Jump to content

NAIM CD 5 ?!?

Frank
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand al of niet positieve ervaringen over de NAIM CD 5?

Ik ben erg benieuwd. Het is een mooi apparaat, maar klinkt hij nou ook veel beter dan andere merken?!? Natuurlijk zweert de echte naimaholic erbij, daarom ben ik op zoek naar een aantal objectieve reviews.

Wat zijn goede (zoniet de beste)alternatieven?

Thanx voor de reacties.

Frank bounce.gif

Hallo Frank,

Yep! je hebt gelijk....(voorspelbaar,heh)

Ik zweer als echte Naimoholic ook bij de Naim-CDspeler. Zelf heb ik 'n CD-3.5 van Naim,met bijpassende losse voeding.

Hiervoor had ik d'n MArantz CD-62 KI.

Ongelofelijk lelijk,slap ding,maar voor 't geld zeer goed. De Naim is echter duidelijk 'n klasse beter. (mag ook voor de prijs!)

Persoonlijk vind ik de oude Naim-series mooier dan de nieuwe,maar da's een kwestie van smaak.

Maar ik zal niet beweren dat de CD-5 de enige goede CD-speler is. Een Naim component klinkt vaak op z'n best in 'n totale Naim-set.

Ik heb er geen ervering mee,maar 't schijnt dat de Rega "Jupiter" loopwerk + D/A converter een aardig alternatief is voor de NAim CD-5. Een stapje betaalbaarder is de

"Planet" van Rega.

Ook de Sonneteer CD-speler schijnt de zelfde

sterke punten te hebben als de Naim. Ik weet niet wat deze kost,maar volgens mij is ie minder duur dan de Naim.

(zie www.sonneteer.com)

Succes,

Alco.

Hallo Henk,

Nee,sorry, de Nait-5 heb ik zelf nog niet beluisterd. Persoonlijk vind ik de oudere Naim versterkers mooier om te zien,en volgens m'n favoriete Naim-dealer is 'n Naim versterker net als 'n goede wijn: "Hoe ouder hoe beter".

Ik heb onlangs nog wel de Nait-3 gehad,ook erg goed,maar inmiddels wel weer verkocht en draai nu met 'n 10 jaar oude Nait-2. Deze vond ik nog iets mooier klinken dan de

Nait-3.

Het voordeel van de nieuwe Naim-voedingen is trouwens dat je 1 voeding zowel op de NAit-5

als op 'n Naim CD-speler kunt aansluiten.

Groeten,

Alco.

Guest C.F.

Beste Henk,

Alweer enige maanden geleden heb ik het onderwerp gestart "NAIM en mijn installatie" op deze site waarin allerlei vragen en opmerkingen en vooral positieve bevindingen aande orde gekomen zijn over onder andere de NAIT 5 en de NAP150/NAC112. Beide ERRUG GOED!!!

Ik heb toen veel beluisterd maar bleef toen terugkomen op NAIM. Ga lekker luisteren en ervaar het zelf.

En nu even aan de vrijdagmiddagborrel, een beetje bijpraten over foto camera's etc.

Groeten

C.F.

Guest ccp.vansteen@hccnet.nl

Beste Frank,

Om te beginnen heb ik tijdens het beluisteren van mijn nieuwe cd-speler diverse merken en series beluisterd, waaronder ook de naim 5 en ook de naim CDS II, de copland CDA 289, een arcam alpha 10 en de primare D 30.2. Na meer als een halve dag geluisterd te hebben, en het geld niet te hebben voor de naim CDS II, het ik in het nadeel van de naim gestemd en gekozen voor de copland, die (vond ik zelf) op mijn versterker een breder, krachtiger en meer gedetailleerd beeld gaf. Ondanks dit vond ik de naim zeker niet slecht, maar sinds iedereen een eigen smaak en portomonaie heeft moet je daarop je keus maken. Neem de tijd om diverse cd-spelers te beluisteren, en in geval van twijfel kom je gewoon een keer terug.

M.v.g. Corne.

Beste Corne,

Dank voor jouw reactie, zo zou ik graag nog een aantal andere liefhebbers een korte reactie zien geven (zinsconstructie?!?). Ik maak uit jou verhaal op dat als de NAIM iets goedkoper geweest was, dat je dan voor de NAIM gekozen zou hebben, klopt dat en zo ja wat zou dan de doorslag gegeven hebben?

Verder vind ik het interessant om te weten wat jouw verdere installatie inhoudt zodat ik een beetje in kan zien wat jouw drijfveer geweest is voor je keuze.

Heeft iemand trouwens positieve ervaringen met de DIN/CINCH combinaties van Nordost en eventueel andere merken, zo ja wat zijn jullie bevindingen?!?

Frank

Hallo Frank,

Ik heb wel 'n tijdje een Chord Din-cinch kabel gehad. Type "Cobra". Deze beviel me uitstekend. heb ik gebruikt voor m'n tuner.

(prijs 180,-)

Groeten,

Alco.

Guest Corne

Beste Frank,

Je hebt inderdaad gelijk, als ik het geld er voor had, had ik de CDS II gekocht van Naim. Het grote nadeel hier was dus het prijskaartje dat ongeveer in de buurt van de fl 15.000= ligt. De copland daarentegen was slechts fl 5.500,=, en dat was het hele eieren eten.

De Copland 289 overgens is ondanks het feit dat hij lomp groot is, een hele brede en gedetailleerde cd-speler. Heeft per uitgang een dubbele Burr-Brown PCM63P co-lineair geplaatste DAC's en een HDCD filter.

m.v.g. Corne