marc Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 Wellicht een simpele vraag (van mijn middelbare schooltijd herinner ik mij niet veel meer dan de Wet van Ohm), waarom gaan veel (DHZ) ontwerpen uit van installatiedraad dat dikker is dan het installatiedraad dat uit de muur komt? En waarom 2 x 1.5 mm2 voor zowel + als - als er 1 x 1.5 mm2 in de muur zit? Is het zo dat hoe meer draden (gevlecht), hoe beter de afscherming? groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 Wellicht een simpele vraag (van mijn middelbare schooltijd herinner ik mij niet veel meer dan de Wet van Ohm), waarom gaan veel (DHZ) ontwerpen uit van installatiedraad dat dikker is dan het installatiedraad dat uit de muur komt?En waarom 2 x 1.5 mm2 voor zowel + als - als er 1 x 1.5 mm2 in de muur zit? Is het zo dat hoe meer draden (gevlecht), hoe beter de afscherming? groet, Wanneer het goed is, zit er 2,5mm2 in de muur. 1,5mm2 wordt alleen gebruik als schakeldraad voor lampen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 OK , maar de vraag blijft staan. Waarom 2 x 2,5 mm2 (of 1 x 4 mm2) per pool in de kabel, terwijl 1 x 2,5 mm2 in de muur? groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 OK , maar de vraag blijft staan. Waarom 2 x 2,5 mm2 (of 1 x 4 mm2) per pool in de kabel, terwijl 1 x 2,5 mm2 in de muur? groet, Dan krijg je minder spanningsverlies op die laatste meter... Nee, sorry, ik weet het ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 12 januari 2007 Report Share Posted 12 januari 2007 Omdat het heel stoer is als je een vette rups hebt i.p.v zo'n dun k*t snoertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts