijds en economies of scale aan de andere kant. Het wordt steeds duurder en moeilijker om een goed iets te verbeteren. Dit leidt dan weer tot een lagere vraag en lagere verkoopaantallen. Dit betekent dus ook weer minder economies of scale. En ga zo maar even door :D ....

groet matthew

Ik herhaal mezelf nog maar een keer want nu mak ook jij je er schuldig aan: Wanneer houdt men hear nu eens op om de schuld van het vastlopen van draadjes steevast bij een techneut neer te leggen?

Wanneer de Sjors en Sjimmie techneuten nu eindelijk eens stoppen bij ieder topic hun copy & paste antwoorden te verspreiden. In ieder topic wordt iedere keer doelbewust hetzelfde Woord gebezigd, wetende dat dit zonder meer felle reacties opwekt....

Iedere simpele vraag over een cd-speler, een kabeltje of versterker moeten we aanhoren dat het volgens het bijbeltje van of Sjors of Sjimmie allemaal onzin is, wordt er zeer laatdunkend over andersdenkenden/gelovigen gedaan en wordt er vervolgens erg verbaast gereageerd dat een enkele andersdenkende van zich afbijt op eenzelfde minachtende manier of soms nog erger dan dat.

De grens wordt bewust gezocht door Sjors of Sjimmie, ik heb al meerdere malen gelezen dat er expres knuppels in hoenderhokken gegooit worden om zgn heilige huisjes te kunnen afbreken (heilige huisjes volgens hun eigen maatstaven uiteraard). Ga niet met grote ogen zitten de onschuld zitten spelen waarom zo'n groot deel van de mensen van dit forum jullie zo zat zijn en het helemaal gehad hebben op hear.nl. Het is gewoon doelbewust, anders zouden de heren niet zoveel moeite steken om altijd en overal maar weer overnieuw te beginnen met het verkondigen van "De Enige Echte Waarheid", wetende welke reacties dit iedere keer opwekt.

Ik herhaal mezelf nog maar een keer want nu mak ook jij je er schuldig aan: Wanneer houdt men hear nu eens op om de schuld van het vastlopen van draadjes steevast bij een techneut neer te leggen?

Wanneer de Sjors en Sjimmie techneuten nu eindelijk eens stoppen bij ieder topic hun copy & paste antwoorden te verspreiden. In ieder topic wordt iedere keer doelbewust hetzelfde Woord gebezigd, wetende dat dit zonder meer felle reacties opwekt....

Iedere simpele vraag over een cd-speler, een kabeltje of versterker moeten we aanhoren dat het volgens het bijbeltje van of Sjors of Sjimmie allemaal onzin is, wordt er zeer laatdunkend over andersdenkenden/gelovigen gedaan en wordt er vervolgens erg verbaast gereageerd dat een enkele andersdenkende van zich afbijt op eenzelfde minachtende manier of soms nog erger dan dat.

De grens wordt bewust gezocht door Sjors of Sjimmie, ik heb al meerdere malen gelezen dat er expres knuppels in hoenderhokken gegooit worden om zgn heilige huisjes te kunnen afbreken (heilige huisjes volgens hun eigen maatstaven uiteraard). Ga niet met grote ogen zitten de onschuld zitten spelen waarom zo'n groot deel van de mensen van dit forum jullie zo zat zijn en het helemaal gehad hebben op hear.nl. Het is gewoon doelbewust, anders zouden de heren niet zoveel moeite steken om altijd en overal maar weer overnieuw te beginnen met het verkondigen van "De Enige Echte Waarheid", wetende welke reacties dit iedere keer opwekt.

Wanneer houdt men hear nu eens op om de schuld van het vastlopen van draadjes steevast bij de techneuten neer te leggen?

Wanneer houdt men hear nu eens op om de schuld van het vastlopen van draadjes steevast bij de techneuten neer te leggen?

Is een beetje een rare vraag. Het is een kwestie van de grootste groep. Als dat niet-techneuten zijn, dan ligt de schuld bij techneuten. Andersom kan ik mij ook voorstellen.

Ik proef uit je posting dat je een probleem hebt, ravon. En dat je hulp nodig hebt. Wat scheelt er aan?

Groet,

Jacco

Ik proef uit je posting dat je een probleem hebt, ravon. En dat je hulp nodig hebt. Wat scheelt er aan?

Ik ben door een mug geprikt en die stoute audiofielen pesten me. :(

Ja, dat is wel duidelijk. Maar wat doet het met je? Het zit je kennelijk niet lekker.

Ik kan er nog steeds geen brood van bakken. Laat staan zoete broodjes.

Groet,

Jacco

Ik ben door een mug geprikt en die stoute audiofielen pesten me. :(

Ja, dat is wel duidelijk. Maar wat doet het met je? Het zit je kennelijk niet lekker.

Ik kan er nog steeds geen brood van bakken. Laat staan zoete broodjes.

Groet,

Jacco

Het jeukt en ik heb even geen zin in dat gezeur van die Arjen de Goeij. Iedereen is net weer min of meer "on speaking terms" en dan komt hij er nog even gezellig overheen met een lekkere sneer. Trollen heet dat toch?

Ga niet met grote ogen zitten de onschuld zitten spelen waarom zo'n groot deel van de mensen van dit forum jullie zo zat zijn en het helemaal gehad hebben op hear.nl.

:D Klaag nog eens wat. :D

Verander die signature van je eens! Voor wat betreft DSD raakt ie kant nog wal.

Groet,

Jacco

Verander die signature van je eens! Voor wat betreft DSD raakt ie kant nog wal.

Groet,

Jacco

:lol: :lol: Daarom staat ie er ook zo. Ik zal een nieuwe verzinnen maar dat kan nog wel even duren.

Die signature staat er zo omdat ie kant noch wal raakt? Lekkere sig is dat. Ik zou hem maar veranderen als ik jou was. Of weghalen.

Groet,

Jacco

de 'sjors en sjimmie' opmerkingen zijn duidelijk een kreet om verbanning van de meetbende om maar een duf forum te hebben waar klakkeloos allerlei onzin wordt aangenomen.

Verschillen tussen cd spelers zijn klein tot onhoorbaar. Ik heb nog nooit verschil gehoord, en het hele principe van de cd speler is eenvoudig genoeg om door een degelijke speler van 200 euro nagenoeg perfect uitgevoerd te worden.

Maargoed, stel een blinde test voor of verwijs naar een blinde test waar dit ook in praktijk gebracht is en de audiofielen beginnen de 'ongelovigen' te verbannen.. Wel erg makkelijk 1 kamp de schuld te geven..

Er is denk ik vooral wederzijdse irritatie en onbegrip. Ik heb idd weinig begrip voor 'tweak' gebruikers omdat het me duidelijk lijkt dat deze mensen zichzelf vooral willen bedriegen. Deze groep echter zal zeggen dat ik slechte oren en/of een slechte 'set' heb.

Ben jij een techneut Ravon?

Dan wel een gefrustreerde techneut neem het mij niet kwalijk dat ik zo reageer .

Groeten

We beginnen weer :(  <_<

Beste Sodejuu,

Heb jij al een top 3 :(

op 3: Consonance Droplet

op 2: Shanling dinges met lampies

op 1: Audio Research die nieuwe

met stip genoteerd: Townshend allesvreter

DCS top of the range (Elgar en de hele meuk)

of gewoon een ouwe Opus 21

:lol::lol::lol:

mvg RastaPhil

Verschillen tussen cd spelers zijn klein tot onhoorbaar. Ik heb nog nooit verschil gehoord

Ik heb idd weinig begrip voor 'tweak' gebruikers omdat het me duidelijk lijkt dat deze mensen zichzelf vooral willen bedriegen. Deze groep echter zal zeggen dat ik slechte oren en/of een slechte 'set' heb

Ik zal niet beweren dat iemand die weinig/geen verschil waarneemt een slechte set heeft, maar 't kan wel zo zijn (zoals denk ik ook in dit geval) dat een set niet (voldoende) in staat is om de verschillen aan 't licht te brengen.

Daarmee hoeft 't (voor de eigenaar) zeker geen slechte set te zijn!

Praktijkvoorbeeld:

Ik had onlangs een set B&W N805's met de aluminium phaseplug uit de Signature serie. Ook heb ik nog een setje Transparent kabel.

( komt klankmatig vrijwel overeen aan MIT)

Met die combinatie onstond een bepaalde klank die menigeen als prettig zal ervaren, en dus zal omschrijven als een goede set.

Echter,...het was wel een combinatie waarbij verschillen tussen CD-spelers veel minder uit de verf komen, dan de versterker/luidsprekers/kabel combinatie die ik nu gebruik.

Kortom, ik denk dat 't niet zozeer zit in de CD-spelers, maar voor 'n aanzienlijk deel in de combinatie met de rest van de set.

Hoe dan ook, een ieder mag vinden wat ie vind. Ik hoor vaak wel verschil. :P

(en ik ben 'n vrij nuchtere Drenth B)

Ik heb dezelfde ervaring als Alco,elke speler die ik aansluit op mn set,hoor ik echt wel verschil in.

Hoeft niet eens veel in prijs te verswchillen,daar bedoel ik mee een van 1000en een van 5000.

Het ligt aan de set of deze in staat is verschillen te laten horen.