Jump to content

Schuivende Panelen

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ik moet nu ff gaan schatten om de afstanden te bepalen, dus pin me niet vast op deze gegevens. De speakers staan ca 60cm van de achterwand (achterkant speaker) en er is een ruimte van ruim 2,5m tussen de speakers zelf. De afstand naar de luisterplek is ook ruim 2,5m.

Vaak heeft "'n gat in het midden" met de bron te maken. Wanneer er n.l. een mono signaal op beide luidsprekers wordt gezet gaan deze precies even hard. Wanneer er links en rechts dezelfde signaal weg is (afstand tot de muur en soort reflectie) kan het dus niet anders dat het geluid in het midden wordt geprojecteerd.

Wanneer er met fases iets niet klopt krijg je wel 'n gat. Sluit de luidsprekers maar eens uit fase aan. Een kleine fasefout kan al een (klein) gat veroorzaken.

Merkwaardig vind ik, dat dit met de draaitafel gebeurt.... Iets mis met je phonotrap..??

:)

Schuiven met de speakers loont nou eenmaal heel vaak.

Dat denk ik ook.

In de situatie van Sodejuu staan de speakers staan best ver uit elkaar, gelet op de afstand tot de luisterplek. Probeer eens de speakers wat dichter bij elkaar, niet gelijk halve meters maar stukjes van een paar centimeter per speaker.

Kleine tip: markeer op de vloer met wat tape (of bij tapijt met spelden) de oorspronkelijke positie op twee hoeken van elke speaker. Kun je heel eenvoudig terug naar je uitgangspunt.

Ik zit eigenlijk meer met die dynamiekrespons te klooien op dit moment 

Kun je er niet iets "stevigers" voorzetten? Misschien krijgt de Bryston het vuur er niet in... ;):huh::lol:

Misschien iets dat begint met een "K" en eindigd op "ll"? :D

:D Leuke recensie Kraus. Roger kennende, klinkt de set binnenkort behoorlijk geupgrade.  ;)

Mooi niet!

Of ben je die 2 garagedeuren al vergeten? ;):P:lol:

Roger kennende gaat de upgrade niet bestaan uit 2 garagedeuren.

Maar ik kan me indenken wat je bedoeld.